Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulla on todella huono tasapaino? On aina ollut

Vierailija
10.02.2024 |

Muuten olen normaali, terve ja älykäs. Olen lapsena harrastanut monipuolisesti useita eri liikuntalajeja ja edelleen nyt 38-vuotiaana tykkään liikkua, eli syynä ei ole ainakaan se, etten olisi koskaan liikkunut. Eikä syynä ole mikään yleinen aivokapasiteetin puute. Olen vain aina ollut todella kömpelö ja nyt aikuisena olen jäljittänyt kömpelyyden syyksi todella huonon tasapainon. Mistä se voi johtua?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua pelosta? En kysy pahalla. Jos sinulla alitajuisesti on koko ajan pelko loukkaantumisesta kaatuessa, niin kuvittelisin sen vaikuttavan liikkumiseen, vaikka kuinka harjoittelisit luistelua tai pyöräilyä. 

Joukkuelajeihin tuntuu kuuluvan aina tahallista tönimistä. 

Vierailija
22/31 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tasapainolauta ja ala treenata. Voit myös treenata yhdellä jalalla seisomista. Nilkan lihakset vahvistuvat ja huomaat edistyväsi. Lenkkeillä kannattaa metsäpoluilla, koska epätasainen maasto vahvistaa myös jalkaterän ja nilkan lihaksia. Haasta itsesi tasapainoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet itsellä, kaikki täsmää. Itsellä se johtuu enemmänkin pelosta, pelkään kaikkea vauhdikasta, huvipuistoja, kovia ääniä, kovaa vauhtia kaikessa. Pelkään kaatumisia tms. Olen vain arka, ja esim. luistelu on liian pelottava laji. Kauhusta jäykkänä ja kankeana on hankala luistella. 

Vierailija
24/31 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen tasapainohäiriö liittyy fibromyalgiaan.

Vierailija
25/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä CANVAS syndrooma?

Vierailija
26/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän selitin sulle jo, stalkkeri. Taidat olla jo seniili, kun ei muistu. Vaiko taas normon pakkomielle pakottaa omaa mielipidettään asiasta, josta on jo annettu oikea vastaus? Oikeiden anmattilaisten toimesta vieläpä.

Vierailija
27/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*m

Vierailija
28/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairastanut lapsuudessa vestibulaarineuroniitin jonka myötä tasapainoelin on vahingoittunut? Joskin lapsen aivot adaptoituu tähän yleensä hyvin. Itsellä ollut aikuisiässä ja 3v kestänyt huimaus jäänyt siitä riesaksi 

Vierailija
29/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan johtuvan huonosta tasapainosta.

Vierailija
30/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat oireet itsellä, kaikki täsmää. Itsellä se johtuu enemmänkin pelosta, pelkään kaikkea vauhdikasta, huvipuistoja, kovia ääniä, kovaa vauhtia kaikessa. Pelkään kaatumisia tms. Olen vain arka, ja esim. luistelu on liian pelottava laji. Kauhusta jäykkänä ja kankeana on hankala luistella. 

Luuletko, että pelko tulee tyhjästä? Se on suojausmekanismi joka kertoo, että olet vaarassa yrittäessäsi liian riskialtista toimintoa. Toisilla ongelmaa ei ole, kun aivot pystyvät jäsentelemään saapuvan aistitulvan. Pelko ei aiheuta mitään.

Vierailija
31/31 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki tasapainolauta ja ala treenata. Voit myös treenata yhdellä jalalla seisomista. Nilkan lihakset vahvistuvat ja huomaat edistyväsi. Lenkkeillä kannattaa metsäpoluilla, koska epätasainen maasto vahvistaa myös jalkaterän ja nilkan lihaksia. Haasta itsesi tasapainoilemaan.

Tämä on mielestäni hyvä neuvo. Sillä jos keskittyy tekemään vain sellaisia asioita joissa tasapainoa ei tarvitse, niin se vähäkin huononee. Sitten voi olla melkoisessa pulassa kun vähän tulee ikää. Kyllä sitten kaatuilee helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi