Miksi joku kiittää facessa ryhmään pääsystä?
En kaipaa kommentteja siitä kuinka typerää se on vaan tällä kertaa kiinnostaa syyt miksi joku tekee niin. Kun niihin ryhmiin kuitenkin pääsee mukaan kaikki, jotka liittymispyynnön laittaa, ei se ole mikään saavutus tai jonkun raadin suuren hyväksynnän tulos. Mitä siis liikkuu päässä ihmisellä, joka tekee ryhmään julkaisun, jossa lukee vain, että kiitos ryhmään pääsystä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Se on maan tapa.
Ei tässä maassa. Nykyisin kohteliaisuuksia katsotaan pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole hyvistä tavoista kuullut? Yleensä kiitetään siitä, jos joku tekee asioita sinun mieliksi.
Ryhmään pääsystä kiittäminen on huono tapa. Häiritsevä ja turha, ja yleensä isoissa ryhmissä erikseen kielletään sellainen spämmääminen. Miksi nämä kiittelijät siitäkin huolimatta tunkevat sen turhan kiitoksensa sinne ylläpidon poistettavaksi? Miksi ei voi noudattaa sääntöjä?
Ja kun ei noudata ryhmän sääntöjä, voiskin poistaa saman tien.
Minusta nuo on ihan kivoja . Ei aiheuta v * tutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä niin Very Finnish Problem kuin olla voi.
Normaalia käytöstä sanoa "kiitos".
Itse asiassa tätä turhaa kiittelyä näkyy vain suomalaisissa ryhmissä. Kansainvälisissä kukaan ei näytä olevan niin lukutaidoton ettei osaa perussääntöjä lukea. Kiittäminen on oikeassa elämässä varsin mukava tapa, mutta FB-ryhmissä häiritsevää ja tosiaan yleensä ihan suoraan kiellettyä. Vain suomalaiset boomerit tunkevat sitä kiitostaan väkisin muiden feediin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on maan tapa.
Ei tässä maassa. Nykyisin kohteliaisuuksia katsotaan pahalla.
Ei ole millään tavalla kohteliasta spämmätä ryhmää niillä kiitosviesteillä, se on vain ja ainoastaan epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
No ne on jotain vanhempia ihmisiä yleensä?
Onko se joku selitys itsekkäälle käytökselle ja sille ettei huomioi muita ja ryhmän sääntöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku selitys itsekkäälle käytökselle ja sille ettei huomioi muita ja ryhmän sääntöjä?
No se on eri asia, jos säännöissä on kielletty.
Tuo on kyllä huvittava ilmiö. Olen ajatellut että se on vähän sama kuin anteeksi. Suomalaiset pyytää anteeksi vähän kaikkea, juuri esim. fb:ssä jossain ryhmässä kun kysyvät jotain. Anteeksi on hyvin paljon viljelty sana.
Tämän pistää merkille kun asuu muualla, en tiedä huomaako siellä asuvat.
Kaikkiin ryhmiin ei edes noin vain pääse. Kaksikin hyvin yleisen harrastuksen ryhmää jäi väliin, kun ei mua hyväksytty ryhmään. Syynä se, ettei ole tunnistettavaa kasvokuvaa profiilissa.
Kerroin kyllä että kuvani on otettu kaukaa työni vuoksi, en halua olla helposti tunnistettavana somessa. Ei auttanut. Hyi minua.
Ja ymmärrän hyvin jos vaikka jonkun vakavan sairauden ryhmään on tuo vaatimus häiriköiden vähentämiseksi, mutta joku kudontaryhmä niin... 😅
Vierailija kirjoitti:
Kiitos av-ryhmään pääsystä :)
😂👍 Toivotetaan tervetulleeksi uusi jäsenemme Vierailija. Tervetuloa seuraan hehkeään!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä huvittava ilmiö. Olen ajatellut että se on vähän sama kuin anteeksi. Suomalaiset pyytää anteeksi vähän kaikkea, juuri esim. fb:ssä jossain ryhmässä kun kysyvät jotain. Anteeksi on hyvin paljon viljelty sana.
Tämän pistää merkille kun asuu muualla, en tiedä huomaako siellä asuvat.
Täälläkin monesti joku aloittaa kysymyksensä kommenteissa: "Anteeksi, mutta...".