Kuka jaksaa enää lajitela biojätettä kun yhtään muovia ei saa olla edes biojätepussia!!
tuo on jo niin lapsellista, kuka jaksaa ostaa tai väsätä paperisia pusseja? en oo kyllä ennnekään lajitellut vaan kaikki ruoat ja muut samaan jätesäkkiin eli se siitä
tv Andymccoys
Kommentit (31)
Siis saako biojätepussiin kerätä, siihen vihreään? Ei varsinaiseen muoviin tietenkään.
Anna piutpaut lajittelulle.
Erittelen vaan haisevat ja ei-haisevat roskat ja kaikki samaan laariin lopulta.
Minä käytän paperipusseja ja kippaan ne sankosta jäteastiaan. Jäteastia sotkeentuu tällä metodilla nopeasti, mutta evvk. Meilläkin juuri vaihtui ohjeistus. Varmaan asutaan samalla alueella ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on juurikin syy, miksi en kierrätä! Oon ihan vittuuntunut siitä että Suomen kokoinen maapläntti jaksaa viherpiiperryspaskaa. Isossa kuvassa ei mitään merkitystä.
---Isossa kuvassa ei mitään merkitystä, jos heität roskat ikkunasta ulos.
Paperivaade tulee toisten tuotantolaistosten linjaston takia, biojätepussi ei kulkeudu oikein prosessissa ja aiheuttaa huoltotöitä. Toisilla on näköjään tämä ongelma selätetty. Itse olen biopussin kannattaja.
Mulla erillinen biojäteämpäri tiskipöydän nurkassa, alla muovipussi jonka sisällä biojätepussi paperista. Kippaan biojätteet joka toinen päivä niille kuuluvaan astiaan muovipussista ja muovipussi energiajätelaatikkoon. Helppoa.
Meillä saa laittaa muovipussiin, kone erottelee sitten sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Paperivaade tulee toisten tuotantolaistosten linjaston takia, biojätepussi ei kulkeudu oikein prosessissa ja aiheuttaa huoltotöitä. Toisilla on näköjään tämä ongelma selätetty. Itse olen biopussin kannattaja.
Vuosikausia on käsketty käyttää biojätepusseja ja nyt ne yllättäen tukkivat roskafirman vehkeet. Mätän hevikamat marketissa vihreisiin pusseihin ja vien biojätteet niissä bioroskikseen. Talvella annan pussi kylmentyä, ettei se tartu roskikeen kiinni.
muovi ei sovi bio kaasun tuotanto laitoksiin. nämä samat idiootit valittavat kun vastikkeet vuokrat nousevat VAIKEAA ON TYHMILLÄ.
MIten se sun lajittelua vaikeuttaa, että laitat ne biot biojätepussiin muovipussin sijasta (meillä on Kiertokapulan alueella tällainen ohje).
Työmäärä on aivan sama, ostat vain kaupasta biopusseja. PUssin pohjalle kuivikkeeksi arkki talouspaprua tai kuivaksi mennyt leipäsiivu, jonka muutenkin heittäisit pois.
Biopusseja voi myös taitella ilmaisjakelulehdistä. Säästyy sekin raha.