Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisäministeri Rantanen ehdottaa Kela-etsiviä jotka salakuuntelisivat ja salakuvaisivat etujen käyttäjiä ja pidättäisivät väärinkäyttäjät

Vierailija
10.02.2024 |

rosmot kiinni

Kommentit (982)

Vierailija
741/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi, verottaja ja Kela pääsevät pian entistä helpommin kurkkimaan tilitietoja Viranomaisille tulee järjestelmä, josta tiedot saa parilla napin painalluksella

Virtuaalivaluuttojen kauppapaikkojen sääntely kiristyy huomattavasti.

https://www.hs.fi/talous/art-2000005856028.html

Hyvä uutinen jälleen .

Vierailija
742/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo olisi ratkaisu. Vain 1500 per lärvi. Eikä yhtään enempää. Ei asumistukea, ei toimeentuloa. Vain kiinteä 1500. Jos on lapsia, sitten voidaan lisätä lapsilisän muodossa 200-500€/kk/1-4 kpl taloudessa asuvien alaikäisten määrä

joo lisää vaa ilmasta rahaa kaikille haluaville ja kaikille ketkä ei töihin viitsi mennä suoraa 3000e .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi en tykkää Suomesta on kaikenlaisen kyttäämisen lisääntyminen. Ihan naapureista terveydenhuoltoon pankkeihin poliiseihin ja ties mihin. Kytätään ja kytätään. Aika menee siihen kyttäämiseen. 

Ei taalla ulkomailla kytata kuten Suomessa tehdaan. Onneksi ei tartte tulla sinne takaisin. Tassa maassa on elintaso ja muutkin asiat paljon paremmin

Vierailija
744/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma että tulee työvelvoitteen lisäksi, niille jotka eivät töihin halua tai pääse, yrittäjävelvoite. 

Kela-tuet pois ja yrittäjäksi jos työnteko ei maistu tai töitä ei saa. 

Tässä mennäänkin jännille poluille.

Yrittäjä ei saa tukia jos tekee edes jotain yrityksensä hyväksi. Suunnittelee vaikka tuotetta tai piirtää mainosta. Tuloja ei tarvitse olla. Riittää että on tehnyt työtä. Sillä lähtee tuet pois. Jopa kuvien piirustelu ilmaisjakelulehden kulmaan puhelun aikana voidaan tulkita mainoksen suunnitteluksi ja töiden tekemiseksi.

Mutta sitten jos pystyy todistamaan että mitään ei ole tehnyt, niin sitten saa paremman työttömyyskorvauksen kuin työttömäksi jäänyt työntekijä saisi.

Tämä opin kun TE-toimisto määritteli minut väärin perustein sivutoimiseksi yrittäjäksi. Sain silloinkin työttömyysturvaa, mutta halusin oikaista virheen. Oikaisuun meni yli puoli vuotta, mutta se onnistui. Työttömyyskorvausta jouduin maksamaan takaisin 2000 euroa.

Tämä siitä syystä, että yrittäjän työttömyysturva lasketaan eri tavalla kuin työntekijän työttömyysturva. En olisi lähtenyt oikaisemaan virhettä jos olisin etukäteen tiennyt miten siinä käy.

Vierailija
745/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme avopari.. On iso talo jossa minä olen toisessa päässä miehen vuokralainen ja saan asumistukea.. Kielitty on, mutta mitään ei mahda kun minulle kyhättiin oma keittiö oppi ja vc....Tähän on yhteiskunta ajettu.. Emme tietenkään suostu köyhänä elämään... Rantanen voi tulla reilusti kyyläämään.. paperit ym. kunnossa.. 😝🤣🤣

On tuollainen rottailukin kunniallista hommaa näköjään joidenkin mielestä.. Ylpeillä nyt sillä, että on pummi.. 🤷

Vierailija
746/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan autoritaarista valtiota kuten naapurissa, niin mikäs siinä?

Vierailija
747/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin on hallitus ja ministeri joka uskaltaa laittaa lusmut tilille.

Persu kiittää ja asettuu kontalleen.

ja vassuja ja vihreitä pelottaa et joutuu tekemää jotai rahan eteen. kun on tottunut elämään muitten rahoilla.

Palstalla panikoivalla persuvihaajalla on jo paskat housuissa. Ote kiristyy...se on ihan oikein.

Haju leviää jo tänne asti. 

Vierailija
748/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi ihan reilua , että jos paperilla erottu ja silti asuttu yhdessä sossun rahoilla niin takaisin perintä tai yhdyskunta palvelu näille . Toisaalta yh kikkailu loppuu nyt luonnostaan kun lisät poistuu , kiitos väärinkäyttäjien . Totaali yksinhuoltajille tämä on väärin . Pitäisi poistaa vain niiltä jotka kikkailevat . 

Vierailija
749/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin on hallitus ja ministeri joka uskaltaa laittaa lusmut tilille.

Persu kiittää ja asettuu kontalleen.

ja vassuja ja vihreitä pelottaa et joutuu tekemää jotai rahan eteen. kun on tottunut elämään muitten rahoilla.

Palstalla panikoivalla persuvihaajalla on jo paskat housuissa. Ote kiristyy...se on ihan oikein.

jep.ilmasta elämistä häiritään ja kiristetään voi voi voi.persu sitä persu tätä yhyy liijan pienet tuet yhyyy

Vierailija
750/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi en tykkää Suomesta on kaikenlaisen kyttäämisen lisääntyminen. Ihan naapureista terveydenhuoltoon pankkeihin poliiseihin ja ties mihin. Kytätään ja kytätään. Aika menee siihen kyttäämiseen. 

Ei taalla ulkomailla kytata kuten Suomessa tehdaan. Onneksi ei tartte tulla sinne takaisin. Tassa maassa on elintaso ja muutkin asiat paljon paremmin

Kontula ei ole ulkomailla.

Vierailija
751/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme avopari.. On iso talo jossa minä olen toisessa päässä miehen vuokralainen ja saan asumistukea.. Kielitty on, mutta mitään ei mahda kun minulle kyhättiin oma keittiö oppi ja vc....Tähän on yhteiskunta ajettu.. Emme tietenkään suostu köyhänä elämään... Rantanen voi tulla reilusti kyyläämään.. paperit ym. kunnossa.. 😝🤣🤣

On tuollainen rottailukin kunniallista hommaa näköjään joidenkin mielestä.. Ylpeillä nyt sillä, että on pummi.. 🤷

joo toi on siistiä ylpeillä olen pummi elän pienellä rahalla ja kerrostalo luukussa en saa venettä en autoo en omakotitaloo mut siistii on.

Vierailija
752/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo olisi ratkaisu. Vain 1500 per lärvi. Eikä yhtään enempää. Ei asumistukea, ei toimeentuloa. Vain kiinteä 1500. Jos on lapsia, sitten voidaan lisätä lapsilisän muodossa 200-500€/kk/1-4 kpl taloudessa asuvien alaikäisten määrä

Joo, mutta tuohon päälle pitäisi saada tehdä töitä niin että se olisi kannattavaa eikä niin että kaikki olisivat vaan kotona odottamassa milloin se soitto valtiolle töihin tulee.

Sosiaaliturva on olemassa sitä varten, että rikollisuus olisi alhaista. Vahinko vain, että meillä on tuonti elättejä mikä oli se syy miksi äänestin Persuja. On järjen vastaista, että kokoomus ja vasemmistolaiset puolueet haluaa näitä avosylin vastaan, vaikka se on tilastollinen fakta, että nämä ei kotiudu tänne. Eikä mikään ihme, koska yksittäiset muuttajat kyllä sopeutuvat, koska heidän on pakko, mutta massa muuttajat saavat toisistaan seuraa kuplautuen omaan porukkaansa

Vierailija
753/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on raz ismia ja naz ismia, kun kiinnitetään huomiota mihin yhteiset verovarat käytetään. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Toki ymmärrän, että pelko persuksissa saa aikaan tuollaisia ajatuksia. Aikaiset herätykset, aktiivinen työpäivä ja sen päälle kotityöt, joillekin tämä peruselämä on vaan liikaa vaadittua. Olkaa ystävällisiä - älkää lisääntykö.

Ja Perussuomalaiset pitävät lupauksensa heikoimpien huolehtimisesta, Toimeentulotukeen ei puututa. 

Sellainen ehdotus vielä, että Suomessa on tuhansia suomalaisia, kunnon kansalaisia, jotka eivät nosta sossuntukia, vaikka ne hänelle kuuluisivat. Näiden ilmiantamisesta voisi maksaa kelan työntekijöille vähän extraa.

Huutista miten pihalla oot. Suomessa on järjettömät määrät työssäkäyviä ihmisiä jotka saavat mm. asumistukea. Täällä on niin surkeat palkat ja raskas verotus ettei muuten tule toimeen. Ne on myös niitä jotka heräävät aamuviideltä sinne duuniin ja tekevät ihan itse ne kotityötkin. Monet kroonisesti ja vakavasti sairaatkin käyvät töissä kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Veikkaan ettet itse jaksaisi puoliakaan siitä työtaakasta, varsinkaan fyysisestä. Sä olet k u s e s s a kun tuo porukka saa tarpeekseen tästä touhusta.

Nyt pikku herätys. Perussuomalaiset ovat koko ajan sanoneet, että palkalla pitää tulla toimeen kalliissa Suomessa ja että tämä veroeurojen väärinkäyttö on lopetettava, velkaisella Suomella ei ole siihen varaa. Me työssäkäyvät olemme samalla puolella, toki sen tajuaminen on riski pienelle eliitille. Me olemme nyt Kokoomuksen kanssa hallituksessa, mutta se on ainoa paikka, jossa pääsee vaikuttamaan. Ja kompromisseja on nyt tehtävä, pitkin hampain.

Järjestelmässä on vikaa, jos palkalla ei tule toimeen. PS on oikeassa ja järjestelmää pitää ravistella, alussa kärsii valitettavasti syyttömätkin, mutta järjestelmä on saatava kuntoon.

Työnantajat käyttävät nyt tilannetta hyödyksi, maksavat pientä palkkaa - hae sossusta loput. EI NÄIN!

Entisessä järjellisessä Suomessa, jos esim. menit kokiksi Helsinkiin, sait paljon parempaa palkkaa kuin muualla Suomessa. Stadissa myös ravintoloitsijoilla meni paremmin kuin hiljaisessa pikkukylän lounaspaikassa, joten saivat maksaakin parempaa palkkaa.

Missä kohtaa yhteiskunta muuttui tukiviidakoksi, jossa tavallinen, rehellinen työssäkäyvä, tappiin verotettu suomalainen on se, joka maksaa viulut? Ei saa enää perheelleen esim. lääkäriä, hammaslääkäriä, koulut ja päiväkodit ovat säilöitä, poliisia ei saa paikalle, silloin harvoin, kun tarvitsee yms yms. muut verovaroin ylläpidetyt toimet.

Vierailija
754/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miksi tukia saavat asuvat mielellään eri asunnoissa vaikka olisivatkin pariskunta? No siksi, koska tukien yhteismäärä tippuu todella rajusti vaikka laskut ja muut menot pysyvät samana.

Kymmenisen vuotta sitten muutin naisystäväni, nykyisen vaimoni, kanssa yhteiseen vuokra-asuntoon. Minä olin opiskelija, hän työtön. Tukirahat tulivat joka kuukausi minun tililleni josta maksoin vuokran ja kotivakuutuksen. Lopun laitoimme puoliksi.

Summa, mikä meille molemmille jäi omaan käyttöön, oli 90-100 euroa vähemmän kuin silloin kun asuimme erillään. Rahaa ei ollut aikaisemminkaan ylimääräistä, ja sitten sitä oli vielä vähemmän. Vain muutaman kuukauden kestimme tuollaista, sitten muutimme eri asuntoihin ja rahatilanne helpottui hiukan.

Vöyhkääjille tiedoksi, että molemmat olemme työllistyneet tuon jälkeen.

Vierailija
755/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö miksi tukia saavat asuvat mielellään eri asunnoissa vaikka olisivatkin pariskunta? No siksi, koska tukien yhteismäärä tippuu todella rajusti vaikka laskut ja muut menot pysyvät samana.

Kymmenisen vuotta sitten muutin naisystäväni, nykyisen vaimoni, kanssa yhteiseen vuokra-asuntoon. Minä olin opiskelija, hän työtön. Tukirahat tulivat joka kuukausi minun tililleni josta maksoin vuokran ja kotivakuutuksen. Lopun laitoimme puoliksi.

Summa, mikä meille molemmille jäi omaan käyttöön, oli 90-100 euroa vähemmän kuin silloin kun asuimme erillään. Rahaa ei ollut aikaisemminkaan ylimääräistä, ja sitten sitä oli vielä vähemmän. Vain muutaman kuukauden kestimme tuollaista, sitten muutimme eri asuntoihin ja rahatilanne helpottui hiukan.

ettekä ole ei tollaset perseilijät ja laiskat mihinkää työlisty.

Vierailija
756/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ettekä ole ei tollaset perseilijät

Oliko liian pitkä teksti sinulle? Kykenit lukemaan vain viimeisen lauseen. Sitä se krapula sinullakin teettää.

Vierailija
757/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa lääkärilaskun sekä lääkkeet ja sitten vain myymään niitä bentsoja, lyricoita jne. muille pummikavereille.

Vierailija
758/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa lääkärilaskun sekä lääkkeet ja sitten vain myymään niitä bentsoja, lyricoita jne. muille pummikavereille.

Sinulla on selvästi paljonkin kokemusta asiasta. Eihän noita lääkkeitä määrätä kenelle tahansa.

Vierailija
759/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oli liijan pitkä kun täyttä paskaa.

Vierailija
760/982 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on raz ismia ja naz ismia, kun kiinnitetään huomiota mihin yhteiset verovarat käytetään. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Toki ymmärrän, että pelko persuksissa saa aikaan tuollaisia ajatuksia. Aikaiset herätykset, aktiivinen työpäivä ja sen päälle kotityöt, joillekin tämä peruselämä on vaan liikaa vaadittua. Olkaa ystävällisiä - älkää lisääntykö.

Ja Perussuomalaiset pitävät lupauksensa heikoimpien huolehtimisesta, Toimeentulotukeen ei puututa. 

Sellainen ehdotus vielä, että Suomessa on tuhansia suomalaisia, kunnon kansalaisia, jotka eivät nosta sossuntukia, vaikka ne hänelle kuuluisivat. Näiden ilmiantamisesta voisi maksaa kelan työntekijöille vähän extraa.

Huutista miten pihalla oot. Suomessa on järjettömät määrät työssäkäyviä ihmisiä jotka saavat mm. asumistukea. Tääll

Nyt pikku herätys. Perussuomalaiset ovat koko ajan sanoneet, että palkalla pitää tulla toimeen kalliissa Suomessa ja että tämä veroeurojen väärinkäyttö on lopetettava, velkaisella Suomella ei ole siihen varaa. Me työssäkäyvät olemme samalla puolella, toki sen tajuaminen on riski pienelle eliitille. Me olemme nyt Kokoomuksen kanssa hallituksessa, mutta se on ainoa paikka, jossa pääsee vaikuttamaan. Ja kompromisseja on nyt tehtävä, pitkin hampain.

Järjestelmässä on vikaa, jos palkalla ei tule toimeen. PS on oikeassa ja järjestelmää pitää ravistella, alussa kärsii valitettavasti syyttömätkin, mutta järjestelmä on saatava kuntoon.

Työnantajat käyttävät nyt tilannetta hyödyksi, maksavat pientä palkkaa - hae sossusta loput. EI NÄIN!

Entisessä järjellisessä Suomessa, jos esim. menit kokiksi Helsinkiin, sait paljon parempaa palkkaa kuin muualla Suomessa. Stadissa myös ravintoloitsijoilla meni paremmin kuin hiljaisessa pikkukylän lounaspaikassa, joten saivat maksaakin parempaa palkkaa.

Missä kohtaa yhteiskunta muuttui tukiviidakoksi, jossa tavallinen, rehellinen työssäkäyvä, tappiin verotettu suomalainen on se, joka maksaa viulut? Ei saa enää perheelleen esim. lääkäriä, hammaslääkäriä, koulut ja päiväkodit ovat säilöitä, poliisia ei saa paikalle, silloin harvoin, kun tarvitsee yms yms. muut verovaroin ylläpidetyt toimet.

Täällä on jostain syystä päättäjille iskostunut ajatus, että Suomen sosiaalitoimisto on niin tärkeä ylpeilyn aihe, että se ohittaa tärkeydessä yksilön omillaan pärjäämisen. Jatkuvastihan lehdissäkin muistutellaan mitä kaikkia tukia ihmiset jättää hakematta.

Aivan kuin meillä olisi varaa vielä ylimääräisiä jaella, mutta kun saa sen mahdollisuuden kehuskella, että miten hyvin täällä nyt syydetään ihmisille rahaa, niin onhan se kaiken sen velanoton arvoista..