Esihenkilö poisti minut työvuororyhmästä
0 soppari jossa ryhmästä saanut valita mitä vuoroja ottaa. Poisti minut kyseisestä. Kun en ole nyt kuukauteen opintojen takia voinut töitä ottaa. Oliko tämä hiljainen irtisanominen? :D huvittavaa käytöstä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei osata keskustella
Kun vuoroja ei kuulu, niin kai osaa itse päätellä, että ne menee muille.
Vierailija kirjoitti:
Rupea ravaamaan huviksesi työterveydessä.
Tehokas keino selvittää oletko vielä töissä :D
Ainakin sos.alan paikoissa pyydetään ensisijaisesti useammin vuoroihin pääseviä keikkareita, koska ovat asiakkaille tuttuja ja vakkarit tietävät/näkevät osaamisen. Ei ole aikaa perehdyttää ja asiakkaisiin tutstuttaa kerran kuussa käyvää rändomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tuosta on? Jos se ei ole työperäinen sairaus, saa itse maksaa lääkärilaskut. Ei meillä ole kaikenkattavaa työterveyshuoltoa.
Nollasoppareilla harvemmin on työterveyshuoltoa.
Onhan se pakollinen, laissa määrätty. Ota työsuojelupiiriin yhteyttä jos työnantaja muuta väittää.
Vierailija kirjoitti:
Laita kattoruuvi pomon auton renkaan eteen ja katsele uutta työpaikkaa. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä 👍
Kannattaa laittaa molemmin puolin kun ei voi tietää kumpaan suuntaan se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tuosta on? Jos se ei ole työperäinen sairaus, saa itse maksaa lääkärilaskut. Ei meillä ole kaikenkattavaa työterveyshuoltoa.
Nollasoppareilla harvemmin on työterveyshuoltoa.
Onhan se pakollinen, laissa määrätty. Ota työsuojelupiiriin yhteyttä jos työnantaja muuta väittää.
Kokeiles mennä työterveyteen tinkaamaan kerran kuussa vuoron tekevänä keikkarina työsuhde-etu terveyspalveluja. Sut nauretaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap:lle edes järjestetty työterveyshuoltoa. Vuokrafirmoissa ainakin pitää pyytää aina lupa ennen kuin työterveyteen saa varata ajan, muuten käynti pitääkin maksaa itse.
Itse kyllästyin kun tarvetta oli koko ajan, mutta vain 0 soppari. Tarve oli jopa puolen vuoden päähän joka viikko 3 vuoroa/viikko. Esihenkilön kanssa meni sukset ristiin, koska en suostunut joka vuoroon. Minne tällaisesta voi ilmoittaa, että 0 sopparilla yritetään paikata oikeaa tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllästyin kun tarvetta oli koko ajan, mutta vain 0 soppari. Tarve oli jopa puolen vuoden päähän joka viikko 3 vuoroa/viikko. Esihenkilön kanssa meni sukset ristiin, koska en suostunut joka vuoroon. Minne tällaisesta voi ilmoittaa, että 0 sopparilla yritetään paikata oikeaa tarvetta?
Liittoon tai Aviin mutta ei heilläkään ole kiinnostusta tutkia asiaa. Ammattiliitolta saat neuvon olla tekemättä tuollaisia paskasoppareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksipä suotta roikottaa ryhmässä mukana tyyppiä, joka aniharvoin on käytettävissä.
Usein nää on vielä pyhävuorojen kyttääjiä. Muut tekee kaikkia vuoroja ja nää jotkut yrittää lokkia rahavuoroja. Meillä ne lentää ryhmästä oitis.
-esihenkilö
No jos vaikka viikot opiskelee, on kotiäiti tai tekee toista työtä, niin mitä väärää on ottaa niitä pelkkiä pyhävuoroja, koska muita vuoroja ei silloin voisikaan ottaa?? Ainoa syy miksi itse lähtisin tuollaiseen nollasoppari keikkahommaan olisi lisätienestien saaminen jostakin edellä mainitusta syystä.
Älä ihmettele jos ei noita vuoroja juuri irtoa. Jaetaan niille, jotka sitoutuu työhön parem
No miten sinä sitoudut työntekijöihisi? Tekemällä nollasoppareita vaikka tarve on jatkuva ja sitten kiukkuat kun joku ei olekaan jatkuvasti käytettävissä? Tekisit kunnollisia ihmisiä arvostavia työsopimuksia!
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen sijaisuus pitäis olla jo tollaseen tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksipä suotta roikottaa ryhmässä mukana tyyppiä, joka aniharvoin on käytettävissä.
Usein nää on vielä pyhävuorojen kyttääjiä. Muut tekee kaikkia vuoroja ja nää jotkut yrittää lokkia rahavuoroja. Meillä ne lentää ryhmästä oitis.
-esihenkilö
No jos vaikka viikot opiskelee, on kotiäiti tai tekee toista työtä, niin mitä väärää on ottaa niitä pelkkiä pyhävuoroja, koska muita vuoroja ei silloin voisikaan ottaa?? Ainoa syy miksi itse lähtisin tuollaiseen nollasoppari keikkahommaan olisi lisätienestien saaminen jostakin edellä mainitusta syystä.
Älä ihmettele jos ei noita vuoroja juuri
En tee työsopimuksia. Työnantaja tekee. Jaan työvuoroja, jotka mulle tulee jaettavaksi. Jaan ne sitoutuneimmille. Joku muu voi tehdä toisin.
Näin hoitoalalla olevana toivon, ettei ketään potkittaisi ryhmästä pihalle sen vuoksi, ettei ota vuoroja vastaan tarpeeksi usein. Joka ikistä keikkalaista tarvitaan vaikka pystyisi tulemaan töihin kaksi kertaa vuodessa. Mitä se haittaa, että ne roikkuu siinä ryhmässä? Ei siellä mitään valtionsalaisuuksia jaeta.
Vierailija kirjoitti:
Näin hoitoalalla olevana toivon, ettei ketään potkittaisi ryhmästä pihalle sen vuoksi, ettei ota vuoroja vastaan tarpeeksi usein. Joka ikistä keikkalaista tarvitaan vaikka pystyisi tulemaan töihin kaksi kertaa vuodessa. Mitä se haittaa, että ne roikkuu siinä ryhmässä? Ei siellä mitään valtionsalaisuuksia jaeta.
Nimenomaan hyvin harvoin käyvät rändomit on raskaita. Ei tunne asiakkaita eikä toimintatapoja. Ovat täysin pihalla yksikössä vallitsevista asiakastilanteista. Enemmän haittaa kuin hyötyä vakkareille. Jossai varastohommissa voikin olla ihan jees vaikka harvoin käy trukilla siirtämässä lootia paikasta A paikkaan B.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen sijaisuus pitäis olla jo tollaseen tarpeeseen.
Jep, juuri näin. Ja tämän takia lopetin.
Minulle kävi taannoin samalla tavalla, olen hoitoalalla.
Tein nollatuntisopparin, eli ei velvoitetta sen enempää tarjota töitä kuin ottaa tarjottuja vuoroja vastaan. Hoitoalalla toki niitä töitä on tarjottavaksi asti. Systeemi oli olla just tuollaisessa "työvuororyhmässä" whatsappissa, eli sinne tarjottiin vuoroja, josta sitten nopein halukas nappasi vuoron.
En kuitenkaan voinut useaan viikkoon sairastumisten takia napata vuoroja, mutta sitten kun olisin ollut taas työkunnossa, huomasin että yksikön esimies oli vaan jossain kohtaa poistanut minut ringistä.
Tuntui vähän pölhöltä ettei hän edes laittanut mitään viestiä että haluatko olla yhä mukana tms. vaan juuri tuollainen hiljainen poistaminen listoilta.
Noh, onneksi hoitoalalla tosiaan riittää töitä muutenkin, keikkana ja vakkarina, miten vaan tykkää. Teen nyt sitten tosiaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi taannoin samalla tavalla, olen hoitoalalla.
Tein nollatuntisopparin, eli ei velvoitetta sen enempää tarjota töitä kuin ottaa tarjottuja vuoroja vastaan. Hoitoalalla toki niitä töitä on tarjottavaksi asti. Systeemi oli olla just tuollaisessa "työvuororyhmässä" whatsappissa, eli sinne tarjottiin vuoroja, josta sitten nopein halukas nappasi vuoron.
En kuitenkaan voinut useaan viikkoon sairastumisten takia napata vuoroja, mutta sitten kun olisin ollut taas työkunnossa, huomasin että yksikön esimies oli vaan jossain kohtaa poistanut minut ringistä.
Tuntui vähän pölhöltä ettei hän edes laittanut mitään viestiä että haluatko olla yhä mukana tms. vaan juuri tuollainen hiljainen poistaminen listoilta.
Noh, onneksi hoitoalalla tosiaan riittää töitä muutenkin, keikkana ja vakkarina, miten vaan tykkää. Teen nyt sitten tosiaan muualle.
Irtisanoitko sopimusta sitten?
Eli oliko tuo irtisanominen?