Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita ihmisiä jotka aina vähättelevät sinun tuntemuksiasi? Jos on esim väsynyt.

Vierailija
09.02.2024 |

Sanovat jotain 'No voi, ethän sinä voi olla väsynyt! Olet niin nuori/lapseton/yms yms. tai mikä hyvänsä syy.

Tai mikä tahansa olo, päänsärky, sairaus.. Jotenkin hirveän epäinhimillistävää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei minusta elämä ole kilpailu siitä, kuka on kaikkein väsynein ja kenellä on 'oikeus' olla väsynyt.

Vierailija
2/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? En minä kerro väsymyksestäni, sairauksistani tai huolistani sellaisille ihmisille, joita se ei kosketa eikä kiinnosta.  Miksi sinä aloittaja kerrot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja ei. Syyllistyin tuohon eksän kanssa. Tyyppi teki todella helppoa työtä, perusterve, ei lääkitystä, ei lapsia, ei perheongelmia jne. mutta hän oli silti aina niiiiiin väsynyt. Kysyin sitten, että miten ihmeessä aikuinen terve lapseton mies voi olla niin väsynyt koko ajan, ettei jaksa edes tiskikonetta täyttää. Minä olin tietenkin se pahis tässä tilanteessa. 

Vierailija
4/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? En minä kerro väsymyksestäni, sairauksistani tai huolistani sellaisille ihmisille, joita se ei kosketa eikä kiinnosta.  Miksi sinä aloittaja kerrot?

No en kerrokaan, tarkoitan nyt että saattaa ohimennen työkaverille todeta että väsyttää sen harvan kerran tai että joku läheinen vähättelee tälläisiä asioita, jos ottaa puheeksi.

Vierailija
5/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mitätöivää, mutta en siitä enää juurikaan ärsyynny. Olen opetellut validoimaan pääasiassa itse tunteeni ja tiedän ne ihmiset, joiden luo mennä avautumaan, kun toisinaan vielä kaipaan empatiaa toiseltakin.

Vierailija
6/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa saa olla väsynyt. Pitää tehdä enemmän, kovempaa, enemmän kunnes kuupahtaa pysyvästi. Mutta väsynyt ei saa olla. Ei ikinä.

Vierailija
7/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäähän se, mutta tuskin laukoja sitä sen kummemmin ajattelee, haluaa vaan kertoa omia tarinoitaan.

Vierailija
8/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähätteli kätilö, kun menin sairaalaan synnytyksen alettua ja sanoin, että oon aika väsynyt valvottuani supistusten kanssa koko yön. Kätilö vaan tiuskaisi, että hän vasta väsynyt onkin, kun hänen lapsellaan on korvatulehdus! Olisi pitänyt tehdä valitus, mutta olin nuori ja tietämätön enkä edes ajatellut sellaista vaihtoehtoa (ja varmaan siksi sainkin tuollaista kohtelua).

Vierailija
9/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa joskus olla sosiaalisesti, no, kömpelömmän yritys olla silleen tsemppaava. Ja just noin kuin yllä joku sanoi, että kun Suomessa ei oikeen saa olla väsynyt niin pitää yrittää äkkihätäseen saada toinen piristymään ettei mörkö sitä vie tai jotain,

Vierailija
10/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te väsymystä sun muuta jatkuvasti valittavat liioittelette. Eli ihan oikein vähätellä höpinöitänne.

11/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ärsyynny, mutta pidän vertailua hölmönä ja pikkumaisena.

En vertaile itse, tai jos toinen vaikuttaa minusta valittavan oudon pienestä, en ainakaan sano sitä ääneen.

Sanon itse silloin tällöin että kylläpäs väsyttää tms. 

Vierailija
12/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon tottui jo aikoinaan kotona

Vierailija
13/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v kolmivuoroo. Ei ole mikään syy kiukutella ja jättää hommia tekemättä vaikka on väsynyt. Naiset ei tunnu sitä ymmärtävän.

Vierailija
14/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15v kolmivuoroo. Ei ole mikään syy kiukutella ja jättää hommia tekemättä vaikka on väsynyt. Naiset ei tunnu sitä ymmärtävän.

En sanonut kiukuttelusta mitään.. enkä kiukuttele, kun en ole lapsi. Sinä yleistät tähän nyt jotain omia ajatuksiasi naisista, etkä ymmärtänyt mitä tarkoitin ja ryhdyit tasan siihen mitä kuvailin, eli 'kilpailuun' väsyneimmän tittelistä, kun sinä sentään teet kolmivuoroa yms. 

Vierailija
15/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Erityisesti migreeniä vähättelevät ärsyttää. Joskus melkein toivois että kokisivatpa itse edes kerran samat oireet, niin loppuis se vähättely ja luulosairaaksi leimaaminen.

Vierailija
16/16 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut kiukuttelusta mitään.. enkä kiukuttele, kun en ole lapsi. Sinä yleistät tähän nyt jotain omia ajatuksiasi naisista, etkä ymmärtänyt mitä tarkoitin ja ryhdyit tasan siihen mitä kuvailin, eli 'kilpailuun' väsyneimmän tittelistä, kun sinä sentään teet kolmivuoroa yms. 

Mihin kilpailuun? Onko sulla kaikki okei?

Olen säännöllisesti kuolmanväsynyt ja nukahtelen joskus jopa kahvipöytään vieraiden eteen, mutta saan silti työni tehtyä, eikä tarvi äyskiä kellekkään. Annan munaakin jos pyydät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme