Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen vaalitentti YLE klo 21.00

Vierailija
08.02.2024 |

Todellakin, viimeinen tentti ennen vaalipäivää! Otetaan asiallisesti niin jospa ketju pysyisi :)

Kommentit (658)

Vierailija
621/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pääsääntöisesti hyväntuulinen ja positiivisesti ajatteleva ihminen. Tänään havahduin siihen kun hoitaessani kinkkistä asiaa huomasin lähtökohtasesti ajattelevani negatiivisesti vastapuolella olevasta ja hätkähdin. 

Miks mä ajattelen näin? Sit mä tajusin, et mä oon roikkunut täällä palstoilla ja tän palstan asenne on jo salakavalasti ajautunut mun alitajuntaan! 

Mä en enää yhtään ihmettele miks ihmiset voi huonosti ja miks tää kahtiajakautuminen vaan syvenee koko ajan.

Palstailun jätän 1 krt/vk harrastukseksi, ni pysyy pää puhtaana.

Vierailija
622/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin naapurin kanssa vaaleista. Hän sanoi, ettei voisi äänestää Stubbia, koska tämä on liian rikas. 😳 Vertailun vuoksi sanottakoon, että Haavisto asuu 400 neliön omakotitalossa kahdestaan Antonion kanssa, kun taas Stubbin nelihenkinen perhe lemmikkeineen asuu paritalon puolikkaassa. Kukahan se ökyilee ja missä ovat Haaviston vihreät arvot? Älä siis tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon. Haavistossa ei ole mitään uskottavaa, täysi feikki koko mies kasvonkohotuksineen kaikkineen. Myös ääntenkalastelu on ollut vastenmielistä katsottavaa, takki kääntyy niin että suhina vain käy.

Stubbilla ei kylläkään asu neljä henkeä paritalossa, ainakin vanhin lapsi asuu omillaan jo. Voi olla että nuorempikin. 

Vanhempi lapsista, tytär, opiskelee Englannissa. Tuskinpa hänellä on Suomessa omaa asuntoa, vaan asuu Suomessa ollessaan perheen kodissa. Samoin varusmiespalvelustaan suorittava poika. Ja vaikka Stubbit asuisivat kahdestaan kahden kissansa kanssa, he silti asuvat Hymyn mukaan 160-neliöisessä paritalossa, kun taas Haavisto asuu Antonion kanssa 400-neliöisessä talossa.

https://hymy.fi/uutiset/wau-tallainen-on-uuden-paaministerimme-stubbin-…

https://www.iltalehti.fi/asuminen/a/2012052815624187

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubb pelaa reilua peliä, on koko ajan korostanut että pidetään rehti kamppailu. Haaviston kannattajat taas ovat mestareita pilkkaamaan, ivaamaan, lietsomaan eripuraa, haukkumaan. Voisi melkein sanoa, että Haaviston taustalla ovat melkoisen pimeät voimat 

Jos olisi alettu tosissaan pelaamaan Pekka olisi tietämyksellään vienyt Stubbin vielä enemmän suohon kuin nyt. Nyt Pekka pysyi kuitenkin diplomaattisena eikä lähtenyt haastamaan Stubbia kovin paljon. 

Haavisto ei haastanut, koska tiesi, että Stubbilta tulee vastauksena paljon tiedoa ja lisäksi vielä omia näkökulmia.

Vierailija
624/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistolle kelpaavat apujoukoiksi nyt lakkokenraalit, taistolaiskommunistit, Tarja Halonen ja Erkki Tuomioja ja Jouko Turkan opissa olleet vasemmistolaiset näyttelijät, vaikka ennen vaalikamppailua Haavisto ei löytänyt itsestään yhtään punaista.

Tämän taustajoukon käyttäytyminen on ylimielistä ja riitaisaa, vain samanmieliset kelpaavat, muille näytetään keskisormea.

Mutta nyt Ylen toimittajia myöten myös Pekan perusvihreys yritetään peittää puffaamalla häntä jokaisessa uutislähetyksessä vain valitsijayhdistyksen ehdokkaana. 

Stubb on reilusti porvari. Ja sekä hän että kannattajat arvostavat muitakin ihmisiä kuin samaan seurakuntaan kuuluvia.

Vierailija
625/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka ottaa presidentin työn vakavasti, Alex haluaa vain itse olla esillä. 

Oletko muka joku selvänäkijä tai ajatustenlukija? Minulta puuttu noi taidot. En usko pätkääkään luuloisiis. Tajuatko miten älytöntä olettaa noin?

Vierailija
626/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miettikääpä vielä, vastaisitteko Putinille, jos se soittaisi!

Vierailija
627/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni eilisessä tentissä jäi eniten mieleen se, että Stubbin kannattajat yleisössä taputtivat myös Haavistolle. Haaviston kannattajat yleisössä eivät taputtaneet Stubbille. 

Jäi väkisinkin huono maku Haaviston taustajoukoista. Tämän kirjoitan puolueettomasti, sillä en aio äänestää kumpaakaan ehdokkaista. 

Kyllä siellä yleisössä ihan kaikki taputtivat. Ihme lokaamista taas. 

Ei todellakaan taputtanut kaikki Haaviston kannattajat. Esim se joka kritisoi Stubbia ei todellakaan taputtanut. Eikä muutama muukaan Haaviston kannattaja siinä hänen takanaan. Tämä näkyi ihan selvästi tv-kuvissa.

Vierailija
628/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin soittelu on ihan teoreettinen kysymys. Ei soita tietenkään. Turha juttu tuosta tehty. 

Niinistön teki hyväksi mm. kyky itseironiaan. Sama kyky on Stubbilla. Kolmannella tyypillä sitä ei ole ollenkaan,

Vierailija
629/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavistolle kelpaavat apujoukoiksi nyt lakkokenraalit, taistolaiskommunistit, Tarja Halonen ja Erkki Tuomioja ja Jouko Turkan opissa olleet vasemmistolaiset näyttelijät, vaikka ennen vaalikamppailua Haavisto ei löytänyt itsestään yhtään punaista.

Tämän taustajoukon käyttäytyminen on ylimielistä ja riitaisaa, vain samanmieliset kelpaavat, muille näytetään keskisormea.

Mutta nyt Ylen toimittajia myöten myös Pekan perusvihreys yritetään peittää puffaamalla häntä jokaisessa uutislähetyksessä vain valitsijayhdistyksen ehdokkaana. 

Stubb on reilusti porvari. Ja sekä hän että kannattajat arvostavat muitakin ihmisiä kuin samaan seurakuntaan kuuluvia.

Minusta Haaviston ja kannattajiensa käytös oli ala-arvoista ja piikittelevää...

Mutta häviävän puolueen on yritettävä kaikkensa...

Kiitos Pekka Haavisto...ollaan samanikäisiä, 65v...itse olen jäänyt eläkkeelle korkeasta virasta kiusaamisen takia...

Toivon että voisit keskittyä siihen rauhanneuvotteluun... Joku on saanut siitä Nobelin rauhanpalkinnon...

Tärkeintä olisi saada rauha Eurooppaan...se on jopa tärkeämpää kun Suomen presidenttiys.

Turhia kuolemia niin paljon

Vierailija
630/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aidosti olen huolissani kun Niinistö poistuu. Hänellä on hirmuinen määrä hiljaista tietoa ja hän ymmärtää myös talousluvut sekä hoitaa hyvin ulkomaiset suhteet. Pelkään jos kokoomus istuu kaikilla johtopalleilla, niin vuoropuhelu järjestöjen kanssa kuihtuu entisestään. Nyt presidentin pitäisi pysyä rauhallisena ja antaa toivoa. Stubb haluaa liian paljon esitellä omia ajatuksiaan ja fraaseja. Haavisto tuo asiat esille ja taustat syvällä tietämyksellä.

Vierailija
631/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olis muu ku punavihersokeus, ni yksikään teistä Haavistolaisista ei äänestäis alaisiaan rääkkävää ja simputtavaa miestä.

Ei yksikään.

Vierailija
632/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putinin soittelu on ihan teoreettinen kysymys. Ei soita tietenkään. Turha juttu tuosta tehty. 

Niinistön teki hyväksi mm. kyky itseironiaan. Sama kyky on Stubbilla. Kolmannella tyypillä sitä ei ole ollenkaan,

Tuo on hyvä kyky👍

Vierailija
633/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä huomio. Ja totta.

Vierailija
634/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbilaiset on huolestuneet Haaviston loppukiristä, kun on pitänyt tulla lokaamaan Pekkaa ja kampanjaansa? 

Hyvä Pekka! Suomi saa sinusta vakaan, harkitsevan ja viisaan presidentin. Toivottavasti suomalaiset ymmärtävät sen.

Vierailija
635/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Haavistolaiset nyt myllyttää.

Voitte sitten sunnuntaina uhriutua, koska homo.

Juu ei.

Siitä ei tappio todellakaan johdu.

Oon kovasti ihmetellyt, kun vihervasemmisto asemoi itsensä niin suvaitsevaisiksi ja silti kaikki heidän kanssaan eri mieltä olevat on väärässä.

Kaikessa.

Mulle ei värillä, suuntautumisella, kielellä tms. oo mitään merkitystä. Sydämen sivistyksellä ja oikeanlaisella uteliaisuudella kyllä.

Oon aina koittanut kuunnella ja ymmärtää erilaisia mielipiteitä ja olla tuomitsematta niitä vaikken samaa mieltä oliskaan.

Haaviston parisuhde on nostettu pinnalle sekä houkutteluaseena kaikille seksuaalisesti eri tavalla suuntautuneille ja woke-väelle että lyömäaseena heteroille r a s i s m i s t a. 

Haavisto ei häviä homouden takia, vaan erityisesti mielipiteidensä, tekojensa sekä opiskelujen ja kielitaidon puutteen vuoksi.

#eriasia

Vierailija
636/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Haavistolaiset nyt myllyttää.

Voitte sitten sunnuntaina uhriutua, koska homo.

Juu ei.

Siitä ei tappio todellakaan johdu.

Oon kovasti ihmetellyt, kun vihervasemmisto asemoi itsensä niin suvaitsevaisiksi ja silti kaikki heidän kanssaan eri mieltä olevat on väärässä.

Kaikessa.

Mulle ei värillä, suuntautumisella, kielellä tms. oo mitään merkitystä. Sydämen sivistyksellä ja oikeanlaisella uteliaisuudella kyllä.

Oon aina koittanut kuunnella ja ymmärtää erilaisia mielipiteitä ja olla tuomitsematta niitä vaikken samaa mieltä oliskaan.

Haaviston parisuhde on nostettu pinnalle sekä houkutteluaseena kaikille seksuaalisesti eri tavalla suuntautuneille ja woke-väelle että lyömäaseena heteroille r a s i s m i s t a. 

Haavisto ei häviä homouden takia, vaan erityisesti mielipiteidensä, tekojensa sekä opiskelujen ja kielitaidon puutteen vuoksi.

#eriasia

Minulla painaa vaakakupissa enemmän Pekan pitkä kokemus ulkopolitiikasta ja rauhanneuvotteluista, hyvin perustellut ja harkitut mielipiteet, vakaus ja rauhallisuus, diplomaattisuus ja kunnioittava suhtautuminen muihin.

Vierailija
637/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti.

Mites toi Haaviston kunnioittava suhtautuminen Pasi Tuomiseen?

Paljasti siinä todellisen luonteensa.

Vierailija
638/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oksettavaa, miten epätasa-arvoisesti media kohtelee ehdokkaita.

Otsikko tämän päivän IL:ssä:

- Haaviston tukena YYA-henkisiä vaikuttajia, Stubbia rahoittaa poliitikon lahjomisesta tuomittu. - 

Jonnet ei muista , mikä oli YYA, Stubbin kannattajista nostetaan esiin yksi, johon liitetään sanat lahjominen ja tuomittu.

On aivan potaskaa väittää, että Suomessa olisi vapaa, riippumaton lehdistö tai muu media.

Vierailija
639/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä painaa se, että v 1998 Pekan nykyinen puoliso näytti keskenkasvuiselta pojalta lapsenkasvoineen hontelon kroppansa kans? Huhut totta.

Vierailija
640/658 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

** Pekka on best ** otsikoi IL Haaviston tämän päivän kiertueesta kertovan uutisensa. 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän