"läskimaksu" tulossa Finnairille
Finnair aloittaa matkustajien punnitukset https://www.hs.fi/talous/art-2000010215791.html
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole tulossa läskimaksua, vaan finnair tarkistaa ajoittain matkustajien painoja, jotta voidaan määritellä ja tarkistaa, että polttoainetta tankataan oikea määrä. Että ei liiallisesti, mutta että ei missäään nimessä myöskää liian vähän. se olisikin ikävää, jos loppuu kesken matkan.
Luuletko, että kun ollaan saatu tarpeeksi dataa ja ymmärretään mitä se tarkoittaa euroina, etteikö sitä tavalla tai toisella siirretä kuluttajan maksettavaksi. Oikeudenmukaista olisi, että se kohdistuisi kulujen aiheuttajiin. Veikkaanpa, että lippujen tilaukseen tulee valittavaksi +80kg täppä josta lisämaksu. Tarkistukset check tai lähtöportti kuten lentolaukuillekin.
Ja sitten porukka ei enää lennä Finnairilla paitsi tosi laihat. Ja koska Finskiltä lähtee reilusti tuloja, laiheliinien lippujen hinnat tuplataan
Ei sitä tarvitse suoraan kuluttajalle kertoa, dynaaminen hinnoittelu. Nettipalvelu laittaa pari euroa ekstraa kun katsoo että tunnettu pullukka haluaa lentää
Tuokin video todistaa, ettei millään meinaan päästä ilmaan, kun kone on lastattu maksimi lentoonlähtöpainoon.
Läskihullu keksinyt uuden tavan haukkua muita.
Tuskin menee kauankaan kun tekoäly tekee tuollaisen tarkastelun, työn ihan tuosta vain ja näyttää ihmiset alastomina jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon aiemmin jättäny mielipiteitä Finnairille tästä asiasta. Koska onhan se nyt täysin väärin että mulle nillitetään jostain kilosta matkatavaroissa ja joku saa heittämällä viedä maksutta 50 kg per seessään.
mikään ei estä sinua kasvattamasta per settäsi, jotta pääset samalle viivalle
Mutta kun en taho.;)
älä sitten valita
Tottakai valitan kun se yksi kilo mun matkalaukussa haittaa niin hiivatisti ja jonku per seen 50 kg ei haittaa, ketään. Paitsi kanssamatkustajia...
Vierailija kirjoitti:
ei ole tulossa läskimaksua, vaan finnair tarkistaa ajoittain matkustajien painoja, jotta voidaan määritellä ja tarkistaa, että polttoainetta tankataan oikea määrä. Että ei liiallisesti, mutta että ei missäään nimessä myöskää liian vähän. se olisikin ikävää, jos loppuu kesken matkan.
Niin että ihanko napattaisiin kaikki pönäkät asiakkaat puntariin eikä kukaan alkaisi parkumaan asiasta :D joo eipä taida onnistua kun pullukat niin loukkaantuisi moisesta vääryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kun ollaan saatu tarpeeksi dataa ja ymmärretään mitä se tarkoittaa euroina, etteikö sitä tavalla tai toisella siirretä kuluttajan maksettavaksi. Oikeudenmukaista olisi, että se kohdistuisi kulujen aiheuttajiin. Veikkaanpa, että lippujen tilaukseen tulee valittavaksi +80kg täppä josta lisämaksu. Tarkistukset check tai lähtöportti kuten lentolaukuillekin.
No eipä taida tulla. Ennemmin niin että kaikki matkustajat oletetaan 200-kiloisiksi valaiksi ja laskutetaan sitten kaikilta sen mukainen hinta lipuista mitä oletuksella kuluu polttoainetta yms.
Ylipainosta pitäisi kyllä joutua maksamaan, koska ihminen saattaa käytännössä viedä kahden matkustajan paikan painonsa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ottaa sitten vaan kevyesti tavaraa mukaan, riittäiskö se? Toivoisin alennusta ylimääräisestä istumapaikasta tai kahdesta, vaikka paljon etukäteen varatessa. Mukavampi olla, kun ei tartte istua niin niukalla mitoituksella normaalipainoisenkaan.
minä en ole edes ylipainoinen ja mahdun hyvin lentokoneistuimeen, mutta haluaisin silti vapaan paikan viereeni, koska joskus se vierustoveri vaan löyhkää niin pahalle. Milloin tupakka, milloin alkoholi, milloin pissa, milloin hiki, milloin oksennus, milloin mikäkin päälle kaadettu hajuvesipullo. ihmisillä on horveästi elämänhallitaongelmia, kun oikeasti eivät tajua edes miten pahalle haisevat, mutta silsi pitää niitä sietää. Noita ihmistyyppejä ajatellen mieluummin istun sitten elämäntaidollisen neutraalille haisevan ylipainoisen vieressä, vaikka hän nyt vähän tulisikin puolelleni. Toki haluan sillä lailla
Et oo selkeesti ikinä joutunut istumaan lihavan vieressä lentokoneessa. Se on aivan hirveetä, ja sen lisäks se on just ne lihavat jokka haisee pahalta. Ei ne ylety peseytyyn kunnolla joka paikasta, hyhh.. Ja lihavuus kertoo kaikesta muusta kun elämäntaidosta :D Eihän kukaan selväpäinen itteensä tommoseks läskiks päästä, mitä nykyään jokapuolella näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että ihanko napattaisiin kaikki pönäkät asiakkaat puntariin eikä kukaan alkaisi parkumaan asiasta :D joo eipä taida onnistua kun pullukat niin loukkaantuisi moisesta vääryydestä.
en väittänyt mitään tuollaista
Saisi olla jotenkin kokoon liittyvät lippuhinnat. Saisi valita xs-xl+ ja pienemmät toki halvemmalla. Kyllähän se xs kokoisena välillä ärsyttää maksaa monesta asiasta extraa, kun ne menee jonkun keskiverron mukaan. En juurikaan käy esimerkiksi buffeteissa tämän takia. Ei mitään järkeä maksaa yli kymppiä siitä, kun en jaksa syödä niin paljon kuitenkaan. No, säästän toki muuten ruokakuluissa, kun ei tarvitse ostaa ruokaa kotona niin paljon. Ja busseissa ym on enemmän tilaa, kuin jos olisin isompi. Tosin niissäkin just mun viereen tullaan ekana, kun siihen parhaiten mahtuu.
Onhan se oikein, että lihavatPullerot maksaa enemmän kun niiden kuljettaminen kuluttaa enemmän polttoainetta.
Oikea suunta. Koska lentomatkustus maksaa paljon-suuri osa on polttoaineen hinta. Sitä kuluu enemmän kun lastia on enemmän. Ja tottahan on sekin, että jos on oikein iso, se hidastaa esim. hätäpoistumista. Lihavuus on kyllä lisääntynyt radikaalisti Suomessa! Katson näitä Voice of Finland naiskilpailijoita- kyllä läski loiskuu.
Eikö lihavat voisi pyöräillä kohteeseen lentämisen sijaan?!? Laihtuisivat samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ottaa sitten vaan kevyesti tavaraa mukaan, riittäiskö se? Toivoisin alennusta ylimääräisestä istumapaikasta tai kahdesta, vaikka paljon etukäteen varatessa. Mukavampi olla, kun ei tartte istua niin niukalla mitoituksella normaalipainoisenkaan.
minä en ole edes ylipainoinen ja mahdun hyvin lentokoneistuimeen, mutta haluaisin silti vapaan paikan viereeni, koska joskus se vierustoveri vaan löyhkää niin pahalle. Milloin tupakka, milloin alkoholi, milloin pissa, milloin hiki, milloin oksennus, milloin mikäkin päälle kaadettu hajuvesipullo. ihmisillä on horveästi elämänhallitaongelmia, kun oikeasti eivät tajua edes miten pahalle haisevat, mutta silsi pitää niitä sietää. Noita ihmistyyppejä ajatellen mieluummin istun sitten elämäntaidollisen neutraalille haisevan ylipainoisen vieressä, vaikka hän nyt vä
olen istunut. ei haissut millekään. ilmiselvästi hän osasi pitää hygieniastaan huolta....
Onhan se vähän väärin, että jos esim. matkustat kahden pienen lapsen kanssa, jotka hyvin mahtuisivat yhteen penkkiin, joudut ostaan heille kaksi penkkiä ja sitten viereesi sattuu istumaan "kehopositiivinen henkilö" joka vie puolet sinunkin paikastasi, tilasta jonka sinä olet ostanut .
Lensin kerran USA:ssa maan sisäisen lennon. En "löytänyt" penkkiäni, koska se oli hautautunut kahden hyvin kehopositiivisen henkilön väliin. Kysyin lentoemolta "viattomasti" että missähän paikkani mahtaa olla. Siinä sitten lentoemo ja nämä kaksi "isoissa kehoissa elävää", sitten yrittivät nostella ja siirrellä läskejä ja löytää minulle tilaa. Tilanne oli hyvin nolo kaikille osapuolille. Kävi vähän sääli näitä kahta nuorta "isoa tyttöä". Heillä oli naama punaisena ja tippa linssissä.
Henkilökunta ilmeisesti ajatteli että tuollainen 160cm 53kg rääpäle mahtuu mihin vaan ja vaativat näitä kahta tyttöä nostelemaan läskejään ja minun olisi pitänyt "kaivautua" läskien väliin mutta ei sinne olisi mahtunut marsukaan.
Onneksi järki voitti ja minulle löytyi ylimääräinen paikka bisnesluokasta, koska en olisi mitenkään voinut mahtua paikkaani edes tunkemalla. Noloa, että henkilökunta edes yritti sellaista. Kirjoitin palautetta asiasta. Lähinnä minua jäi surettaan ne kaksi tyttöä. Matkustajat naureskelivat ja tietenkin kuvasivat episodia ja varmaan löytyy jostain somestakin. Ihmiset onnittelivat minua kun minut siirrettiin "parempaan luokkaan", mutta oikeasti ajattelin heidän julmuutta näitä kahta tyttöä kohtaan.
Sain kohteliaan vastausviestin lentoyhtiöltä, kuinka "pyrimme takaamaan kaikkien matkustajien onnistuneen lentokokemuksen päläpälä.."
Amerikkalaiset on pulassa, kun jengi alkaa olla sen verran isoa, ettei enää yksi penkki riitä. Southwest airlines on alkanut tarjoamaan ilmaista toista penkkiä lihaville, mikä on herättänyt närää ihmisissä jotka joutuvat ostamaan erikseen penkkejä pikkulapsilleen, jotka mahtuisivat yhteen penkkiin tai jopa syliin.
USA:ssa naisten yleisin vaatekoko on 16/18 eli eurooppalaisittain XL (44-50). Tätä kehotyyppiä kutsutaan "leikkisästi" "small fat" tai "european fat". Eli henkilö joka ei ole heidän silmissään vielä varsinaisesti lihava vaan normaalipainoinen lievästi pyykevähkö mutta joka "kuikkujen" eurooppalaisten silmissä on jo lihava.
ihan on oikein, jos lentoyhtiö tarjoaa penkkiinsä mahtumattomalle viereisen penkin maksutta käyttöön. Lentokoneyhtiö on luvannut kuljettaa matkustajia paikasta toiseen ja näin ollen sen pitää myös varmistaa, että penkit ovat oikean kokoisia. Kun ei ole järkevää tehdä kaikista penkeistä leveitä, niin on järkevää sitten antaa leveämmälle ihmiselle kaksi penkkiä käyttöön. Tai vaikka kahdelle leveälle yksi ylimääräinen: näin molemmat saisivat 1 1/2 penkkiä samaan hintaan. Lihavillakin on oikeus liikkua ja matkustaa, olla toisten kanssa tekemisissä. Ajattelisitte, te aikuisoletetut aikuiskiusaajat, että mikä teissä on vialla... korjatkaa ensin itsenne. Miettikää tarkkaan miksi teissä on tarve haukkua ja halveksia toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
ihan on oikein, jos lentoyhtiö tarjoaa penkkiinsä mahtumattomalle viereisen penkin maksutta käyttöön. Lentokoneyhtiö on luvannut kuljettaa matkustajia paikasta toiseen ja näin ollen sen pitää myös varmistaa, että penkit ovat oikean kokoisia. Kun ei ole järkevää tehdä kaikista penkeistä leveitä, niin on järkevää sitten antaa leveämmälle ihmiselle kaksi penkkiä käyttöön. Tai vaikka kahdelle leveälle yksi ylimääräinen: näin molemmat saisivat 1 1/2 penkkiä samaan hintaan. Lihavillakin on oikeus liikkua ja matkustaa, olla toisten kanssa tekemisissä. Ajattelisitte, te aikuisoletetut aikuiskiusaajat, että mikä teissä on vialla... korjatkaa ensin itsenne. Miettikää tarkkaan miksi teissä on tarve haukkua ja halveksia toisia ihmisiä.
Mun mielestä jos vie 2 ihmisen paikan niin sitten maksaa tilasta jonka vie.
Itse istuin kerran yhden bodarityypin vieressä jolla ei ollut grammaakaan rasvaa mutta oli mieletön korsto ja yksin sen käsivarsi ja toinen jalka vei multa puoli mun tilaa.
Sitten kuitenkin on alaikäisiä lapsia joiden paikoista joutuu maksamaan normihinnan vaikka ne on kevyitä ja vie alle puoli penkkiä.
Sun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä. Pitäisi ei ole sama kuin tulee, tollo.