Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäministeri Rantanen ehdottaa Kela-etsiviä jotka salakuuntelisivat ja salakuvaisivat etujen käyttäjiä ja pidättäisivät väärinkäyttäjät

Vierailija
10.02.2024 |

rosmot kiinni

Kommentit (982)

Vierailija
941/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kyttääjät on jo työssä ja vielä vääriä kyttäävät, tämmöinen kokemus: ei näy muka vuokra tiliotteessa vaikka näkyy selvästi, kuviteltu piilotileja vaikka käytössä yli 15v ajan yksi sama pankki, syytelty milloin mistäkin, pyydetty samat tiliotteet kolme kertaa uudestaan kun heittivät osan roskiin. Ehkä ne voimavarat voisi kohdistaa oikeisiin huijareihin?? Ettei menisi työaika hukkaan vääriä syyttäen. 

Kuviteltuja avioliittoja, kuviteltuja työsuhteita, kuviteltuja ammatteja. Minäkin kuulema olen yrittäjä, olen kuulema laulaja, olen kuulema töissä kilpailevalla yrityksellä, olen kuulema avioliitossa, olen kuulema mustien miesten perään, minulla on kuulema hiv, minulla on kuulema lapsia, olen kuulema poliitikko, siivooja, avustaja, vartija, poliisi, äiti, mitä vielä.

Vierailija
942/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin tuossa miettimään että mitä hyvää persut ovat saaneet aikaiseksi tai kenen asiaa he ovat ajaneet? Osaako joku persu vastata? Mietin että minkä kansanryhmän tai hyvän asian puolesta he ovat tehneet jotain?

Niin, on se erikoista, että viidesosa kansasta kannattaa edelleen, kohta vuosi eduskuntavaaleista, persuja ja samankokoinen osuus kokoomusta. Jotkut ovat edelleen tyytyväisiä hallituksen tekoihin ja suunnitelmiin ja vasemmiston kannattaisi laittaa mietintämyssy ihan tosissaan päähän, että miksi näin. 

400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä. 

https://www.pam.fi/artikkelit/osoittaako-tutkimusprofessori-sormella-os…

Se on ongelma? Kaikkien 400 000 ihmisen pitäisi olla kokoaikatöissä valtiolla toimistosihteerinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oltiin hyvin aktiisivia myös noitailmoituksissa aikoinaan. Naapurilla parempi sato ja enemmän lehmiä, niin noitahan sen täytyi olla...

Pätee ihan tänäkin päivänä. Naapuri on kaiket päivät kotona, matkustelee ja omistaa auton. Kelan tukihuijari sen täytyy olla, makaa kotona veronmaksajien piikkiin.... Ihan mahdoton ajatus tietenkin, että naapuri esim. tekee etätöitä tai on free, joka voi tehdä kotoa töitä.

Vierailija
944/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulema kuviteltu auto parkkeerattuna kuviteltuun väärään parkkiruutuun? Lähden kuvitellulla pakulla kuviteltuun työpaikkaan aamuisin? Mulla on kuviteltu poikaystävä asumassa erillään?

Vierailija
945/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusystävä aina yöpyy kotonani joka yö?

Vierailija
946/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn mielikuvitusvaatteita mielikuvitus kirppiksellä joka viikko? Mitenköhän riittää vaatteita päälle kun joka viikko myyn vaatteita pois päältäni mielikuvituskirppiksellä?

Vierailija
947/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantasen ehdotus sai kimmokkeen Kansaineläkelaitoksen (Kela) 9. helmikuuta julkaisemasta tiedotteesta, jonka mukaan vuonna 2023 ilmitulleiden väärinkäytösepäilyjen osuus maksetuista etuuksista oli 0.45 promillea.

Vierailija
948/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään kun työnantaja muka ottais töihin tuosta noin vaan, kenet vaan. Kyllähän työttömillä on vähintään yksi työhakemus/viikko työnhakuvelvollisuus nytkin. Kaikenlaista sitä on tullu haettua, paras oli kun pullonpalautusautomaatille haettiin vuokratyöntekijää enkä ees haastatteluun päässy! Tällasta se on eikä sitä varmaan voi ymmärtää jos itellään on tasokas työura takana ja voi vaan valita duuninsa, et ei se kaikilla niin mee.

Vierailija
949/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni kaikenlaiset kimppa-asumiset on Kelalle ongelma. Oli sitten poika-pareja, tyttöpareja, heteroita tai mitä tahansa sekoituksia, niin pyrkimys on tulkita asumismuoto ruokakunnaksi.

Tästä syystä Suomessa ei juuri asuta kimppakämpissä.

Vierailija
950/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrjöttää missä tilassa tämä maa on ja ketkä täällä ovat vallassa. Rikkaat saa kiertää veroja ja korruptio rehottaa, mutta pienituloisia pitää kytätä, ettei joku köyhä reppana vaan saa muutamaa kymppiä liikaa rahaa.

Ajatus lähtee juuri siitä, että hyvinvointi ei yksinkertaisesti saa kuulua kaikille vaan köyhien ja työttömien pitää kärsiä. Ei heille saa kuulua oikeuksia. 

Vierailija
951/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuvitellaan, että jokaisella työttömällä omaisuutta, nostetaan samaanaikaan toimeentulotukia. Monesta eläkeläisestä myös kuvitellaan, että on työttömyysetuudella. 

Vierailija
952/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idis! Samalla niille lusmuille voisi antaa kunnolla Nokian nuoriso-ohjaajaa. Oikein isän kädestä!

Vierailija
953/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Kela kestapoon voi hakea töihin? Kuulostaa jänskältä duunilta 🤔

Vierailija
954/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tukia,mutta tämmönen kyttäys ei ole kyllä sopivaa. Kauhee maa tää 

Vierailija
955/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantasen ehdotus sai kimmokkeen Kansaineläkelaitoksen (Kela) 9. helmikuuta julkaisemasta tiedotteesta, jonka mukaan vuonna 2023 ilmitulleiden väärinkäytösepäilyjen osuus maksetuista etuuksista oli 0.45 promillea.

Saisipa samankaltaisen kimmokkeen talousrikostutkintaan. Poliisin tuottavin yksikkö jonka saisi tuplata ja silti se olisi pieni. Ymmärrän että väärinkäytöksiin menee rahaa mutta ymmärtääkö ministeri? Näyttää haluavan jahdata hiluja isojen rahojen sijaan. Onko hän tyhmä vai epäpätevä?

Vierailija
956/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee sakara käsivarteen kela tuen nostajille, meno alkaa muistuttaan liikaa historiasta tuttua maata

Vierailija
957/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön naapurini myy tori.fissä tavaraaMaksu vain käteisellä. Selvähän tuossa on, että lakia rikotaan.

Miksi ihmiset alapeukuttaa? Ihan asiallinen kommentti. Siinä menettää toimeentulotukea, jos tilille tulee yli 50€. Sitä ei vielä tukien väärinkäytöksi lasketa, mutta toisaalta silti ne kirpputorimyyntitulot laksetaan tuloiksi samalla tavalla kuin ansiotulot. Sillä ei ole toimeentulotuen kannalta merkitystä mistä raha tuli. Lahjakin lasketaan tuloksi.

Vierailija
958/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön naapurini myy tori.fissä tavaraaMaksu vain käteisellä. Selvähän tuossa on, että lakia rikotaan.

Miksi ihmiset alapeukuttaa? Ihan asiallinen kommentti. Siinä menettää toimeentulotukea, jos tilille tulee yli 50€. Sitä ei vielä tukien väärinkäytöksi lasketa, mutta toisaalta silti ne kirpputorimyyntitulot laksetaan tuloiksi samalla tavalla kuin ansiotulot. Sillä ei ole toimeentulotuen kannalta merkitystä mistä raha tuli. Lahjakin lasketaan tuloksi.

Mistä sinä tiedät, että hän saa toimeentulotukea? Ei läheskään kaikki työttömät saa. Vaikka saisi työttömyyskorvausta tai työmarkkinatukea (joka siis on täysin eri asia kuin toimeentulotuki), saa omaa omaisuuttaan myydä, eikä se vaikuta normaaleihin tukiin, koska se ei ole tuloa siinä mielessä. Sinähän olet maksanut siitä tavarasta ja kun myyt sen, menetät sen tavaran ja saat vähemmän rahaa kuin mitä siitä maksoit.

Toimeentulotuki on eri juttu. Sitä voi saada työtön tai työssäkäyvä köyhä. Mitta silloin ei saa olla mitään omaisuutta eikä juurikaan tuloja. Se on viimesijainen tukimuoto. Itse olen elänyt välillä pitkiäkin aikoja työmarkkinatuella (ei muuten ole mitenkään leveää elämää se, justiin sillä hengissä pysyi) ja aikoinaan sain asumistukeakin, mutta toimeentulotukea en ole saanut koskaan. En tosin ole hakenutkaan, mutta en olisi saanutkaan, koska aina on sen verran ollut säästettynä puskurirahaa tai pieni osuus vanhasta mökistä tms., mikä olisi estänyt tuon saamisen. 

Olettakaa vähemmän ja kadehtikaa vähemmän, niin omakin elämä alkaa maistua paremmalta. 

Vierailija
959/982 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ei ymmärrä että käteismaksun(esim.torimyynti tms, saaja saattaa ilmoittaa saamansa tulot verottajalle saadakseen myös poistoja tai kulukorvauksia. moni luulee toisen huijaavan.ei ole nähnyt veroilmoitusta. esim yrittäjiä usein ilmiannetaan ja sitten tarkastaja näkee papereista että on ilmoitettu kaikki.

Vierailija
960/982 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalorykelmässä asuu 2 "yh"-äippää. Näiden kersojen isät asuu kuitenkin noissa kämpissä ollen muualla kirjoilla. Huvittavinta seurata salaa kulkemista, vaikka autot parkkipaikalla paljastaa. Kelatukihuijarit on hyvä idea!