Petaatko sänkyä?
Minä en ole pedannut koskaan omaa sänkyäni. Se jää juuri sellaiseksi, kuin herätessä on jäänyt.
Minulla on rutkasti muutakin mietittävää elämässäni. Yleensä sängynpetausta, raivosiivoamista jne harrastaa tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset. Kun en ole vakityössäni, pyöritän omaa firmaa tai harrastan liikuntaa. Ei siinä jää aikaa raivosiivoamiselle. Tyhmä äitini ei esim. tätä ymmärrä, hänen elämäntyönsä on ollut piikominen.
Kommentit (40)
Petasin kymmeniä vuosia sängyn. Kunnes järki voitti. Mh on mh eikä siellä oleskella päivisin.
Vierailija kirjoitti:
En petaa koskaan sänkyä. Minulle on tärkeää, että sänky tuulettuu kunnolla päivän aikana. Lakanat vaihdan kerran viikossa.
En petaa edes silloin, kun meille tulee vieraita, koska vierailla ei ole mitään asiaa meidän makkariin. Makuuhuoneiden ovet laitetaan silloin kiinni.
Itse suoristan aamuisin ensin lakanat, rullaan peiton jalkopäähän ja avaan tuuletusikkunan. Annan sängyn tuulettua aamutoimieni ajan, petaan sen sitten, ja lopuksi laitan vielä päiväpeiton päälle. Sänky raikastuu ensin aamun aikana ja päiväpeitto estää pölyjen laskeutumisen vuodevaatteisiin päiväsaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule pedattua ja tosi harvoin tulee vaihdettua lakanoitakaan. Kerran laskin, että minulla oli käynyt lähemmäs 50 yövierasta samoissa lakanoissa.
🤮
Kyllä petaan, viikossa lipastonkin pinnalle kertyy näkyvä pölykerros, en halua nukkua pölyssä.
Aloin pedata, kun piti tehdä etätyöpiste makkariin. Sitä ennen en pedannut, nyt ei jaksa katsella petaamatonta sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule pedattua ja tosi harvoin tulee vaihdettua lakanoitakaan. Kerran laskin, että minulla oli käynyt lähemmäs 50 yövierasta samoissa lakanoissa.
Niitä kännisiä, juuri ja juuri tajuissaan olevia baari"löytöjä" ei varmasti haittaa.
En petaa, en käy makkarissa kuin nukkumassa. Poikkeuksena jos tulee vieraita kun eteisestä näkee makuuhuoneeseen.
Jätätkö myös perseesi pyyhkimättä koska kukaan ei näe?
Petaan sängyn ja laitan päiväpeiton. Joka päivä paitsi niinä päivinä, jolloin tiedossa on lakanoiden vaihto. Rutiini, jota olen noudattanut sellaiset 45 vuotta eikä sen kummempaa tai vaivalloisempaa kuin omien vaatteiden päälle pukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Jätätkö myös perseesi pyyhkimättä koska kukaan ei näe?
En, enkä myöskään ole niin typerä että vertaisin perushygienian hoitamista sängyn petaamiseen.
Petaan vain silloin kun äitini on tulossa kylään eli pari kertaa vuodessa. Turhaa touhua muuten, kun illalla sen joutuu pöyhimään auki kuitenkin. Lisäksi on ihan suositeltavaa jättää sänky tuultumaan nukkumisen jälkeen.
Tuuletan ja sitten petaan ihan vaan pölyjen takia.
Vierailija kirjoitti:
Tuuletan ja sitten petaan ihan vaan pölyjen takia.
Laitan siis päiväpeiton pölyn suojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä petaan, viikossa lipastonkin pinnalle kertyy näkyvä pölykerros, en halua nukkua pölyssä.
Sama homma. Sitä pölyä kertyy yöpöydälle ja lipaston päälle ihan mukavasti, niin haluaa sen sängyn kuitenkin suojata.
Vierailija kirjoitti:
Petaan aina ja laitan päiväpeiton vielä päälle. Petaamattomasta sängystä kun tulee aina mieleen flunssassa oleminen ja tulee jotenkin ankea fiilis tuosta.
Juuri näin. Minusta tuntuu että päivä ei jotenkin ala, jos sänky on epäsiististi ja petaamaton :D Pedattu sänky tuo tilaan ryhdikkyyttä ja siisteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petaan. Laitan myös päiväpeiton, näyttää mukavammalta.
Vietätkö mhuoneessa päiväsi.
Kaikilla ei ole erikseen makuuhuonetta. Itse asun yksiössä ja todellakin pedattu sänky tekee asunnon ilmeestä siistimmän ja paremman.
Vierailija kirjoitti:
Pataan oman puoliskoni ja puoliso omansa. Hän myös laittaa päiväpeiton, koska minä alan keittää aamupuuroa. Yleensä on aamuisin niin kiire töihin, että tuo sängynpetaus on 15 sekunnin rutiini.
Ohhoh. Petaatte sängyn heti noustuanne aamulla? Ainakin kaksi tuntia pitää tuulettua - ihminen hikoilee yöllä vaikkei sitä itse tietäisi. Teillä haisee sitten tunkkaiselle sänky.
Vietätkö mhuoneessa päiväsi.