Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhojentansseihin 2000 euron panostuksella! Perheen prinsessa HALUAA oman promqueen-päivänsä hinnalla millä hyvänsä!

Vierailija
09.02.2024 |

Puku, kengät, laukku, korut, meikki, kampaus, illallinen & aito shampanja. Siitähän se kertyy.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei osta mitään eikä käytä palveluja, niin työttömiä olisi paljon enemmän. Jos on varaa maksaa, niin miksi ei mahdollistaisi prinsessapäivää?

Kuluttaminen ei ole mikään ilmastoteko. 

Lisäksi koulun toiminnan pitäisi olla sellaista, että jokainen voi siihen yhtä lailla osallistua varallisuuteen katsomatta. Pröystäilyjuhlat saavat aikaan suruakin, kun kaikkien vanhemmilla ei ole rahaa ostella parin tonnin pukuja sekä kampaajia, ripsiä, meikkiä ynnä muuta, mitä lapsukaisten mielestä "pitää" olla ja "kuuluu asiaan".

Vierailija
42/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin wanha 2010. Mun tanssit olivat yhteensä ehkä 200€. Maksoin ihan omasta pussista ne. 

puku löytyi pukuliikkeestä Helsingistä, ostin entisen häämekon ja maksoin 70€. hanskat ja laukku olivat yhteensä 20€ Stockmannilta. Kengät olivat kaksi euroa marketista. Sukkahousut olivat pari euroa. Illallisella ei käyty, koska ei yksinkertaisesti kenelläkään ollut rahaa. Lukion oppilaskunta vuokrasi illaksi tilan, johon pääsimme kokoontumaan. Sain silloin isältäni kyydin sinne ja kotiin. Kampaajalla en käynyt, äitini teki nutturan. Kynnet lakkasin itse, meikin tein itse. tanssin kahdessa tapahtumassa, meillä olivat tanssit onneksi vain yhden päivän. Lounaalla käytiin kaupasta hakemassa croissantit ja pilttipurkit.

en ikinä laittaisi yhteen päivään noin paljoa rahaa. Varsinkaan nuorena ihmisenä. sitä rahanmenoa meinaa on ihan riittävästi tuon päivän jälkeen ja ei kukaan kuitenkaan muista edes niitä tansseja.&n

Muistat aika lailla yksityiskohtaisesti, vaikka päivä ei merkinnyt mitään? Mieti, miten hyvin he muistavat, jotka tosissaan panostavat juhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katselin tänään kuinka Kauniaisissa limusiini oli parkissa. N 10 frakkipukuista nuorta miestä tyhjensi rakkojaan puiston suuntaan. Todella tyylikästä 😉 

Samaa sarjaa on, kun nämä "herrasmiehet" ja "prinsessat" kiroilevat ja huutavat v1ttua hienoissa vaatteissaan. Osa on kännissä.

Vierailija
44/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppanjaa? Ei kai 17-vuotiaalle voi shamppanjaa tarjota?

Vierailija
45/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on pullot ja taskumatit mukana. Päivän aikana niiltä takavarikoidaan isot määrät viinaa, ja vielä isompi määrä tietysti päätyy kitusiin.

Vierailija
46/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei osta mitään eikä käytä palveluja, niin työttömiä olisi paljon enemmän. Jos on varaa maksaa, niin miksi ei mahdollistaisi prinsessapäivää?

Lisäksi koulun toiminnan pitäisi olla sellaista, että jokainen voi siihen yhtä lailla osallistua varallisuuteen katsomatta. Pröystäilyjuhlat saavat aikaan suruakin, kun kaikkien vanhemmilla ei ole rahaa ostella parin tonnin pukuja sekä kampaajia, ripsiä, meikkiä ynnä muuta, mitä lapsukaisten mielestä "pitää" olla ja "kuuluu asiaan".

Siis sinusta kaikki meikkaavat ja hiuksensa laittavat tuhoavat ilmastoa? Vai oletatko jotenkin oudosti, että vanhojenpäivän meikki on erityisen vaarallinen ilmastolle? Kouluun pitää mennä alasti, koska juhlamekko on luonnontuho, tanssiminen suorastaan monimuotoisuudelle vaarallista? Syödä ei tarvitse, ei etenkään vanhojenpäivänä?

Missä vanhojenpäivässä on asioita, jotka ilmaston kannalta eroavat normaalista koulupäivästä?

Vierailija
47/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katselin tänään kuinka Kauniaisissa limusiini oli parkissa. N 10 frakkipukuista nuorta miestä tyhjensi rakkojaan puiston suuntaan. Todella tyylikästä 😉 

Minä puolestani näin, kun pari jannua, noin kolme vuotta sitten Turussa heitti penkkariplakaatit sillalta  Aurajokeen ja penkkarikarkit ropisten perään plakaattien päälle..

Vierailija
48/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinusta kaikki meikkaavat ja hiuksensa laittavat tuhoavat ilmastoa? Vai oletatko jotenkin oudosti, että vanhojenpäivän meikki on erityisen vaarallinen ilmastolle? Kouluun pitää mennä alasti, koska juhlamekko on luonnontuho, tanssiminen suorasta

Tanssiminen on syntiä.

Vierailija
49/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkee koko touhulla. Amerikasta kopioitua. Olipa hyvä, ettei minun aikanani ollut tuollaista turhuutta olemassa. 

Suomessa on jo 30-40-luvulla juhlittu vanhojenpäivää. 50-luvulla mukaan tuli tanssit, kun varsinkin tytöt halusi oppia tanssimaan"akateemisia" tansseja.  Juhla on TÄYSIN suomalista alkuperää (alkanut norssilta) Muuallakin järsestetään tanssiaoisia, jutta ei siis tässä muodossa, kuin Suomessa on tapana. Kyllä suomalaisetkin osaa juhlia keksiä. Toki noita pukuja ei ennen ostettu niinkään, vaan kaiveltiin sukulaisten ullakkoja ja vanhat tanssiasispuvut löytyivät sieltä.

Vierailija
50/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on pullot ja taskumatit mukana. Päivän aikana niiltä takavarikoidaan isot määrät viinaa, ja vielä isompi määrä tietysti päätyy kitusiin.

Ammattikoulussa käytetään kannabista päivittäin, lukiolaiset sentään vielä on koulupäivinä ihmisiksi ja vasta illalla tuollaisia. Amikset on sekaisin koulun alueella.

Vierailija
51/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulussa käytetään kannabista päivittäin, lukiolaiset sentään vielä on koulupäivinä ihmisiksi ja vasta illalla tuollaisia. Amikset on sekaisin koulun alueella.

Ei. Osa tanssijoista tulee jo kännissä kouluun aamulla valmiiksi ja joudutaan käännyttämään koululta pois. Kyllä se juominen on kuvioissa koko päivän niillä. Monesta huomaa jo iltapäivällä, että jurrissa ovat, kun eihän niiden lapsukaisten viinapää ja oman viinansietokyvyn arviointikyky ole sellaisia kuin juomiseen tottuneella aikuisella.

Vierailija
52/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 50e. Kampaajaan meni 30e kampauksen tekoon ja kenkiin 20e. Meikin tein itse. Puvun sain lainaksi. Jätin illallisen väliin, kun ei lukioikäisenä ollut varaa. Maksoin kaiken itse. Olisko illallinen kustantanut 150e.

Vierailija
53/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi ylempänä, mikä vanhojenpäivän asussa eroaa tavallisesta päivästä ilmaston näkökulmasta. Minä vastaan, vaikkei minulta kysytty. Se on käyttökertojen määrä. Mikäli puvut ja asusteet oikeasti kaivetaan vinteiltä ja kirppareilta ja palautetaan käytön jälkeen sinne, ei ilmastolle ole tapahtumasta mitään haittaa. Mutta jos on paineet hankkia uudet ja kalliit vaatteet, on tilanne aika kurja.

Samoin miettisin asiaa yhteiskunnallisen eriarvoisuuden kautta. Olin itse teini ysärillä, ja laman ansiosta pröystäilyä pidettiin sopimattomana. Kaikki nuoret elivät tasapuolisen vaatimattomasti ainakin minun kuplassani. Ylppäripuvunkin hankin kirpparilta, löytyi kivempi kuin kaupasta. Nykyään pidän huolestuttavana, että osa porukasta lähes näkee nälkää ja osa flexaa, Se ei voi tehdä hyvää yksilöille eikä yhteiskunnalle.

Vierailija
54/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku summahan tuo kun eräs prinsessa vaati 6000e häät. Kaukaa tuleville piti maksaa majoituksetkin.

Kumpikaan pariskunnasta ei ollut päivääkään palkkatyössä. Ei ollut rahantajua, paljonko pitää töitä tehdä tuollaisen summan eteen.

Eihän toi ole paha hinta häistä.

Häät kyllä mielestäni eri asia,kuin vanhojentanssit.

Vierailija
55/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla meni 50e. Kampaajaan meni 30e kampauksen tekoon ja kenkiin 20e. Meikin tein itse. Puvun sain lainaksi. Jätin illallisen väliin, kun ei lukioikäisenä ollut varaa. Maksoin kaiken itse. Olisko illallinen kustantanut 150e."

"Kustantaa" tarkoittaa sitä, että maksaa jonkun puolesta jotakin. "Maksaa" on oikea verbi.

Vierailija
56/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kaikilla on parin tonnin pukuja. Mutta se on totta,että tyyli voisi muuttua. Ei mitään unelmamekkoja, tai frakkeja. Vanhan ajan vaatteet vaan.tms.

Vierailija
57/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voitaisi ottaa lukioihin sellainen asia, että jokainen tyttö/nainen suunnittelee ja tekee oman pukunsa käsityötunnilla ? Ostaa itse oman kankaan yms koristeet. 

Vierailija
59/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin Ilta-Sanomista jutun kuinka yksinhuoltaja äiti pisti kaikki pahan päivän varalle säästämänsä rahat tuohon prinsessapäivään, ettei ollut varaa uusia hajonnutta kodinkonettakaan. Aivan varmasti hekin olisivat saaneet hoidettua tanssit paljon edullisemmin hankkimalla vaikka käytetyn puvun hyvissä ajoin, mutta piti ostaa puku ja kengät 600 eurolla. Parhaimmillaan siitä saisi omansa takaisin myymällä sen seuraavalle käyttäjälle. Mutta se oli heidän valintansa käyttää kaikki rahat johonkin prinsessapäivään. Kokonaisarvio päivän kuluista oli n. 800€.

Vierailija
60/83 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku summahan tuo kun eräs prinsessa vaati 6000e häät. Kaukaa tuleville piti maksaa majoituksetkin.

Kumpikaan pariskunnasta ei ollut päivääkään palkkatyössä. Ei ollut rahantajua, paljonko pitää töitä tehdä tuollaisen summan eteen.

6000€ häät ovat kyllä sieltä halvimmasta päästä. Mutta köyhälle tietenkin kaikki on kallista.