Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonto estää osallistumisen vanhojentansseihin: "Todellinen fyysinen kontakti kuuluu vasta avioliittoon"

Vierailija
09.02.2024 |

Voi v_ttu noita Pohjanmaan hihhhuleita... 😆💀

https://yle.fi/a/74-20073637

Kommentit (234)

Vierailija
101/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen valinnan he tekivät ja se on heidän oikeutensa. 

Vierailija
102/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miten nämä uskovaiset liittävät seksin wanhojen tansseihin? Ja parinvaihdonkin? Sehän vaan kuuluu koreografiaan, että pareja vaihdetaan.

No miten nämä uskovaiset pääsevät edes naimisiin jos ei voi tutustua vastakkaiseen sukupuoleen noin muuten? No tietysti paritanssien avulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään tavalla tuomitse tuota valintaa, ihmettelen vaan noita perusteluja, olisi voinut miettiä miten sanoittaa asian, ulkopuolisille tulee vaan outo kuva. 

Vierailija
104/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa noilla ammatin valintaa, kaikki sairaan ja terveydenhoidon ammatit ovat kiellettyjä.

Hmm, voivatko edes kätellä muuta kuin samaa sukupuolta olevia? Edes samaa sukupuolta olevaa, jos on homo?

Ei tietenkään voi, senhän sä halusit kuulla. 

Helpottaa ammatinvalintaa, lesbona ei tarvitse konkreettisesti kosketella miehiä.

Vierailija
105/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö....eräs maailman valtauskontoa harjoittavat TYTÖT eivät myöskään saa tanssia ...

Vierailija
106/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa nyt yhärit niille tytärillenne jotka itkevät kun vanhojen tanssiin ei löydy paria ne naisten konstit miten pojat saa kierrettyä pikkusormen ympäri eli ymmärtämään niiden seksuaalisia tarpeita.

Mä oon opettanut omille tyttärilleni, että niitten pitää ymmärtää omia sek suaalisia tarpeitaan - ei toisten.

Ei ota toisen seksuaalisia tarpeita huomioon? Tolla ohjeella sormettaa hautaan asti.

Verbi oli ymmärtää, ei ottaa huomioon. 

Verbi on sormettaa. Ei rakastella.

Jos ymmärtää omia tarpeitaan, niin kykenee

Kykenee myös ottamaan toisen tarpeet ja toiveet huomioon. Mitäpä sinä siitä ymmärtäisit, vaikka juuri naiset sitä miehiltä toivovat ja haluavat. Tämä lienee niitä asioita taas, jotka toimii vain naisen niin halutessa?

Vierailija
107/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa nyt yhärit niille tytärillenne jotka itkevät kun vanhojen tanssiin ei löydy paria ne naisten konstit miten pojat saa kierrettyä pikkusormen ympäri eli ymmärtämään niiden seksuaalisia tarpeita.

Mä oon opettanut omille tyttärilleni, että niitten pitää ymmärtää omia sek suaalisia tarpeitaan - ei toisten.

Ei ota toisen seksuaalisia tarpeita huomioon? Tolla ohjeella sormettaa hautaan asti.

Verbi on sormettaa. Ei rakastella.

Lesbona en toivo miehiltä mitään muuta kuin, että pysyvät mahdollisimman kaukana minusta.

Vierailija
108/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö....eräs maailman valtauskontoa harjoittavat TYTÖT eivät myöskään saa tanssia ...

Miksi lesbona tanssisin miesten kanssa tai vielä pahempaa lapsellisten poikien kanssa?

Vierailija
109/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verbi on sormettaa

Älä huoli, rekkales bot in pirun rumia.  Älä myöskään suunnittele äidiksi tuloa, joudut laitattamaan sisääsi ällöä litkua miehestä😂

Vierailija
110/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat pervoja. Näkevät seksiä kaikkialla.

Vierailija
111/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut jos tanssis samaa sukupuolta olevan kanssa? Sellaisen kanssahan ei hihhulien mielestä voi edes avioitua, niin sehän on ihan viatonta kontaktia sitten. Samalla tavoin kuin homoihin kaikkein tiukimmin suhtautuvissa maissa voi kyllä miehet kulkea käsi kädessä, halailla keskenään ja pussata tervehdykseksi.

Vierailija
112/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verbi on sormettaa

No tulihan se sieltä. Lesbon opettamana ton opetuksen ymmärränkin. Heteronaiset lie kuitenkin toivonevat toisen huomioonottavaa rakastelua.

Vierailija
113/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut jos tanssis samaa sukupuolta olevan kanssa? Sellaisen kanssahan ei hihhulien mielestä voi edes avioitua, niin sehän on ihan viatonta kontaktia sitten. Samalla tavoin kuin homoihin kaikkein tiukimmin suhtautuvissa maissa voi kyllä miehet kulkea käsi kädessä, halailla keskenään ja pussata tervehdykseksi.

Miksi lesbona minulle kelpaisi kuka tahansa saman sukupuolen edustaja?

Vierailija
114/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lesbona olisi jotenkin PAKKO tanssia jos osallistuminen on kerta vapaaehtoista?

Vierailija
115/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raamatussa tanssitaan Jumalan ylistämiselle, mutta vanhojentanssit ei mene siihen kategoriaan, Jurvelin sanoo."

Minkälaisissa tilanteissa lestadiolaiset tanssivat Jumalan ylistämiseksi, seuroissako?

Vierailija
116/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään tavalla tuomitse tuota valintaa, ihmettelen vaan noita perusteluja, olisi voinut miettiä miten sanoittaa asian, ulkopuolisille tulee vaan outo kuva. 

Ikään kuin yliseksualisoidaan asioita.

Vierailija
117/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun ja hieman hymistelin sille. Olen itse ollut mukulasta asti uskossa. Vanhojen tansseihin en osallistunut pienen kuumeen takia ja siksi että minulla ei ollut sellaista paria, jonka kanssa olisin halunnut tanssia. Eli joku poika. Tyttöjä kun sattui olemaan enemmistö ja ulkopuolisten pyytäminen tansseihin tuli vasta parin vuoden päästä yleiseksi. Ja lisäksi - en ollut niin kovin innostunut. Eikä harmita näin jälkeen. Sain oman prinsessapäiväni kun menin parin vuoden päästä nuorena naimisiin.

Melkoisen tiukkapipoisia poikia. Vai onko maailman tosiaan niin paha, että tanssiinkin jo liitetään sellainen koskettaminen joka on kovin seksuaalisävytteistä. Ja että oikein parinvaihto? Jestas sentään? Minä taisin olla niin viaton pikku tyttö etten vielä edes lukioaikana miettinyt mitään "tuhmuusia" tanssista. Saa olla melkoisen seksuaalisesti virittynyt yksilö, jos koskettaminen tai tanssi jo koetaan noin kauheaki. Jos pojilla näin on, niin hyvä vain pysyvät pois naisista ettei käsi eksy väärään paikkaan.

Noin tiukasta ajattelusta voi aiheutua jopa hankaluuksia myöhemmälle (avioelämälle). Tästä on esimerkkejä. Mielestäni tansiminen julkisesti isossa ryhmässä on vain hyvää tottumista sen toisen sukupuolen seuraan, eikä siitä tule liian mystistä.

N48

Vierailija
118/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa, että on myös terveet kristilliset arvot omaavia nuoria, jotka eivät mene massan mukana, vaan tekevät oman ratkaisun! 

Nuoriso on muutenkin nykyään fiksumpaa kuin omassa nuoruudessani 2000-luvun alussa, jolloin kaikille erilisille ihmisille lähinnä haistateltiin. 

Mitähän nuokin hörhöt touhuavat katseilta piilossa...

Vierailija
119/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kehotin poikaani varmuuden vuoksi käyttämään kondomia koko noiden vanhojentanssien ajan.

Poikanihan on ollut itselleni jo lähes parinkymmenen vuoden ajan ilmielävä muistutus siitä, mitä tapahtuu kun ehkäisy unohtuu.

Vierailija
120/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raamatussa tanssitaan Jumalan ylistämiselle, mutta vanhojentanssit ei mene siihen kategoriaan, Jurvelin sanoo."

Minkälaisissa tilanteissa lestadiolaiset tanssivat Jumalan ylistämiseksi, seuroissako?

Ei koskaan. Tanssi on totaalisesti synnillistetty vl-liikkeessä. Tiukimmat saattavat paheksua jopa jos lapsi tanssahtelee musiikin tahdissa, mikä on aika absurdia jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi