Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka Hoitaa?

Vierailija
10.02.2024 |

Kuka hoitaa, jos omaisia ei ole? Itse olen 90- vuotias ja liikun huonosti rollaattorin kanssa.Muita omaisia ei ole, kuin tyttäreni joka asuu ulkomailla. Monesti tuntuu että Suomi on vanhusten hoidon kehitysmaa. Mutta itsellänihän on Sosiaaltoimistossa  kuulemma virkailija, jonka pitäsi auttaa vanhusta. Sain tältä virkailijalta kerran soiton, jossa hän kyseli asioitani ja totesi, että hyvinhän sinä pärjäät, unohti vain kysyä miten voimasi riittävät!? Joten minun kohdaltani ongelma oli hoidettu. Eli tämän päivän Suomi hoitaa vanhuksiaan Etänä, joten älkäämme häiritkö turhilla kysymyksillä,tärkeää  työtä tekeviä virkailijoita, jotka hoivat meidät vanhukset niin vaivattomasti ratkasemalla ongelmat etänä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pärjää (et kertonut pärjäätkö vai et), niin soita sille samalle virkailijalle ja kerro se ja vaadi apua.

Jos hautaudut yksin hissukkana kotiisi, etkä kerro että tarvit apua, et tule sitä myöskään saamaan. Sinänsä voi olla totta, että vanhustenhoito ei ole niin hyvällä tolalla kuin pitäisi, mutta uhriksi ei kannata heittäytyä.

Vierailija
2/6 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitaa, ilmeisesti pystyt kun osaat nettiäkin käyttää, tuskin kirjeellä tänne kyselyä lähetit. Se vaan on fakta. 

Vierailija
4/6 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne hoidetaan. Sinulta on sentään kysytty. Jos pärjäät niin se on sitten niin. Jos liikut rollaattoriin turvin niin liikut. Ei sitä "huonosti" lasketa. Mitä se edes tarkoittaa käytännössä? Pärjääminen on sama juttu. Joko pärjäät tai et. Voimien riittävyyden perusteella ei nykyisessä tilanteessa voida alkaa palveluja tarjota. Se on myös vastoin omaa kuntoutumistasi. 90v pitää tehdä itse sen mitä pystyy. Parinkin päivän makoilu voi viedä toimintakyvyn. Sulla on koko päivä aikaa tehdä ne pienet askareet. Periaatteessa pakollista on vain pukeminen, vessakäynnit, hygienia, ruoan lämmitys ja lääkkeiden otto. Ruokaa ei ole pakko tehdä, valmiita saa ostettua. Lääkkeitä ei tarvitse jakaa, ne saa apteekista annosteltuna. Kumpikaan näistä pelkästään ei ole nykyään syy aloittaa kotihoitoa. Ja siivous, ei ole ollut pitkään aikaan.

Vierailija
5/6 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pärjää, se on vähän niinkuin sinun ongelmasi. Ai niin, tämä tiedoksi myös tuleville vanhuksille 🙂. Mukavaa päivänjatkoa.

Vierailija
6/6 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olisi kannattanut miettiä jo silloin kun olit työikäinen. Pitkään olet toisaalta jo pärjännyt - eläkettäkin ehtinyt nauttia jo vähintään 30 vuotta. Iso raha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi