Ihmiset ovat nykyään todella tylyjä ja tympeitä
Joka paikassa. Kaupoissa, terveydenhuollossa, virastoissa ym., mikähän näitä kaikkia ihmisiä oikein tympii kuin asiallista kohtelua tai palvelua ei enää ole oikeastaan olemassakaan. Vaikka itse käyttäytyy hyvin saa vastaansa ihan mitä vaan tympeää ilmettä ja vastenmielistä asiainhoitoa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset katsovat vaatetusta ja ulkonäköä, käytöksellä ei ole niin paljon merkitystä.
Surullinen ja typerä (epä-älyllinen) kehitys.
Kysymys: Tiedostavatko he tuota itse?
Nykyajan nuoret ainakin ovat niin rahan, merkkituotteiden ja kaiken ulkokultaisen perään että ruskolivonta kohdistuu täysin heidän mielestään riittävän tason omaaviin ihmisiin. Sad but true.
En enää uskalla ottaa mitään yhteyttä ihmisiin. Tosi tympeää kohtelua. Pätee läheisiin ihmisiin ja muihinkin. Ei vastata viesteihin jne.
Johtuu ulkomaalaisista, ne alentaa kaikkien suomalaisten mielialaa. Tämän huomaa helposti jos menee pääkaupunkiseudulta pienempiin kaupunkeihin niin siellä ihmiset on enemmän normaaleja ja ystävällisempiä, koska ulkomaalaisia on vähemmän, joten ihmisten ei tarvi koko ajan pelätä joka paikassa, joten ihmiset ovat rennompia.
Yksinäisille tai yksin asuville herkille se on aika pelottavaa. Jos ei ole ketään tukena. Osalla onneksi on joku tai joitakin.
Lihavuus, voidaan huonosti, tunnesyödään - kasvoista paistaa vtus
Älä ole armoton. Ihmiset ovat aika väsyneitä taloustilanteisiin, työttömyyteen, mt-ongelmiin yms. Olen välillä niin poikki, että ajatukseni ei kulje ja joudun väsyneenä ruuhkiin kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu ulkomaalaisista, ne alentaa kaikkien suomalaisten mielialaa. Tämän huomaa helposti jos menee pääkaupunkiseudulta pienempiin kaupunkeihin niin siellä ihmiset on enemmän normaaleja ja ystävällisempiä, koska ulkomaalaisia on vähemmän, joten ihmisten ei tarvi koko ajan pelätä joka paikassa, joten ihmiset ovat rennompia.
Pitää muuten paikkansa. Elämä isossa kaupungissa on selviytymistä, kun ei ole suomalaiskylää ympärillä.
Menin pyörällä kävelypolkua jossa oli 3 vanhempaa ihmistä ulkoiluttamassa koiraansa. Pyöräni kirkas etuvalo taisi osua heihin päin, mutta yhden niistä piti sitten tahallaan osoittaa omalla kirkkaalla lampulla takaisin suoraan silmiini, vähän kuin kostoksi "ota tosta vaan takas, nih" tyylillä.
Tai kuvittelen päässä todellisuutta pahempaa vain, ja vanhemmat ihmiset ei välttämättä aina pysy mukana nykypäivässä ja se ärsyttää heitä. Jompikumpi.
Vierailija kirjoitti:
Menin pyörällä kävelypolkua jossa oli 3 vanhempaa ihmistä ulkoiluttamassa koiraansa. Pyöräni kirkas etuvalo taisi osua heihin päin, mutta yhden niistä piti sitten tahallaan osoittaa omalla kirkkaalla lampulla takaisin suoraan silmiini, vähän kuin kostoksi "ota tosta vaan takas, nih" tyylillä.
Aina kun tätä maailman onnellisinta maata taas kerran hehkutetaan, tulevat tällaiset ja omatkin samanlaiset kokemukset mieleen. Kaikki kiusaavat toisiaan kaikkialla, kaikkia pännii joku koko ajan. Kukaan ei osaa enää alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Kaikki tuijottaa möllöttävät vihaisina, ja parhaat yksilöt saattavat jopa nauraa päälle.
Olen myös itse saanut haukkuhuudot päälleni kun kehtasin pyöräillessä soittaa kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla puhehäiriö, niin olen melko vaitelias monesti enkä viitti paljoa puhua. Tästä voi saada tympeän vaikutelman vaikka sydämessäni kiitän. Eli ei kannata olla äkkipikainen tuomitsemaan muita! Ikinä ei tiedä mikä on asian oikea laita.
Ei kai kaikki vammaisia ole ?
Jos huomaa jonkun ynseän ihmisen niin hälle kantsii olla pirtsakka, murjasta joku vitsin tynkä niin jopa kohta polleasti hekottaa.
Kauniita ihmisiä kohdellaan ystävällisesti. Itse vähemmän kauniina saan pelkkää tylytystä. Ei pidetä ihmisenä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tätä maailman onnellisinta maata taas kerran hehkutetaan, tulevat tällaiset ja omatkin samanlaiset kokemukset mieleen. Kaikki kiusaavat toisiaan kaikkialla, kaikkia pännii joku koko ajan. Kukaan ei osaa enää alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Kaikki tuijottaa möllöttävät vihaisina, ja parhaat yksilöt saattavat jopa nauraa päälle.Olen myös itse saanut haukkuhuudot päälleni kun kehtasin pyöräillessä soittaa kelloa.
Nii-i. Mitä "onnellisinta" täällä edes on kun ihmisten epäonnellisuutta ja katkeruutta saa todistaa lähes joka päivä.
Tuli tosta kellonsoitosta myös oma kokemus mieleen kun sen harvan kerran pimpotin pyörän kelloa vanhemmille ihmisille.. no heti 180 asteen käännös ja huudettiin vimmaantuneena jotain eikä voitu vaan hiljaa antaa vähän tilaa. Parempi vaan purra kieltä ja antaa muiden olla omissaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri.
Jenkeissä asiakaspalvelua arvostetaan ihan eri tavalla kuin täällä. Siellä ON hymyiltävä.
Täällä voi olla naama norsun v*****lla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä netissä kyllä, mutta oikeassa elämässä en ole törmännyt. Pääsääntöisesti oikein hyvää palvelua saan joka paikassa, töissä ihmiset on ihania, naapurit moikkailee iloisesti. En kyllä asu pääkaupunkiseudulla vaan paljon pohjoisempana.
Samaa mieltä. Mielikuvani on, että ennen oltiin tympeämpiä. Äitini ikäpolvi (synt. -40) oli jotenkin sellaista, että maalta muutettua opeteltiin suuren maailman tavoille ja vähän arasteltiin kaikkea ja kaikkia. Ihmisten ilmoilla oltiin aika pökkelöitä. Jos lukee jotain Anni Polvan romaanejakin niin joku kaupunkielämä kuvattiin jotenkin neuvostoliittolaiseksi, ei hymyä tai palvelua ja piti mennä sääntöjen mukaan. Vaikka periaatteessa palvelua on nykyisin vähemmän, se on parempaa.
Äidilläni oli ja on edelleen tapana haukkua takanapäin kaikkia mitenkään "menestyneitä", siinä on joku avuttomuuden tunne kai taustalla. Äitini olisi sopinut oikein hyvin somemaailmaan :D Itse olen oppimassa sitä, että ihmiset ovat pääsääntöisesti kivoja eikä tarvitse puhua pahaa kenestäkään.
Neuvostoliittolainen palvelukulttuuri osa 2.0
Narsistiset kun lisääntyvät saavat narsistin lapsia. Olkaa hyvät.
Valitettavasti siinä on se toinenkin puoli, että ei osata katsoa peiliin. Omassa käytöksessä ei ikinä ole vikaa vaan myyjä, lääkäri, sairaanhoitaja, virkailija tai vaikka lentoemäntä on vaan tyly ja tympeä. Jos joka ikinen palveluammatissa oleva henkilö kohtelee tympeästi niin vika on itsessäsi.