Vanhojentansseihin 2000 euron panostuksella! Perheen prinsessa HALUAA oman promqueen-päivänsä hinnalla millä hyvänsä!
Puku, kengät, laukku, korut, meikki, kampaus, illallinen & aito shampanja. Siitähän se kertyy.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voitaisi ottaa lukioihin sellainen asia, että jokainen tyttö/nainen suunnittelee ja tekee oman pukunsa käsityötunnilla ? Ostaa itse oman kankaan yms koristeet.
Pojat sitten ompelee frakkinsa tai valmistaa omat ja parinsa kengät? Ihanko oikeesti luulet että monikin saisi kylmiltään juhlamekon aikaiseksi? Ootko nähnyt yläkouluikäisten räpellyksiä, monikaan ei ole ommellut mitään seiskaluokan pakon jälkeen.
Vanhojen tanssit on ensisijaisesti tyttöjen juttu. Poikia se tuskin niin paljon kiinnostaa ja heille niin paljon merkitsee, että ryhtyisivät vaatteitaan tekemään tai edes ostelemaan. Eiköhän pojat ole mukana lähinnä siksi, että tytöt tarvitsevat koristeekseen kavaljeerin. Ja pojille löytyy se puku vuokraamosta, kun lyö 150 200 euroa tiskiin.
Vierailija kirjoitti:
Pilalle hemmotellun p*askan päivä. Kai tyttö tietää että promqueenit ovat sitten niitä jätkien mälliämpäreitä.
Eivät kaikki tytöt ole. Ainoastaan ne bimbot, jotka juoksevat lätkäjätkien perässä.
Täyttä pelleilyä koko homma nykyään. No, Suomi täysin amerikkalaistunut näköjään...
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on juttu just tästä aiheesta. Siinä yh-äiti esim. jätti kodinkoneen korjaamatta, että sai tyttärelleen kustannettua tämän unelmien päivän. Oi aikoja, oi tapoja!
Tätä minä vähän kummastelin tätä Hesarin jutun äitiä sekä monia kaltaisiaan. Olivat ostaneet esimerkiksi 600€ maksavan mekon, kampaajat ja ripsen laitot ym. siihen päälle. Ei kai siinä mitään, jos nuo summat ei tunnu missään, mutta jos raha on tiukalla, miksi ostaa noin kallis mekko?
Meidän perheessä on kaksi työssä käyvää aikuista, keskituloisia olemme, mutta eipä tullut mieleenkään laittaa noin paljon rahaa vanhojen tansseihin. Mekon ostimme torista, kerralla tuli nappiostos ja hinta reilu 200€. Kampauksen teimme itse, muutaman kerran harjoittelimme ennen tansseja. Ei siihen varustelukilpailuun ole pakko lähteä mukaan ja silti saa ikimuistoisen päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aattele: tosta kaikesta menee 24% valtiolle, josta sunkin toimeentulotukesi maksetaan. Olisit kiitollinen.
Mulla on etäpäivä ja aikaa lueskella av:ta. Kunhan vaan tulin kommentoimaan siskon perheen kotkotuksia tänne. Sori siitä.
Tehokasta etätyöskentelyä. Ilmankos meidänkin firma tehnyt persnettoa tehokkailla etätyöntekijöillä, kun pyöritään milloin milläkin sivustoilla.
Tiedätkö, kaikkien työpäivä ei ole 8-16 vaan voi olla esimerkiksi kokonaistyöajassa. Vuosityöaika 1612h, itse voi päättää missä kohtaa päivää, viikkoa, kuukautta ja vuotta työnsä tekee.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkee koko touhulla. Amerikasta kopioitua. Olipa hyvä, ettei minun aikanani ollut tuollaista turhuutta olemassa.
Mä olen osallistunut vanhojentansseihin vuonna 1995. Yksi luokkakaveri tuli mummonsa vanhojentanssipuvussa tansseihin. Niii, kuis vanha sä nyt olitkaan?
Miten ne ei ole hankkinut vuokrapukua? Itselläni on tanssit edessä vasta ensi vuonna ja aion hankkia vuokrapuvun tai muokata olemassaolevasta iltapuvusta sopivan, kampauksen teetän kampaamo-oppilaitoksessa. Kengät pitää varmaan hankkia uudet tai lainat tutuilta.
Vierailija kirjoitti:
Pilalle hemmotellun p*askan päivä. Kai tyttö tietää että promqueenit ovat sitten niitä jätkien mälliämpäreitä.
No niin, nyt hankit jonkun toisen harrastuksen kuin Taatelin fanittamisen. Kyseessä ei ole mitkään orgiat.
Netissä oli jo syksyllä "annetaan vanhojentanssipuku..." ja saajan kriteerinä oli jotain varattomuutta jne.. Ne puvut kiertää prinsessoilta eteenpäin sellaisille, joilla ei moiseen ole varaa, mutta joiden äidit voi kauhistella, miten kaikki maksaa.
Mikähän on näiden rinsessojen hääbudjetti, jos ja kun se unelmien rinssi on löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voitaisi ottaa lukioihin sellainen asia, että jokainen tyttö/nainen suunnittelee ja tekee oman pukunsa käsityötunnilla ? Ostaa itse oman kankaan yms koristeet.
Pojat sitten ompelee frakkinsa tai valmistaa omat ja parinsa kengät? Ihanko oikeesti luulet että monikin saisi kylmiltään juhlamekon aikaiseksi? Ootko nähnyt yläkouluikäisten räpellyksiä, monikaan ei ole ommellut mitään seiskaluokan pakon jälkeen.
Vanhojen tanssit on ensisijaisesti tyttöjen juttu. Poikia se tuskin niin paljon kiinnostaa ja heille niin paljon merkitsee, että ryhtyisivät vaatteitaan tekemään tai edes ostelemaan. Eiköhän pojat ole mukana lähinnä siksi, että tytöt tarvitsevat koristeekseen kavaljeerin. Ja pojille löytyy se puku vuokraamosta, kun lyö 150 200 euroa tiskiin.
ba
Poikia on niin vähän hyvissä kouluissa, että tanssivat osa kahdesti, kun saavat lisää opintopisteitä. Eli kahdesti sama pukurumba. Itselläni meni tyttären asuun + ruokaravintolaan ja iltarientoihin noin 1500 euroa. Iltalaukku ja kengät ostettiin Keski-Euroopasta ja puku teetettiin ompelijalla. En halunnut maksaa kiinamekoista, joita nämä Helsingin suurimat liikkeet tarjoavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin veistossa, niin taitava en ollut että olisin puusta osannut pukua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla meni 50e. Kampaajaan meni 30e kampauksen tekoon ja kenkiin 20e. Meikin tein itse. Puvun sain lainaksi. Jätin illallisen väliin, kun ei lukioikäisenä ollut varaa. Maksoin kaiken itse. Olisko illallinen kustantanut 150e."
"Kustantaa" tarkoittaa sitä, että maksaa jonkun puolesta jotakin. "Maksaa" on oikea verbi.
Ei rajoitu rahoittamiseen senkin valekielipoliisi :D
"kustantaa:
1. suorittaa jnk menot, kustannukset, maksaa, rahoittaa. Kustantaa korjaustyöt.
2. ark. olla jnk hintana, maksaa. "
Vierailija kirjoitti:
No eipä suurimmalla osalla mitään käsityötä lukiossa ole. Minä suunnittelin aikanaan itse pukuni, mutta en ikinä olisi itse osannut ommella sitä. Ompelija toteutti visioni. Muuten selvisinkin halvalla. Puvun lisäksi vain kampaus maksoi, mutta mitään ripsi- tai kynsihärpäkkeitä ei ollut, limusiineista sun muista puhmattakaan. Tämä ysärillä.
Meidän wanhalle päivä on yksi elämän kivoista hetkistä, maksaa juu, koska heidän kaveriporukka on vuokrannut auton ja bilepaikan tarjouluineen, Kuvat tuli ottamaan valokuvaaja
Pukua en ollut mukana ostamassa, mutta kaunis on, samoin koko nuorineito, ihana kampaus ja meikki.
Tytär tarjosi myös meikin ja kampauksen rakkaalle ystävälle, jonka hän on tuntenut koko iän, heidän perheellä on tiukkaa, joten usein tarjotaan ja tytär tarjoaa asioita ja elämyksiä.
Tiedän sitten mitä on maksanut, jos tytär on vinguttanut luottokorttiaan, mutta osaan varmaan käyttänyt ihan rahaa omalta tililtään.
Valokuvaaja oli 600€, bilepaikka ja tarjoilut oli 1975,40€ tarkalleen.
Autosta en tiedä yhtään, sen hoiti mieheni.
Tyttäreni vahojentanssit maksoivat 100€. Sisareni hääpuku, jota muokattiin itse. Meikki ja kynnet tehtiin itse. Kampaus itse, kun hiukset pitkät ja upeat muutenkin. 100 euroa kului, ruokaan, baariin tanssien jälkeen. Kyyti järjestyi veljeni toimesta.
Sanomattakin on selvää, että eliitin nuoriso juhlii hiukan eri sarjassa kuin te tavalliset tallustajat. Joten koittakaa nyt nauttia niistä omien lasten wanhoista ja olla kadehtimatta niitä, joille alle kymppitonnin panostus on taskurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin wanha 2010. Mun tanssit olivat yhteensä ehkä 200€. Maksoin ihan omasta pussista ne.
puku löytyi pukuliikkeestä Helsingistä, ostin entisen häämekon ja maksoin 70€. hanskat ja laukku olivat yhteensä 20€ Stockmannilta. Kengät olivat kaksi euroa marketista. Sukkahousut olivat pari euroa. Illallisella ei käyty, koska ei yksinkertaisesti kenelläkään ollut rahaa. Lukion oppilaskunta vuokrasi illaksi tilan, johon pääsimme kokoontumaan. Sain silloin isältäni kyydin sinne ja kotiin. Kampaajalla en käynyt, äitini teki nutturan. Kynnet lakkasin itse, meikin tein itse. tanssin kahdessa tapahtumassa, meillä olivat tanssit onneksi vain yhden päivän. Lounaalla käytiin kaupasta hakemassa croissantit ja pilttipurkit.
en ikinä laittaisi yhteen päivään noin paljoa rahaa. Varsinkaan nuorena ihmisenä. sitä rahanmenoa meinaa on ihan riittävästi tuon päivän jälkeen ja ei kukaan kuitenkaan muista edes niitä tansseja.&n
Ei tälle elitisti kermaperse nuorisolle mikään käytetty kelpaa ...pappa betalar.
No kauppiaat taputtavat tassujaan , kun luottokortit vinkuu...
Minua on alkanut ärsyttämän nämä vinkumiset, että vanhojen tanssit maksaa liikaa ym. Ne saa juhlittua just niin halvalla tai kalliilla kuin itse haluaa! Tytär tanssi vuosi sitten. Puku ostettiin outletista 200€, kengät (puvun väriset tennarit) löytyi CM:n alekorista 7€, "turkisbolero" kirpparilta 10€, alushame saatiin perhetutulta lainaksi 0€. Serkku laittoi hiukset ja meikin, iltajuhla taisi olla pari kymppiä. Onhan tuo 200€ tietysti hirveä hinta yhden päivän asusta, mutta sen me vanhemmat halusimme tyttärelle suoda kun mahdollisuus oli.