Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevat toimenpiteet hallitukselta ja miten se vaikuttaa työllisyyteen

Vierailija
08.02.2024 |

Se vaatii irtisanomisen helpottamista, joka on hallituksen suunnitelmissa toteuttaa. Uskon sen menevän läpi.

Se vaatii paikallista sopimista, siten että palkkojen minimiehdot eivät ole sitovia. Tämäkin on hallituksen ohjelmassa, uskon menevän sellaisenaan läpi. Eli työnantaja voi halutessaan maksaa matalampaa palkkaa. 

Tämä johtaa siihen että työtön x hakee töitä ja tarjoutuu tekemään töitä vaikkapa 50% pienemmällä palkalla kuin tessin minimi. Tämä taas johtaa työllistymiseen ja tällä saadaan moni työttömistä töihin. Ajan kuluessa heidän palkka nousee.

Työnantaja voi irtisanoa kalliimpia työntekijöitä kriteereinä tuottavuus suhteutettuna palkkatasoon jota maksetaan halvimmalle työntekijälle. Tuo johtaa maassa valtavaan talouskasvuun eli BKT nousee kun yritykset pystyvät investoimaan, työllistämään ja innovoimaan uusia ratkaisuja. 

Maahan tulee uusia työnantajia ja tämä johtaa entistä suurempaan talouskasvuun.

Tätä meidän hallitus pyrkii tekemään, toivottavasti ymmärrätte nyt miksi hallitus ei voi antaa periksi ay-liikkeille - tässä on kyse valtion tulevaisuudesta. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin edelleen odottaisin palkansaajien selityksiä, miksi äänestivät hallituspuolueita kun selvästi nuo tulee palkansaajiin vaikuttamaan...?

Vierailija
22/34 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi hallitus on saanut aikaiseksi n 40 000 työtöntä. Sellaisia vaikutuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien pienentäminen vaikuttaa siten, että osa haluaa lisää rahaa ja menee töihin.

Vierailija
24/34 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työperäisellä hyväksikäytöllä tarkoitetaan sitä, että heikossa asemassa olevaa työntekijää käytetään hyväksi taloudellisen hyödyn saavuttamiseksi.

Työperäinen hyväksikäyttö voi ilmetä esimerkiksi siten, että työntekijälle maksetaan liian pientä palkkaa ja teetetään liikaa työtä.

Pian kuitenkin työperäistä hyväksikäyttöä voi duunari kutsua NORMIPÄIVÄKSI! 😂

Vierailija
25/34 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meni niinku hallituspuolueita äänestäneiden mielestä? Uskoakseni enemmistö Suomessa on palkansaajia ja niiden ääniä hallituspuolueissa on väkisinkin. 

Onko äo pienempi kuin kengännumero vai oletteko masokisteja haluamalla itsellenne ja muille palkansaajille pahaa??

Kommarin ulina on musiikkia korvilleni 🤗

Vierailija
26/34 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojan poistaminen pysäyttää asuntolainauksen kuin seinään. Työpaikan vakuusarvo on nolla. Asuntojen hinnat laskee rankasti eli asuntojen vakuusarvo romahtaa. Yhtä äkkiä ollaan tilanteessa, jossa kukaan ei osta mitään, ei investoi mihinkään, eikä innovoi mitään, koska rahoitusta ei ole yksinkertaisesti enää saatavilla.

90% Suomalaisten varallisuudesta on nimittäin sitä asuntovarallisuutta.

Vain idiootti ottaa lainaa ja velkaantuu.

Vierailija
27/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meni niinku hallituspuolueita äänestäneiden mielestä? Uskoakseni enemmistö Suomessa on palkansaajia ja niiden ääniä hallituspuolueissa on väkisinkin. 

Onko äo pienempi kuin kengännumero vai oletteko masokisteja haluamalla itsellenne ja muille palkansaajille pahaa??

Kommarin ulina on musiikkia korvilleni 🤗

Et siis osa kertoa miksi tuet itseäsi haittaavia asioita?

Vierailija
28/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään parittamisella, lavatansseilla, hunaja-ansoilla tai nettitrolleilla ei saa minua valtiolle töihin.

Vierailija
29/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisen heikennyksillä ei saa minua millään tavalla valtiolle töihin.

Vierailija
30/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet työskentelevän valtiolle? Työttömät korvaavat yksityiseltä että julkiselta kalliit työntekijät.

Vierailija
31/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistamalla työttömyyspäivärahan suojaosan osa-aikatöitä tekeviltä saadaan aikaan se, että nämä ihmiset eivät tee enää edes niitä osa-aikatöitä, koska se ei kannata. 

Vierailija
32/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet työskentelevän valtiolle? Työttömät korvaavat yksityiseltä että julkiselta kalliit työntekijät.

En mene yksityisellekään enkä julkisellekaan. En ole mikään pelinappula, jota vain liikutellaan, siirrellään ja laitetaan.

Vierailija
33/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi irtisanoa kalliimpia työntekijöitä kriteereinä tuottavuus suhteutettuna palkkatasoon jota maksetaan halvimmalle työntekijälle. 

Tämä toteutui meillä jo viime vuoden alussa. Muutosneuvotteluissa sanottiin irti kaikki, joilla oli yli kuukauden irtisanomisaika. Itse olin juuri tullut taloon. (Toukokuun alussa aloitan uudessa työssä.)

Vierailija
34/34 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi irtisanoa kalliimpia työntekijöitä kriteereinä tuottavuus suhteutettuna palkkatasoon jota maksetaan halvimmalle työntekijälle. 

Tämä toteutui meillä jo viime vuoden alussa. Muutosneuvotteluissa sanottiin irti kaikki, joilla oli yli kuukauden irtisanomisaika. Itse olin juuri tullut taloon. (Toukokuun alussa aloitan uudessa työssä.)

Meille jäi vain työnjohto, kaikki muu ostetaan aliurakointina. 

Nämä päätökset voi hämmentää vähän vanhempaa saapumiserää, mutta meille 90-luvun laman jälkeiselle sukupolvelle nämä ovat olleet jo arkipäivää.

- lähes 10 vuotta työelämässä, 0 vakituista työpaikkaa.