Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonto estää osallistumisen vanhojentansseihin: "Todellinen fyysinen kontakti kuuluu vasta avioliittoon"

Vierailija
09.02.2024 |

Voi v_ttu noita Pohjanmaan hihhhuleita... 😆💀

https://yle.fi/a/74-20073637

Kommentit (234)

Vierailija
21/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on melkein yhtä kamalaa kuin se, kun Ranskassa musliminaiset uskalsivat olla yleisellä uimarannalla liian peittävissä uima-asuissa....

Vierailija
22/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman naurahdin. Jotenkin keinotekoisia nuo yritykset selittää asiaa, kyllä se tanssiminen itsessään noissa merkeissä on no no.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vl mutta en näe mitään pahaa vanhojen tansseissa. Lähinnä piirileikkejä joita leikitään jo päiväkodissa ja ala-asteella. Tuskin siinä yleisön silmien edessä mitään sopimatonta tapahtuu.

Vierailija
24/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa nyt yhärit niille tytärillenne jotka itkevät kun vanhojen tanssiin ei löydy paria ne naisten konstit miten pojat saa kierrettyä pikkusormen ympäri eli ymmärtämään niiden seksuaalisia tarpeita.

Mä oon opettanut omille tyttärilleni, että niitten pitää ymmärtää omia sek suaalisia tarpeitaan - ei toisten.

Ei ota toisen seksuaalisia tarpeita huomioon? Tolla ohjeella sormettaa hautaan asti.

Vierailija
25/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vl mutta en näe mitään pahaa vanhojen tansseissa. Lähinnä piirileikkejä joita leikitään jo päiväkodissa ja ala-asteella. Tuskin siinä yleisön silmien edessä mitään sopimatonta tapahtuu.

Todellinen uskova pyrkii nuhteettomuuteen Luojan edessä, eikä yleisön edessä. Siis myös silloin kun kukaan ihminen ei ole näkemässä. 

Vierailija
26/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskossa, mutta ei se tanssia estä, viiniä voi kohtuudella nauttia, mutta seksi kuuluu avioliittoon. En tiedä mistä on kyse näillä, Raamatusta tuota opetusta ei löydy. 

Ihmisten tekemiä sääntöjä. Yhteisön painostusta. T. Toinen uskossa oleva, joka tanssii ja juo viiniä 

Vierailija
27/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tosi hieno elämä näillä, joiden pään fanaattinen uskonto ja fanaattiset pappis-säädyn edustajat ovat tuhonneet.

Vierailija
28/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan parisuhde voi romahtaa, jos koskettaa tanssiessa vierasta naista.

Ketähän äänestävät toisella kierroksella.

Kyllä on parisuhde heikoilla kantimilla, jos tommosesta romahtaa. Kandeis siinä tapauksessa miettiä ainakin parisuhteen mielekkyyttä. 

Vierailija
29/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyn äärivanhoillislestaksi, tämä ärsyttää vihvassua suunnattomasti!

Olet jo persu ja elämäsi sisältö on jo ärsyttää.

Vierailija
30/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ei sitä silmien edessä mitään sopimatonta tapahdukaan, vaan oman syntisen mielen syövereissä!! Paholainen kyttää vierellä jatkuvasti tilaisuutta vietellä! 

Vierailija
31/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joissakin asioissa nää menee vähän yli ehkä nämä 'kiellot'. Vanhojentanssit on just enemmän leikkiä ja eri asia kuin mennä baariin tanssimaan vartalo vasten vartaloa. Jokainen toki omatuntonsa mukaan. Se äärimmäinen jyrkkyys suhtautumisessa lähtee siitä, että kaikkea maailmallista pidetään huonona juttuna.

Vierailija
32/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni asui seudulla misssä oli paljon lestadiolaisia. Hänellä on luonnonkiharatukka ja hänelle tultiin sanomaan että se on syntiä.  Kyllä me nauretttiin.

Siinä kylässä oli myös tapa että isomman siivon sai tehdä vain keskiviikkoisin - en tiedä mihin perustui, ehkä joihinkin ikiaikaisiin tapoihin - ja matot sai viedä ulos vain silloin.

Mikä älämölö nousi kun siskoni oli siivonnut vääränä päivänä! :D

Heillä asui myös naapurissa erittäin tiukka lestaperhe jossa teini-ikäisiä tyttöjä. Tytöillä hiukset kiskottu niin että soi, taakse letille,  pitkät housut oli kielletty jne. Mutta annas olla kun tulivat tuohon 16-17 ikään niin kapina nousi. Yksi näistä tytöistä veti sen tosi pitkälle ja hiljaa itsekseni huusin hurraata.

Tämä tytär asuu edelleen siellä mutta elää kuten normaali ihmiset. Meikkaa, pukeutuu miten haluaa.  

Itse olin jonkin aikaa sijaisena läheisessä terveyskeskuksessa vuodeosastolla ja siellä oli yksi mummo tästä kylästä. Hauskuutti itseään kiroilemalla, kuiskasi kirosanoja ja hihitti päälle.  Oli hauska mummo.

Vierailija
33/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tosi hieno elämä näillä, joiden pään fanaattinen uskonto ja fanaattiset pappis-säädyn edustajat ovat tuhonneet.

Eiiihhh! Kuka kutsui pappishullun ketjuun!? Nyt saadaan "nauttia" kymmenistä, ellei jopa sadoista mielipuolisista viesteistä missä soimaa tätä kauheen kauheeta "pappis-säätyä".

Vierailija
34/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa nyt yhärit niille tytärillenne jotka itkevät kun vanhojen tanssiin ei löydy paria ne naisten konstit miten pojat saa kierrettyä pikkusormen ympäri eli ymmärtämään niiden seksuaalisia tarpeita.

Mä oon opettanut omille tyttärilleni, että niitten pitää ymmärtää omia sek suaalisia tarpeitaan - ei toisten.

Ei ota toisen seksuaalisia tarpeita huomioon? Tolla ohjeella sormettaa hautaan asti.

Verbi oli ymmärtää, ei ottaa huomioon. 

Vierailija
35/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, missä oikein menee raja. Voiko toista sukupuolta olevaa henkilöä kätellä? Voiko kaveria halata (kaverillisesti, eli lähinnä taputus olkapäälle)? Saako toista sukupuolta olevalle puhua tai saako toista sukupuolta olevaa kohti katsoa? Eikö toista katsoessakin voi herätä kiinnostus?

Vierailija
36/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeita poikia, kun uskalsi tulla julkisuuden riepoteltaviksi omilla nimillään ja kasvoillaan.

Vierailija
37/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ja papit, papit ja uskonnot ovat suurin este ihmiskunnan kehittymiselle.

Nämä perkeleet koittavat pitää ihmisraukat oman pakkovaltansa alla ja henkisessä pimeydessä.

Vierailija
38/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljastavia asuja näkee myös suviseuroissa.

Vierailija
39/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että eivät turhaan aseta itselleen houkutuksia menemällä liian lähelle tyttöjä.

Vierailija
40/234 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiiihhh! Kuka kutsui pappishullun ketjuun!? Nyt saadaan "nauttia" kymmenistä, ellei jopa sadoista mielipuolisista viesteistä missä soimaa tätä kauheen kauheeta "pappis-säätyä".

Minua ei tarvitse kutsua. Tulen kutsumatta sinne missä pimeys tulee karkoittaa ja korvata valolla ja tiedolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän