Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ns. kympin oppilaiden vanhempia?

Vierailija
10.02.2024 |

Millaisia teidän nuoret ovat? Kiinnostaisi, kun oma lapseni nyt ysiluokkalainen saanee päättötodistukseen keskiarvoksi kympin. Ei ole mikään pänttääjä, vaan numerot näyttävät tulevan ikään kuin itsestään.

Nuori viihtyy paljon omissa oloissaan ja tekee omia juttujaan (liikuntaa, musiikkia, tietokonejuttuja), kavereita on, mutta tapaa heitä ehkä noin kerran viikossa. Tekee kotitöitä oma-aloitteisesti ja mukisematta. On kiltti ja rauhallinen.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen. On jo lukiossa ja sama jatkuu. Kaikki vaan menee itsestään. Tykkää koulusta, on aina tykännyt. Kaikki aineet sujuu hyvin. On kavereita ja käy heidän kanssaan joskus baarissa. Ei kuitenkaan juo ja se on ihan oma päätös. Ei kuulemma halua sekoittaa päätään.

Tietää, mitä haluaa ja menee omaa polkuaan. Mä vain tuen sitä. 

Vierailija
2/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli kympin oppilas. Hän pääsi haluamalleen alalle ensiyrittämällä ja kuuluu alle kolmekymppisenä eniten tienaavaan kymmenykseen. Hänkin oli nuorena todella kunnollinen, lähes raitis ja luotettava - ja on edelleenkin.

Olen ihmetellyt miten ihmeessä meikeiläisen kaltainen villikko sai noin helpon ja ihanan lapsen. Koskaan ei ole aiheuttanut minkäänlaisia huolia toisin kun itse aiheutin varsinkin teininä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te pääsette helpolla. Kateeksi käy. 

Vierailija
4/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo, lukion aloitti ja ihan hyvuin menee. Viettää suurimman osan ajastaan poikakaverinsa kanssa.

Vierailija
5/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse sellainen. Illat oli täynnä harrastuksia, mutta oppi tarttui helposti. En ollut kapinoivat, mutta opiskeluaikana tuli nautittua myös opiskelijariennoista. Olen laaja-alaisesti kiinnostunut asioista.

Vierailija
6/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli kympin oppilas. Hän pääsi haluamalleen alalle ensiyrittämällä ja kuuluu alle kolmekymppisenä eniten tienaavaan kymmenykseen. Hänkin oli nuorena todella kunnollinen, lähes raitis ja luotettava - ja on edelleenkin.

Olen ihmetellyt miten ihmeessä meikeiläisen kaltainen villikko sai noin helpon ja ihanan lapsen. Koskaan ei ole aiheuttanut minkäänlaisia huolia toisin kun itse aiheutin varsinkin teininä.

Aivan kuin omasta kynästä. Samanlainen täälläkin, tulodesiiliä ja raittiutta myöten.

Vierailija
7/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin nuoreni päättää todennäk.  peruskoulun kympin keskiarvolla. Paljon harrastuksia ja paljon kavereita. Kesätyöpaikkakin jo katsottuna.  Helppo Ja ihana nuori ollut aina, mitä nyt joskus tuiskii väsyneenä. 

Vierailija
8/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä te pääsette helpolla. Kateeksi käy. 

Lapset voivat todella aiheuttaa paljon huolia. Selitys helppouteen meidän kohdalla liittyy varmaan siihen, että mieheni on vakaa kuin kallio -tyyppinen eli on tullut isäänsä. Itse olin ja olen paljon rämäpäisempi. Ja isältään on myös perinyt matemaattisen huippulahjakkuutensa.

Lapsi voi periä myös isovanhemmiltaan hyvää ja huonoa. Toivottavasti lapseni ei saa minua muistuttavia lapsia, koska hän on silloin helisemässä erilaisten tempauksien merkeissä.

Vierailija
9/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen. Viihtyy kotosalla ja on rauhallinen. Ei riehu tai raivoa. (Sotkee silti paljon.) Tekee läksyt ilman kehottamista, aina tehnyt. Ei myöhästele koulusta eikä pinnaa. Ei juo eikä polta. Kiinnostunut pelaamisesta, laulamisesta ja näyttelemisestä.

Vierailija
10/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tyttö harrastaa kaiket illat ja viikonloputkin. Harrastuksissa on onneksi kavereita, niin näkee heitä siellä. Koulussa valittiin juuri oppilaskuntaan. On tosi iloinen ja positiivinen tyyppi. Tosin vasta seiskalla, voi olla, että murrosikä on vasta tulossa.

Asiat oppii jo koulussa. Läksyt toki tekee, mutta niihin ei mene kauaa, kokeisiin kertaa, mutta samoin kuin ap:n lapsella, näyttää, että kympit tulevat itsestään

Vierailija
11/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tyttö harrastaa kaiket illat ja viikonloputkin. Harrastuksissa on onneksi kavereita, niin näkee heitä siellä. Koulussa valittiin juuri oppilaskuntaan. On tosi iloinen ja positiivinen tyyppi. Tosin vasta seiskalla, voi olla, että murrosikä on vasta tulossa.

Asiat oppii jo koulussa. Läksyt toki tekee, mutta niihin ei mene kauaa, kokeisiin kertaa, mutta samoin kuin ap:n lapsella, näyttää, että kympit tulevat itsestään

Kympin tyttöjen ja poikien pakettiin taitaa kuulua tuokin, että on paljon luottamustehtäviä. Hänet aina valittiin ja pyydettiin kaikkiin mahdollisiin edustustehtäviin koulussa. 

Vierailija
12/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muisti. Asiat jäivät helposti päähän. Aikaa jäi paljon muuhunkin, mikä kiinnosti.

Vierailija
13/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatpa kaikki lapset kilttjä kympin tyttöjä / poikia, niin maailma olisi niin paljon parempi paikka.

Vierailija
14/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistani on tuollainen, todella hyvä muisti ja muutenkin yleislahjakas. Tosi rauhallinen, harrastaa urheilua kavereiden kanssa, ja muuten vapaa-ajalla pelaa koneella. 

Toinen lapsistani on ekan kanssa samanlainen harrastuksia ja luonnetta myöten, mutta muisti ei ole yhtä hyvä. Koulussa näkyy siten, että kymppien sijasta tulee kasia-ysiä.

Kolmas taas on ihan omanlaisensa. Todella fiksu, mutta villi, omaehtoinen ja keskittyminen koulussa lähestulkoon mahdotonta. Numerot kuutosen paikkeilla.

Opettajien on koulussa vaikea uskoa, että saman perheen lapsia ovat kaikki kolme. 

Vierailija
15/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa itse ollut tuollainen. Mutta kun oli add niin eihän toi onnistunut.

Vierailija
16/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli yläasteella tuollainen eikä mitään muistikuvaa, että miten. Epäilen, että kun hengasin samassa porukassa muiden kympintyttöjen kanssa niin jotenkin opettajat varmaan oletti, että olen minäkin sitten sellainen. En muista edes koskaan lukeneeni kokeisiin saati opiskelleeni erityisen paljon.

Vierailija
17/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista saada kaikista aineista 10. Pakosti tulee kasia tai jopa seiskaa nk. kulttuuriaineista eli liikunta, kuvis, musa tai käytös joka on täysin opettajan mielivallan alla esim. harvempi hiljainen saa siitä 10 eli siitä 8 tai ysi.Jos kuitenkin näin on, epäilen heti että on a) opettajan lapsi b) luokan taso on heikompi kuitenkin mm. kiusaajat puuttuvat kokonaan ja ilmapiiri rauhallinen ja suotuisa.

Vierailija
18/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kun sullakin ja olen huolissani. Päässee myös lukiosta lukematta läpi, koska edelleen kaikki on helppoa. Todennäköisesti ei omaa mitään opiskelutaitoja (ellei ole päntännyt hyvin hyvin salaisesti). Tämä taas tietää jatko-opinnoissa ongelmia varsinkin yliopistossa, missä pitäisi lukea todella paljon.

Vierailija
19/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teidän kympin lapset aikoo pyrkiä jatkossa ? 

Vierailija
20/90 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin teidän kympin lapset aikoo pyrkiä jatkossa ? 

Ja kysyn siksi, kun omien kympin koulukavereiden valinnat vähän hämmentää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän