Miksi kaupoissa soi nykyään radio?
Olen kysynyt kaupan työntekijältä kohteliaasti, onko mahdollista antaa asiakkaalle rauha käydä kaupassa ilman ylimääräistä hälinää. Työntekijä sanoi, että hän kokee itsekin jatkuvasti pauhaavan radion häiritsevänä, mutta käsky tulee kauppiaalta.
Useassa Lidlissä ei pauhaa radio. En yleensä käy Lidlissä, mutta olen viime aikoina alkanut käydä.
Onko muita, joilla pinna kiristyy kaupassa karsean musiikin vuoksi?
Kommentit (26)
Inhoan kaikkea meteliä. Meidän helsinkiläisessä lähikaupassa soi joko kunnon bilemusaa tai sitten vanhoja iskelmiä, tyyliin Striptease-nainen. Palautetta olen antanut usein, mutta saan vaan mulkoilua takaisin. Kauppiastakin näkee, mutta hän on sitä mieltä että "palautetta käsitellään henkilökunnan kesken". Jep. Eli ei tapahdu mitään.
Jos tiedätte hiljaisia ruokakauppoja, ilmiantakaa ne minulle!! Pk-seutu kiinnostaa. Täytyy muutakin olla kuin Lidlit?
Se on tutkittu et ihmiserät käyttää rahaa hövelimmin kun musiikki vaikuttaa aivoihin ja viihtyvyyteen.
Soisikin musiikki, mutta mainoskanavat. Ja kauppakeskuksissa kailotetaan mainoksia. Ja Prismassa asiakasomistajaetuja. Inhoan inhoan inhoan. Äkkiä pois. Tai kuulokkeet päähän, saapahan olla rauhassa myyjiltä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Se on tutkittu et ihmiserät käyttää rahaa hövelimmin kun musiikki vaikuttaa aivoihin ja viihtyvyyteen.
Pitäisikö ihmiskunnan tasosta huolestua, jos noin kamala ja keinotekoinen paska vaikuttaa ihmisten viihtyvyyteen positiivisesti?
Tämä musiikin soittamisenkin kustannukset lisätään tuotteiden hintoihin, vaikka asiakkaat eivät itse koko musiikkia edes haluaisi.
Kaupassa soitettavasta musiikista pitää maksaa teosto maksut, joista kertyy vuoden aikana kuitenkin jo ihan kiva summa.