Anteeksi tyhmä kysymys, mutta voiko sellaisen täytetyn leivän syödä joka unohtui reppuun 6 tunniksi?
Ei ollut mitään lihaa sisällä, ainoastaan kurkkua, tomaattia, juustoa ja kananmunaa
Kommentit (17)
Kuus tuntia on aika kauan. En ehkä ottas riskiä.
Käy lääkärissä tuon dementian takia. Vähän väliä pitää täällä kysellä reppuun unohtuneista leivistä.
Voihan sen syödä vaikka olisi viikonkin ollut.
Ei missään tapauksessa, ei edes biojätteeseen vaan ongelmajätteisiin eli samaan mihin menee akut, putkilamput, paristot ja kyllästetty puu!
Jos siinä ei ollut majoneesia eikä maistu pahalle niin voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin söisin. Söin aamulla pitsan, joka oli yön yli pöydällä. Nämä ovat vähän tottumiskysymyksiä.
Lämpimään unohtunutta riisiä ei saa syödä, siihen tulee haitallisia aineita.
Ei riisiin mitään haitallisia aineita tule, vaan siinä mahdollisesti olevat pöpöt lisääntyvät. Tuskin niitä hirveästi keitettyyn riisiin on jäänyt.
Jos uskallat syödä sen pitsan, niin ei ole syytä olla syömättä jonkun aikaa huoneenlämmössä ollutta riisiäkään.
"
Ongelmana ei ole riisin uudelleen lämmittäminen, mutta se kuinka käsittelet sitä alunperin. Keitettyäsi riisiä, sen ei tulisi seistä lämpimässä yli tuntia. Keittämätön riisi voi sisältää pieniä määriä Bacillus cereus -bakteeria, joka aiheuttaa ruokamyrkytyksiä.
Kyseinen bakteeri voi selvitä riisin keittämisestä ja mitä kauemmin se pääsee olemaan huoneenlämmössä, sitä todennäköisemmin se leviää ja pääsee aiheuttamaan ruokamyrkytyksen."
https://www.herkkusuut.com/keitetty-riisi-aiheuttaa-todella-helposti-my…
Söisin. Mun mielestä eväsleipä menee vaan paremmaksi, mitä pidemmäksi aikaa jää muhimaan (alle vrk kuitenkin).
Eli söisin omalla vastuulla.
Syö aivan huoleti! Jos voileivät menisi pilalle kuudessa tunnissa niin suuri osa ihmisistä ei voisi tehdä eväitä ollenkaan.
Kaikkea voi syödä ainakin kerran.
Keitin juuri kahvia yli 2 vuotta vanhoista kahvipavuista. Ihan hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
"
Ongelmana ei ole riisin uudelleen lämmittäminen, mutta se kuinka käsittelet sitä alunperin. Keitettyäsi riisiä, sen ei tulisi seistä lämpimässä yli tuntia. Keittämätön riisi voi sisältää pieniä määriä Bacillus cereus -bakteeria, joka aiheuttaa ruokamyrkytyksiä.
Kyseinen bakteeri voi selvitä riisin keittämisestä ja mitä kauemmin se pääsee olemaan huoneenlämmössä, sitä todennäköisemmin se leviää ja pääsee aiheuttamaan ruokamyrkytyksen."
https://www.herkkusuut.com/keitetty-riisi-aiheuttaa-todella-helposti-my…
En muista yhtään kertaa, kun riisi olis ollu mulla alle tunnin jäähtymässä. Satoja kertoja ollu pöydällä jonkun 4 tuntia. Kyllä toi on aivan ylireagointia.
Itse ainakin söisin. Söin aamulla pitsan, joka oli yön yli pöydällä. Nämä ovat vähän tottumiskysymyksiä.
Lämpimään unohtunutta riisiä ei saa syödä, siihen tulee haitallisia aineita.