Mikä on Suomen idyllisin kylä tai pieni kaupunki?
Ja sellainen, jossa vielä palvelutkin pelaisi. Itselle tulee mieleen ensimmäisenä Porvoo.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Pietari on kaunis kaupunki mutta siellä asuu enemmän ihmisiä kuin koko suomessa.
Miten tuo liittyy aloitukseen? Sinun kohdalla meni peruskoulu ihan hukkaan. Pitäisi siihen käytetyt varat ulosmitata tuollaisilta.
Mathildedal on ainakin brändätty sellaiseksi.
Maarianhamina kokonaisuudessaan. Olen kuitenkin epäileväinen miten yhteisö vastaanottaisi umpisuomenkielisen tulokkaan mantereelta? Olisiko vaikea päästä porukoihin mukaan? Samaa voi tietysti kysyä muidenkin idyllejen kohdalla. Se olisikin liian hyvää ollakseen totta että muutaisi ihanaan idyllin ja eläisi siellä onnellisena elämänsä loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Loviisa tai Hanko vaikuttaa idyllisiltä. Niitten palveluista ei hajuakaan. Ja tää ihan pelkkä vaikutelma, tietoa ei juuri ole.
Hangossa ei saa terveyspalveluja enää ihmiset sen paremmin kuin eläimetkään, pitää matkustaa kaupungin rajojen ulkopuolelle. Näin kertoo Hangosta kotoisin oleva ystäväni, jonka vanhemmat asuvat vielä siellä. Ystäväni puolestaan asuu täällä Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannikkokaupunkien vanhat kaupunginosat ovat täynnä vanhoja puutaloja, kapeita mukulakivikatuja, nostalgiaa henkiviä pieniä putiikkeja jne. Kaunista miljöötä, kun osuu oikeaan paikkaan.
Kuulostaa todella hyvältä, mutta sitten pakotetaan puhumaan ruotsia? Merituuli? Miksi sisämaassa ei ole idyllistä, puutalolla tai betonilla.
Ei Raumalla koskaan pakotettu puhumaan ruotsia. Ei ainakaan vuosina 1965-86, kun minä siellä vakituisesti asuin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Mathildedal on ainakin brändätty sellaiseksi.
Kävin viime kesänä. Oli juurikin idyllinen, lehmuskuja, maaseutua, puoteja ja kahviloita. Piiiitkän kiemuraisen tien päässä. Hieman jännitin tuleeko hirviä ja peuroja vastaan.
Jossakin äänestyksessä viime vuonna Kouvolan Voikkaa valittiin Suomen viehättävimmäksi kyläksi/paikaksi. Teimme sen takia sinne viime syksynä reissun nimenomaan ja kävelimme ympäriinsä. Voikkaa ei ole Suomen viehättävin paikka, melko lailla päinvastoin. Ripeästi pois itse asiassa piti lähteä.
Turku, kesällä hieno.