Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjätä loppu kuu kun tilillä on vain 7€ ja kaapissa pari purkkia hernekeittoa ja tonnikalaa?

Vierailija
07.02.2024 |

Miten pärjätä loppu kuu kun tilillä on vain 7€ ja kaapissa pari purkkia hernekeittoa ja tonnikalaa?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joltakin tutulta. 

Vierailija
102/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla pärjää kuukauden, kun jättää tupakat ja alkoholit ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahasi meni?

Pakollisiin menoihin, vuokraan, ruokaan, vaatteisiin, laskuihin yms.

ap

Unohdit jostain syystä taas mainita kaljat ja tupakat.

Kaljaa en juo, 50€ mennyt lonkeroon ja yhteen tupakka askiin tässä kuussa

ap

Ilman noita sinulla olisi nyt 57 euroa. Kyllä Kelan etuuksia kärsii vielä reilusti leikata.

Kyllä ihmisellä pitää jotain harrastusta ja iloa olla elämässä vaikka olisi työtön

ap

Alkoholi ja tupakka on sun harrastukset? Kuulostat ihan mielenterveysongelmaiselta.

Vierailija
104/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet priorisoinut kengät ruuan edelle, niin sillä menet. Meillä meni lasten harrastukset kaiken edelle. Sitten taiottiin ruokaa todella pienellä summalla. Ja kaduilta löytyvät tyhjät pullot yms auttoi monipuolistamaan ruokavaliota. Nyt sinulla on hyvät kengät kävellä ja etsiä pulloja joilla saat päivän ruuan. Soijaa, linssejä, perunaa, herneitä. Unohda kahvi yms muut ylellisyydet. 

Vierailija
105/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra ja ruokaa (koko kuukaudelle ruokaraha jemmaan),sitten ostetaan jotain muuta jos rahaa jää...

Juuri näin, ekana aina pakolliset kuviot, budjetoi ihan käteisellä sitten, tää on ruokaan, tää xx meno-ostos, ja jos jää, se hupi vasta,,jos viini tai leffa. ekan aina vuokra sähkö jos netti, siksi käteinen on hyvä noiden  netissä maksettujen jälkeen, näet ihan käytännöss'ä mitä sulla on kukkarossa eri lokeroissa eri tarkoituksiin. ja vaikka 10 e joka kk keittiön kaappiin ihan hätään,vaikka bussiin jos terveyskeskusmeno tai jotain tähdellistä. 

Vierailija
106/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa se Kela Gold niin rahasi eivät ole koskaan loppu.

Mikä se on? Mutta voisko oikeesti kehittää Kelagoldin...immeinen sais vaan ostaa 10-20€ päivässä...ei pystyisi pelaamaan, juomaan tai tupakoimaan kaikkia kerralla..toki se olis henkilökohtainen että sitä ei vois antaa velan pantiksi..

on tukia joo ja aina hoitanut velvoitteet ensin, ikinä 63 v ollut luottohäiriöitä maksumuistutuksia . köyhäkin osaa budjetoida, jos pelaan, se on 3 ruutua lottoa. jouluarpa, ei muuta. miksi aina olettetaan välinpitämättömyyttä osaamattomuutta jos saat tt tukea. on sama yksityinen vuokranantaja 12 vuotta. nyt myy asunnon,ostaa uuden isomman,tarjous tuli, jatkatko uudessa,samalla vuokralla. koska koti on huippusiisti asiat hoidettu jne, 550 vuokra ollut jo 12v, neliöt jkl 52,nyt uusi olisi samalla vuokralla 65 neliötä. joten kannattaa olla jämti. ja joo juon viiniä 2 pulloa kuukaudessa. mutta kotiin ei saa tulla bilettämään,siin'ätarkkana olen. mitään hulinoita ei asuntoon siis. terv t-t asiakas ,kohta eläke koittaa

Vierailija
107/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahasi meni?

ap

ap

Ilman noita sinulla olisi nyt 57 euroa. Kyllä Kelan etuuksia kärsii vielä reilusti leikata.

Kyllä ihmisellä pitää jotain harrastusta ja iloa olla elämässä vaikka olisi työtön

ap

Alkoholi ja tupakka on sun harrastukset? Kuulostat ihan mielenterveysongelmaiselta.

Ei ole varaa muutakaan harrastaa

ap

Vierailija
108/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää pulloja tai MENE TÖIHIN!

Mä tuun. Missä nähdään ? ja millaista työtä ois tarjolla. Opin tosi nopeasti.

Vierailija
109/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan syödä se hernekeitto ja tonnikala.

Vierailija
110/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käyttämään rahoja paremmin ja osta halpoja raaka-aineita

Vierailija
111/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoja ohjeita

Ap

Vierailija
112/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ollut aiemmin tää sama tilanne, miten silloin pärjäsit?

Vierailija
113/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä joltakin tutulta. 

Tuttujen tehtävä ei ole elättää aikuista, jolla elämänhallinnassa vakavia puutteita. Ap tuossa kehui että on rahaa mennyt tupakkaan ja lonkeroon. Kelan etuudet pitäisi antaa maksukortteina, joista rajattu pois tupakka, alkoholi ja veikkauspelit. Minä olisin sitten reilu ja ostaisin nuo kortit noilta sosiaalitapauksilta puoleen hintaan.

Vierailija
114/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut oikeiston äänestäjät, tehän aiheutatte tämmöistä!

Keksikää nyt sitten ratkaisu, kun duuni- paikkoja ei ole

Vierailija
115/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno ei auta tällä hetkellä olevaan rahapulaan. Ensimmäinen tili tulee vasta viikkojen päästä. Toisekseen töihin ei vaan niin "mennä". Pitäisi ensin olla se työpaikka mihin mennä. 

Vierailija
116/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän minulla rahat aina riittävät? Olen ollut lapsesta asti säästäväinen ja säästin aina suurimmat osat viikkorahoistanikin. Ja nyt olen melkein nelikymppinen ja on asuntolaina, auto, mp ja sitten vielä veneestä osaomistus. Minulla menee myös muutama satku, mutta kuitenkin alle 500 €, sijoituksiin automaattisesti joka kk. Olen aina tehnyt töitä, koskaan en ole saanut taikaseinästä rahaa muiden kustannuksella. En siis ole 11lim4to. Nettopalkkani on n. 2250-2300 € per kk. Miten ihmeessä minun rahani riittävät tähän kaikkeen? On se mysteeri. Miten taas AP:lla ei riitä mihinkään. On se mysteeri. AP:n kaltaiset ihmiset syyttävät aina minun kaltaisiani mediaanituloisia ihmisiä "riistäjiksi" ja haluavat kaikkea pahaa kaltaisilleni. AINA. Mutta yksikään köyhä ei koskaan kritisoi miljardöörejä. Miksi olette kateellisia keskiluokalle ja miksi haluatte aina vaan verottaa keskiluokka lisää?

Vierailija
117/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri tonnikalapastaa, ainekset maksoi 59,05 ja tästä syö neljä annosta. 

Vierailija
118/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolet nälkään koska noista ei saa 2500-3000kcal vuorokaudessa vaikka mitä ostaisit lopuilla roposillasi.

Jos aloittaja ei ole urheilija niin 1800-2000 riittää. Eipä ole ihme että Suomalaiset lihoo ja lihoo kun tuollaisia määriä kuvittelee tarvitsevansa. Fyysisessä työssä oleva nuorehko mies tarvitsee tuon verran jos urheilee vielä lisäksi.

Vierailija
119/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahasi meni?

ap

ap

ap

Alkoholi ja tupakka on sun harrastu

Minä olen ollut nyt tasan 6 vuotta työttömänä. Joulukuussa ostin käytetyn kitaran, maksoin siitä 800 euroa, joka oli aika halpa hinta sen tasoisesta soittimesta. Tupakkaan ja alkoholiin en laita rahaa. Jos sinulla menee niihin 50 euroa/kk, se olisi tehnyt minun työttömyysjakson (6 v) aikana yhteensä 3600 euroa, eli sinulla on kyllä rahaa enemmän kuin riittävästi. Sinulla on vain ongelmana puutteellinen elämänhallinta. Hoida pääsi kuntoon niin sitä myöten menee raha-asiatkin kuntoon. Niin kauan kuin sinulla ei ole korvien välissä mitään, sinä saat sinnitellä sillä 7 eurolla/kk.

Vierailija
120/136 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa joku mulle rahaa nyt heti!

ap