Minkälaisia työpaikkahakemuksia teette työhakuvelvoitteen takia?
Minkälaisia hakemuksia lähetätte niihin paikkoihin, joihin ette usko pääsevänne tai muuten vaan täyttääksenne työnhakuvelvoitteen? Lähteekö hakemuksia menemään läpällä?
Kommentit (34)
Haen kuten hakisin mitä tahansa paikkaa jonka haluan. Onneksi täälläpäin on töitä ainakin toistaiseksi. Minkäs minä sille mahdan ettei viiskymppistä töihin palkata. On tässä monta monituista vuotta aikaa hakemuksia rustailla. Kouluttautumaan kehottaville, on kaksi korkeakoulututkintoa. Osaaminen ajan tasalla, työkyky ja työhalu tapissa. Vois ne työnantajat tosiaan tehdä oman osuutensa ja rekrytoida ennakkoluulottomammin meitä töihin haluavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työnhaku kyllästyttää niin senkuin elää minimitoimeentulotuella! Ei työnhaku ole pakollista. Ihmeellistä valitusta. Jääpä sellaiset työnhakijat työkkärin listoille ketkä haluaa työllistyä.
Ihan mielenkiinnosta: Miten tämä prosessi etenee jos haluaa työnhausta pois? Varmaan ensin pitää päättää työkkärin asiakkuus, kai sinne pitää antaa hyvä selvitys miksi. Ja sitten tt tuen haku, saa olla aika hyvät perustelut miksi ei ole työkkärin asiakas ja liekö käsittely kestää kuukausia, mistä rahaa sitä ennen. Riittääkö että pitää nyt taukoa työnhausta? Mikähän se minimi tt tuki on, jos 300e niin sillä ehkä pärjää.
Ei tuolla systeemillä kyllä rauhaan pääse, tuolloin lähtee viimeinenkin yksityisyys. Sinusta tulee sosiaalihuollon asiakas, voidaan tehdä jopa huoli-ilmoitus yms. Kytätään tuplasti enemmän kuin jos olisit työnhakijana työkkärissä.
Kirjoitan kaiken pienillä kirjaimilla. Pyrin jättämään välimerkit pois. Vanhimpiin työ- ja koulutustietoihin laitan epäloogisuuksia, kuten päällekkäisiä ajanjaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni työnantajat voisi vaihtelun vuoksi velvoittaa soittelemaan työttömille ja tarjoamaan työpaikkaa. Työttömät saisivat sitten vaan makoilla sohvalla ja hylätä tai hyväksyä tarjouksen.
Ajattelit, että työnantajilla olisi aikaa tällaiseen?
Lailla velvoitetaan niinkuin työttömätkin niin kyllä rupeaa aikaa löytymään. Laitetaan samantyyppinen rangaistus kuin työttömillekin eli ellei velvoitteet ala nappaamaan niin GDPR:n kaltainen sakko maailmanlaajuisesta liikevaihdosta.
Valtiolle voisi palkata vain ja ainoastaan vähintään valtiotieteiden maistereita eikä mitään merkonomeja/ylioppilaita kaikkiin tehtäviin siis mukaan lukien siivoamaan, ravintolapalveluihin, hallintoon sihteereiksi. Kaupungilta ulos kaikki pelkät peruskoulun käyneet kun mun vaimo/mun mies on täällä töissä niin mä saan töitä ihan milloin mä vaan haluan-tyypit ja kaikki kiintiö sitä, kiintiö tätä tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työnhaku kyllästyttää niin senkuin elää minimitoimeentulotuella! Ei työnhaku ole pakollista. Ihmeellistä valitusta. Jääpä sellaiset työnhakijat työkkärin listoille ketkä haluaa työllistyä.
Ihan mielenkiinnosta: Miten tämä prosessi etenee jos haluaa työnhausta pois? Varmaan ensin pitää päättää työkkärin asiakkuus, kai sinne pitää antaa hyvä selvitys miksi. Ja sitten tt tuen haku, saa olla aika hyvät perustelut miksi ei ole työkkärin asiakas ja liekö käsittely kestää kuukausia, mistä rahaa sitä ennen. Riittääkö että pitää nyt taukoa työnhausta? Mikähän se minimi tt tuki on, jos 300e niin sillä ehkä pärjää.
Ei tuolla systeemillä kyllä rauhaan pääse, tuolloin lähtee viimeinenkin yksityisyys. Sinusta tulee sosiaalihuollon asiakas, voidaan tehdä jopa huoli-ilmoitus yms
Yksityisyys lähtee viimeistään kun haet/menet valtiolle töihin, todennäköisesti jo paljon aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee suora ja erittäin lyhyt sähköpostihakemus työnantajille. Mainitse että haet työnhakuvelvoitteen takia.
Eivät ota mitään yhteyttä ikinä ja tuet sen ku rullaa :D
Työkkäri voi tehdä pistokokeita, saat karenssin tuosta
Ei voi saada karenssia siitä että kertoo totuuden omasta tilanteesta. Työnantajathan kysyvät aina viimeistään haastattelussa miksi haluat juuri meille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni työnantajat voisi vaihtelun vuoksi velvoittaa soittelemaan työttömille ja tarjoamaan työpaikkaa. Työttömät saisivat sitten vaan makoilla sohvalla ja hylätä tai hyväksyä tarjouksen.
Ajattelit, että työnantajilla olisi aikaa tällaiseen?
Lailla velvoitetaan niinkuin työttömätkin niin kyllä rupeaa aikaa löytymään. Laitetaan samantyyppinen rangaistus kuin työttömillekin eli ellei velvoitteet ala nappaamaan niin GDPR:n kaltainen sakko maailmanlaajuisesta liikevaihdosta.
Valtiolle voisi palkata vain ja ainoastaan vähintään valtiotieteiden maistereita eikä mitään merkonomeja/ylioppilaita kaikkiin tehtäviin siis mukaan lukien siivoamaan, ravintolapalveluihin, hallintoon sihteereiksi. Kaupungilta ulos kaikki pelkät pe
Siellä on yks valtiotieteen maisteri pääministerinä. Ei tuo koulutus näytä tuovan minkäänlaista pätevyyttä tehtävään. Varmaan peruskoulun käynytkin pärjäisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee suora ja erittäin lyhyt sähköpostihakemus työnantajille. Mainitse että haet työnhakuvelvoitteen takia.
Eivät ota mitään yhteyttä ikinä ja tuet sen ku rullaa :D
Ei voi saada karenssia siitä että kertoo totuuden omasta tilanteesta. Työnantajathan kysyvät aina viimeistään haastattelussa miksi haluat juuri meille töihin.
Itse vastaan tuohon kysymykseen että haluan juuri heille töihin koska heillä sattuu olemaan avoin työpaikka.
Typeriin kysymyksiin typerä vastaus.
Riippuu ihan paikasta ja räätälöin harrastukset sen mukaan. Jos olisi fyysinen työ, laitan videopelit ja ohjelmoinnin harrastukseksi. Jos taas ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa, ilmoitan harrastavani miesburleskia. Jos työ vaatii huolellisuutta, kirjoitan hakemuksen täyteen kirjoitusvirheitä. Haastatteluja varten mulla on vielä muita kikkoja, mutta noilla yleensä selviää aika pitkälle.
Tein sovelluksen joka lähettää 4 chatgpt:llä luotua hakemusta satunnaisiin paikkoihin kuukausittain. Lähtee automaattisesti joka kuukauden ensimmäinen päivä.
Saako hakea samaan vuokrafirmaan joka kk? Eli laittaa aina esimerkiksi ISS tai Sol
Työnhakupakko poistuu tämän vuoden lopulla ?
HS: Hallitus aikoo poistaa työttömien työnhakemispakon. Linkki alla juttuun.