Ostaisitko asunnon tai kiinteistön itärajalta?
Asun etelä-Karjalassa, eikä minulla ole suunnitelmissa muuttaa täältä pois. Mulla olisi nyt eron konkretisoiduttua valinnan paikka edessä: muutanko vuokralle vai ostanko oman asunnon? Vuokrataso on melko korkea (n. 700/kk) keskustakaksiosta. Voisin myös ostaa oman keskustakaksion ilman lainarahaa, jolloin asumiskulut olisi 250 - 350/kk.
Tämä olisi helppo valinta, jos maailmantilanne olisi rauhallisempi. Mutta jos tuleekin sota, niin tämä kaupunki vallattaisiin ensimmäisten joukossa, ja sinne menisi mun koko omaisuus. Olisiko vaan fiksumpaa jemmata rahat ja asua vuokralla? En ole taipuvainen pelkäämään vaan otan joskus liiankin isoja riskejä, mutta nyt olisi kiva saada objektiivista näkemystä tähän asiaan?
Kommentit (25)
Kyllä pelkäisin itärajalla.
Sieltähän ne joukot etenee. Sillä tavalla ne rajat ukrainassakin siirtyy. (Pommituksia voi olla muuallakin suuremmissa kaupungeissa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on NATOon kuuluva maa. Ei tänne niin vain marssita alueita valtaamaan. Huolestuttavaa, että edes ajattelet moisia.
Hyvä kun mahdollisimman moni ajattelee noin. Järkevillä ostajan markkinat.
Itse meidän on puolustauduttava.
Natosta tulee tietty määrä sotilaita. Kun ne on kulutettu ja sota jatkuu, niin lisää ei merkittävästi enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on NATOon kuuluva maa. Ei tänne niin vain marssita alueita valtaamaan. Huolestuttavaa, että edes ajattelet moisia.
Minä ymmärrän ap:n huolen. Kun Natoon päästiin ja tehtiin vielä erilliset sopimukset USAn kanssa, Suomen piti olla paremmassa turvassa kuin koskaan, mutta pianpa alettiin maalailla kaikenlaista uhkaavaa. Samoin on kerrottu Nato-maiden armeijoiden heikosta tilasta ja kyvyttömyydestä nopeaan reagointiin. Lisäksi itärajan takaa voi alkaa hallitsematon ihmistulva, jonka mukana voi tulla vaarallisiakin ihmisiä.
Minä en tällä hetkellä ostaisi mitään itärajan läheltä. Jos olisi pakko asua siellä, asuisin vuokralla. Ehkä tilanne on jo vuoden tai kahden kuluttua selkeämpi. Sitten tietäisin paremmin, mitä tehdä.
Jos se päivä joskun koittaisi, luojan kiitos Naton itärajalla on ensimmäisenä vastassa yksi maailman pätevimmistä, parhaiten varustautuneista ja varautuneista armeijoista.
Sama täällä, muutan Imatralle jossain vaiheessa
Hyvä kun mahdollisimman moni ajattelee noin. Järkevillä ostajan markkinat.