Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä loppu kuu kun tilillä on vain 7€ ja kaapissa pari purkkia hernekeittoa ja tonnikalaa?

Vierailija
07.02.2024 |

Miten pärjätä loppu kuu kun tilillä on vain 7€ ja kaapissa pari purkkia hernekeittoa ja tonnikalaa?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiselle tai söpölle teinipojalle voin antaa 69€ suihinotosta. 

En ole homo

ap

Vierailija
82/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oma vikasi jos et hallitse rahankäyttöä, ole sitten nälässä jos ei perse nouse penkistä ja et tee asialle jotain. Vauvapalstalla jankkaaminen ei auta asiaa vai luuletko täältä löytäväsi jonkun hyväntekijän joka auttaa rahapulaasi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita ja makaronia alkuun. Sitten menee miettimiseksi mitä on varaa ja kannattaa niiden päälle ostaa (punalappuisena),

Loppukuu on sen verti pitkä, että tarvitset ja jossain varmaan onkin ruoka-apua tarjolla.

Punalappuja löytyy oikeasti todella heikosti isoissa kaupoissa, ja pieniin ei kaikki pääse. Tiedän tämän siksi, että työskentelen isossa marketissa. Tiettyinä päivinä laputetaan tuotteet aamuisin, ja kun itse klo 16 pääsen töistä ei koko kaupassa ole edes surkeinta sianlihapakettia, maitopurkkia tai jugurttia laputettuna jäljellä. Monet pienituloiset joita tiedän tekee useampaa kuin yhtä työtä, joten tämäkin voi olla haaste. Työttömänä oleva voi kävellä metsästämään punalappuja jos tietää päivät, mutta työssäkäyvä niitä löytää vain tuurilla jos sattui arkivapaa. Iso hypermarket, Helsinki.

Kassalla välillä näkee edellisellä asiakkaalla isot kasat punalaputettuja ruokia, ja sitten on ruokaostosten loppusumma pari sataa. Rikkaat noita kahmii.

Vierailija
84/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kaapista viime jouluna lahjaksi saatuja Finlandia kuulia, nyt syön niitä

ap

Vierailija
85/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahasi meni?

Pakollisiin menoihin, vuokraan, ruokaan, vaatteisiin, laskuihin yms.

ap

Mitä sä uusilla vaatteilla teet, jos ei ole ruokaa? Toiseksi: tee jatkossa ruokabudjetti!!!!!

Piti sukkia, nasta kengät ja yksi t-paita ostaa

ap

Justhan sä ostit yhdet kengät, miksi taas uudet?

Niin ostin mutta nyt tarvitsen nasta kengät kun on niin liukasta

ap

Ja irralliset kenkien päälle puettavat liukuesteet eivät kelpaa sinulle, koska (oma syysi X tähän).

Onhan ne kengät paremmat, jos oikeesti joutuu kävelemään pitkiä matkoja. Molempia olen käyttänyt.

Eri

Vierailija
86/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että voit edelleen asua kaksiossa Hgin keskustassa. Kyllä sen edestä kannattaa olla syömättä. Mutta nugetit on vaihtuneet tonnikalaan, niin onhan se jo jotain. Pikkuhiljaa kohti parempaa taloudenhallintaa tai parempia provoja. 

En asu edes Helsingin keskustassa vaan syrjäisessä Helsingin Konalassa

ap

Miksi sulla sitten olisi 8km kävelyä ruokajakoon, kun lähimmät ruokajaot on Malminkartanossa (huomenna!) ja Myyrmäessä?

Vierailija
87/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön töissä ja myyn tavaraa että saan vähän rahaa. 

Ei ole mitään rahan arvoista myytävää muutakuin puhelin, tietokone ja pari aalto maljakkoa enkä näitä halua myydä kun tarvitsen

ap

Aalto-maljakot myyntiin vaan.

Vierailija
88/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että voit edelleen asua kaksiossa Hgin keskustassa. Kyllä sen edestä kannattaa olla syömättä. Mutta nugetit on vaihtuneet tonnikalaan, niin onhan se jo jotain. Pikkuhiljaa kohti parempaa taloudenhallintaa tai parempia provoja. 

En asu edes Helsingin keskustassa vaan syrjäisessä Helsingin Konalassa

ap

Miksi sulla sitten olisi 8km kävelyä ruokajakoon, kun lähimmät ruokajaot on Malminkartanossa (huomenna!) ja Myyrmäessä?

Ai sielläkin on, olen vain käynyt Hurstin ruoka jakelussa Kalliossa

ap

Vierailija
89/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön töissä ja myyn tavaraa että saan vähän rahaa. 

Ei ole mitään rahan arvoista myytävää muutakuin puhelin, tietokone ja pari aalto maljakkoa enkä näitä halua myydä kun tarvitsen

ap

Aalto-maljakot myyntiin vaan.

En niitä kehtaa myydä kun olen saanut lahjaksi

ap

Vierailija
90/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita ja makaronia alkuun. Sitten menee miettimiseksi mitä on varaa ja kannattaa niiden päälle ostaa (punalappuisena),

Loppukuu on sen verti pitkä, että tarvitset ja jossain varmaan onkin ruoka-apua tarjolla.

Punalappuja löytyy oikeasti todella heikosti isoissa kaupoissa, ja pieniin ei kaikki pääse. Tiedän tämän siksi, että työskentelen isossa marketissa. Tiettyinä päivinä laputetaan tuotteet aamuisin, ja kun itse klo 16 pääsen töistä ei koko kaupassa ole edes surkeinta sianlihapakettia, maitopurkkia tai jugurttia laputettuna jäljellä. Monet pienituloiset joita tiedän tekee useampaa kuin yhtä työtä, joten tämäkin voi olla haaste. Työttömänä oleva voi kävellä metsästämään punalappuja jos tietää päivät, mutta työssäkäyvä niitä löytää vain tuurilla jos sattui arkivapaa. Iso hypermarket, Hel

Ei ne aletuotteet ole vain köyhille tarkoitettu. Nopeat syö hitaat

Vierailija
91/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankkaat tätä samaa joka kk?

Sulle on kerrottu ties kuinka monta neuvoa.

Miksei mikään kelpaa vaan vänkäät vastaan?

Hanki edunvalvoja jos et osaa hahmottaa rahankäyttöä.

Vierailija
92/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama nainen mankuu facen palstoilla

Vierailija
93/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät? En tiennyt, että sellaisia on edes olemassa! Itse olen aina käyttänyt niitä halpoja kenkiin liitettäviä nastoja. Joulun jälkeen niistä oli jälleen hulppeat alennukset ja ostin taas uudet.

Kuljetko sä niillä nastakengilläs sitten jo  alkusyksystä kevät-talveen? Vai pitääkö sulla olla erikseen jokaisen kelin kengät? 

Ilmankos rahaa kuluu..

Mutta hienoa, että tukiloisilla on varaa moiseen. Mulla ei työssä käyvänä ole, kyllä pitää samoilla kengillä mennä ja viritellä niitä sen mitä pystyy.

Vierailija
94/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ulina on lempimusiikkiani. Kyllä pitää olla täysin holtiton ja tyhmä, että tuhlaa koko kuukauden tuet viikossa!! Anna kun arvaan, sulla on kaikenmaailman osareita ja velkoja, kun tekee mieli kaikkea vaikka rahat ei riitä? Turhaan täällä itkee, ei me sulle rahaa anneta. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
95/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mieleen yksi kaveri vuosien takaa. Sai päivärahat, asumistuet ja toimeentulotuet, vei sossuun laskuja ja silti oli aina pa ja lainaamassa rahaa (en lainannut). Teki silleen, että kun tuet tuli, niin maksoi vuokran ja laskut, ja meni kauppaan ostamaan jääkaapin, pakastimen ja kuivakaapin täyteen. Eli suunnitteli yhdellä kauppareissulla pärjäävänsä koko kuukauden. Loput laittoi AINA marihuanaan, koska oli tärkeää, että sitä oli paljon ja koko loppukuukaudeksi. Ruoat sillä ei ikinä riittänyt viikkoa, kahta pidempään ja sit alkoi se pummiminen ja lainailu tutuilta. Muistan, kun kerran joku lainasi sille kolmekymppiä, joista se laittoi vajaan kympin ruokaan ja loput siihen pilveen. Että semmoiset prioriteetit.

Vierailija
96/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on vähä, vaatteet eivät ole pakollisia menoja. Ruokajonosta apua, tossua toisen eteen vain tai sitten yhteiskyyti kaverilta. Myy jos jotakin myytävää on. Pullot, tölkit. Kerjää sukulaisilta, jos mahdollista.

Vierailija
97/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama nainen mankuu facen palstoilla

Missä? Tuntomerkkejä?

Vierailija
98/136 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ruokajonoon.

Voisin mennä mutta bussilippu maksaa että pääsee sinne ruokajonoon eikä nyt ole varaa

ap

Voitahn sä kävellä, ei sulla muutakaan tekemistä ole.

Laihdut samalla.

Toistaiseksi paras kommentti 😂 Voithan sä kävellä, ei sulla muutakaan tekemistä ole. Juuri näin. Ja ne nastakengät pitää pystyssä.

Vierailija
99/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään provo vaan oikeata elämää

ap

Tää on oikeastinihan järkyttävää oman elämän hallinnan puutetta. Eilen oli 8 päivä. Ilmoitit ostaneesi tupakkaa ja siideriä/ lonkero 50  eurolla. Tämä tarkoittaa, että olet ostanut 24 tölkkiä siideriä. Siis juonut niitä 3 päivässä.

Kun rahaa on vähän, käytetään vaatehankinnoissa kirppiksiä. Mä oon ostanut viimeksi 2 paria sukkia 1,50 kappale. Mun nastakengät on facebook-kirppikseltä, 50 euroa. Ja viimeisimmät vaateostokseni Prisman siesta, mekko 12 euroa ja farkut lukiolaiselleni 7 euroa.

Mun nettotulot ovat n 3300. 

Mä ymmärrän kyllä nyt paremmin kuin hyvin sen, miksi osa meistä pärjää paremmin. Sulle vois antaa mun kuukausi tulot ja tuhlaisit ne viikossa.

Vierailija
100/136 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin jälkeenjäänyt? Vai väsynyt provo vaan? Kirjoitat kuin apustaja sammakko ylilaudalla. Toivottavasti edes ironisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme