Vanhojentansseihin 2000 euron panostuksella! Perheen prinsessa HALUAA oman promqueen-päivänsä hinnalla millä hyvänsä!
Puku, kengät, laukku, korut, meikki, kampaus, illallinen & aito shampanja. Siitähän se kertyy.
Kommentit (83)
Se on ihan oma moka jos on niin turhamaisen teinin kasvattanut että yhteen iltaan kulutetaan tonneja
Vierailija kirjoitti:
Pikku summahan tuo kun eräs prinsessa vaati 6000e häät. Kaukaa tuleville piti maksaa majoituksetkin.
Kumpikaan pariskunnasta ei ollut päivääkään palkkatyössä. Ei ollut rahantajua, paljonko pitää töitä tehdä tuollaisen summan eteen.
6000 euron häät ovat melko edulliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku summahan tuo kun eräs prinsessa vaati 6000e häät. Kaukaa tuleville piti maksaa majoituksetkin.
Kumpikaan pariskunnasta ei ollut päivääkään palkkatyössä. Ei ollut rahantajua, paljonko pitää töitä tehdä tuollaisen summan eteen.
6000 euron häät ovat melko edulliset.
Onko sulhasella nokan koputtamista moisiin pröystäilyihin? Prinsessassa on hänellä tulevaisuudessa paljon taloudellista haastetta.
Jestas, on kyllä panokset koventunu sitten sen ajan, kun itse olin ns. " wanha". Se oli sitä kultaista ysäriä.
Yleisimmin mekot tehtiin itse kässäntunneilla, ja he jotka eivät halunneet/ osanneet tehdä, lainasivat pukunsa abeilta/siskolta/serkulta tms.
Itse lainasin kaverini kauniin itsetehdyn satiinimekon, ja hän vaati hurjat 0 mk korvaukseksi lainasta. Sovimme, että jos itse puvun sotken tai hajotan, niin vastaan niistä kuluista sitten. Kaverin äiti, joka oli kampaaja, teki kampauksen ja veloitti siitä 20 mk. Meikki tehtiin yleisimmin itse ja ei silloin kyllä kellään tietääkseni ollut mitään ripsien pidennyksiä tms. Kynnetkin oli joko luomut tai sitten kaupan hyllyltä hankitut liimakynnet.
Ruokailun ja kuljetusten yhteissumma taisi huidella jossain 100 mk kieppeillä. Ja jos tämän nyt sitten muuttaisi euroiksi, niin hinnaksi tulisi joku n. 21 euroa. Rahan arvo tosin oli silloin toinen, joten ei ihan täysin vertailukelpoinen mutta hurjalta silti tuntuu nuo nykysummat.
Ainakin yhdessä IS:n juttuun konsultoiduissa putiikeissa puvun vuokraaminen maksaa 70% uuden ostamisesta. Tämä tuntuu korkealta hinnalta. Pitäisi pyrkiä siihen, että puvut kiertäisivät mahdollisimman paljon, ja kierrätystä tapahtuisi.
Huh, huh....mitähän rinsessan itse ylppärit sit maksaa ,kun vanhojen tansseihin menee tuollainen summa.
Se raha, mitä toiset laittaa omiin lapsiinsa, ei ole teiltä pois. Itse en ala edes laskemaan mitä lapsien asioihin on mennyt rahaa, nuo asiat on kuitenkin osa elämän kivoja tapahtumia.
Omat häämme maksoi kaikkineen noin 10000€ aikoinaan, nykyään ei saisi varmaan enää samaa tuolla summalla. Sekään ei ole teiltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Se raha, mitä toiset laittaa omiin lapsiinsa, ei ole teiltä pois. Itse en ala edes laskemaan mitä lapsien asioihin on mennyt rahaa, nuo asiat on kuitenkin osa elämän kivoja tapahtumia.
Omat häämme maksoi kaikkineen noin 10000€ aikoinaan, nykyään ei saisi varmaan enää samaa tuolla summalla. Sekään ei ole teiltä pois.
Sano muuta. Kuuden tonnin häät on kyllä ihan super pihistelty. Vieraita ei voi olla kuin kourallinen ja tarjottavat ihan tosi basic.
Ei mua ois aikanaan nuo pippalot voineet vähempää kiinnostaa, mitään en koe menettäneeni.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhdessä IS:n juttuun konsultoiduissa putiikeissa puvun vuokraaminen maksaa 70% uuden ostamisesta. Tämä tuntuu korkealta hinnalta. Pitäisi pyrkiä siihen, että puvut kiertäisivät mahdollisimman paljon, ja kierrätystä tapahtuisi.
Minulta pyydettiin tanssipukua vuokralle.
Kun kysyin paljonko maksat?
Vastaus: 50 egee???
Siis en vuokraa liikkeessäni vaatteita.
Miksi antaisin 200 euron mekon tuntemattomalle 50:llä?
Köyhät ovat rasittavia ja tyhmiä
Vierailija kirjoitti:
Vuokrapuku, Liisan kampaamoon kupongilla ja 1700 euroa prinsessalle rahastoihin mieluummin?
Vuokra 50 egee???
Vierailija kirjoitti:
Jestas, on kyllä panokset koventunu sitten sen ajan, kun itse olin ns. " wanha". Se oli sitä kultaista ysäriä.
Yleisimmin mekot tehtiin itse kässäntunneilla, ja he jotka eivät halunneet/ osanneet tehdä, lainasivat pukunsa abeilta/siskolta/serkulta tms.
Itse lainasin kaverini kauniin itsetehdyn satiinimekon, ja hän vaati hurjat 0 mk korvaukseksi lainasta. Sovimme, että jos itse puvun sotken tai hajotan, niin vastaan niistä kuluista sitten. Kaverin äiti, joka oli kampaaja, teki kampauksen ja veloitti siitä 20 mk. Meikki tehtiin yleisimmin itse ja ei silloin kyllä kellään tietääkseni ollut mitään ripsien pidennyksiä tms. Kynnetkin oli joko luomut tai sitten kaupan hyllyltä hankitut liimakynnet.
Ruokailun ja kuljetusten yhteissumma taisi huidella jossain 100 mk kieppeillä. Ja jos tämän nyt sitten muuttaisi euroiksi, niin hinnaksi tulisi joku n. 21 euroa. Rahan arvo tosin ol
Jaahas..
Entä jos ei ole tuttavia jotka ihan
Tekemisen ilosta vääntää kampauksen
Ja ovat saman kokoisia
Ja lainaavat tanssimekon, hääpuvun ym
Olet lokki
Minä katselin tänään kuinka Kauniaisissa limusiini oli parkissa. N 10 frakkipukuista nuorta miestä tyhjensi rakkojaan puiston suuntaan. Todella tyylikästä 😉
Sikäli älytön juhla rahan tuhlaamisen näkökulmasta, että noilla on opiskelut ihan kesken ja ovat vain lukiolaisia. Mitään eivät ole vielä saavuttaneet, eivät yhtikäs mitään. Ensimmäinen kohta, missä jotain juhlittavaa olisi, voisi olla ylioppilastutkinnon jälkeen - ja silloinkin, jos arvosanat ovat hyviä.
Mä olin wanha 2010. Mun tanssit olivat yhteensä ehkä 200€. Maksoin ihan omasta pussista ne.
puku löytyi pukuliikkeestä Helsingistä, ostin entisen häämekon ja maksoin 70€. hanskat ja laukku olivat yhteensä 20€ Stockmannilta. Kengät olivat kaksi euroa marketista. Sukkahousut olivat pari euroa. Illallisella ei käyty, koska ei yksinkertaisesti kenelläkään ollut rahaa. Lukion oppilaskunta vuokrasi illaksi tilan, johon pääsimme kokoontumaan. Sain silloin isältäni kyydin sinne ja kotiin. Kampaajalla en käynyt, äitini teki nutturan. Kynnet lakkasin itse, meikin tein itse. tanssin kahdessa tapahtumassa, meillä olivat tanssit onneksi vain yhden päivän. Lounaalla käytiin kaupasta hakemassa croissantit ja pilttipurkit.
en ikinä laittaisi yhteen päivään noin paljoa rahaa. Varsinkaan nuorena ihmisenä. sitä rahanmenoa meinaa on ihan riittävästi tuon päivän jälkeen ja ei kukaan kuitenkaan muista edes niitä tansseja.
Jos kukaan ei osta mitään eikä käytä palveluja, niin työttömiä olisi paljon enemmän. Jos on varaa maksaa, niin miksi ei mahdollistaisi prinsessapäivää?
Järkkyä jos pukuvuokraus on 70 prosenttia puvun hinnasta. Ei siinä juurikaan säästä.
Ennen tuo oli päivä, jolloin pukeuduttiin vanhoiksi, ja kepposteltiin nuorempien kustannuksella. Multa on mennyt kokonaan ohi, missä vaiheessa tästä tuli tällainen päiväni prinsessana -juhla. Onneksi ei vielä 80-luvulla ollut, olisi muuten varmaan jäänyt itseltäni välistä. Omat lapset ovat ilmeisesti tulleet äitiinsä, koska eivät myöskään halunneet tuohon nykymallin tanssiaispeippailuun osallistua.
Tiedän tuollaisen prinsessan, on nyt asianajaja ja tienaa reilusti yli 9000 e/kk, vaikka ikää ei ole kuin 33v. Selkeästi meni tyttö pilalle, kun lellittiin lapsesta asti.
Vuokrapuku, Liisan kampaamoon kupongilla ja 1700 euroa prinsessalle rahastoihin mieluummin?