Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka jaksaa enää lajitela biojätettä kun yhtään muovia ei saa olla edes biojätepussia!!

Vierailija
08.02.2024 |

tuo on jo niin lapsellista, kuka jaksaa ostaa tai väsätä paperisia pusseja? en oo kyllä ennnekään lajitellut vaan kaikki ruoat ja muut samaan jätesäkkiin eli se siitä

tv Andymccoys

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten se sun lajittelua vaikeuttaa, että laitat ne biot biojätepussiin muovipussin sijasta (meillä on Kiertokapulan alueella tällainen ohje).

Työmäärä on aivan sama, ostat vain kaupasta biopusseja. PUssin pohjalle kuivikkeeksi arkki talouspaprua tai kuivaksi mennyt leipäsiivu, jonka muutenkin heittäisit pois.

Biopusseja voi myös taitella ilmaisjakelulehdistä. Säästyy sekin raha.

Vierailija
22/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmille kaikki on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saako biojätepussiin kerätä, siihen vihreään? Ei varsinaiseen muoviin tietenkään.

Vierailija
24/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna piutpaut lajittelulle. 

Erittelen vaan haisevat ja ei-haisevat roskat ja kaikki samaan laariin lopulta. 

Vierailija
25/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän paperipusseja ja kippaan ne sankosta jäteastiaan. Jäteastia sotkeentuu tällä metodilla nopeasti, mutta evvk. Meilläkin juuri vaihtui ohjeistus.  Varmaan asutaan samalla alueella ap:n kanssa.

Vierailija
26/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juurikin syy, miksi en kierrätä! Oon ihan vittuuntunut siitä että Suomen kokoinen maapläntti jaksaa viherpiiperryspaskaa. Isossa kuvassa ei mitään merkitystä.

---Isossa kuvassa ei mitään merkitystä, jos heität roskat ikkunasta ulos.

Vierailija
27/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperivaade tulee toisten tuotantolaistosten linjaston takia, biojätepussi ei kulkeudu oikein prosessissa ja aiheuttaa huoltotöitä. Toisilla on näköjään tämä ongelma selätetty. Itse olen biopussin kannattaja.

Vierailija
28/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla erillinen biojäteämpäri tiskipöydän nurkassa, alla muovipussi jonka sisällä biojätepussi paperista.  Kippaan biojätteet joka toinen päivä niille kuuluvaan astiaan muovipussista ja muovipussi energiajätelaatikkoon. Helppoa.

Vierailija
29/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa laittaa muovipussiin, kone erottelee sitten sen pois.

Vierailija
30/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperivaade tulee toisten tuotantolaistosten linjaston takia, biojätepussi ei kulkeudu oikein prosessissa ja aiheuttaa huoltotöitä. Toisilla on näköjään tämä ongelma selätetty. Itse olen biopussin kannattaja.

Vuosikausia on käsketty käyttää biojätepusseja ja nyt ne yllättäen tukkivat roskafirman vehkeet. Mätän hevikamat marketissa vihreisiin pusseihin ja vien biojätteet niissä bioroskikseen. Talvella annan pussi kylmentyä, ettei se tartu roskikeen kiinni.

Vierailija
31/31 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muovi ei sovi bio kaasun tuotanto laitoksiin. nämä samat idiootit valittavat kun vastikkeet vuokrat nousevat VAIKEAA ON TYHMILLÄ.