Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä on kuollettavan tylsää - mitä tekisin?

Vierailija
07.02.2024 |

Kävin yliopiston ja nyt olen ollut työelämässä viitisen vuotta. Olen melko hyväpalkkaisessa toimistotyössä, jossa työaikani on normaalit 40h/vk. Työni oli hyvinkin mielenkiintoista alkuun, mutta saatuani ylennyksen pari vuotta taaksepäin, on elämästäni kadonnut lähes kaikki mielenkiinto. Oikeita töitä on viikossa ehkä maksimissaan 15-20h, joinain harvoina viikkoina enemmän. Tehdessäni töitä, ne ovat välillä mielenkiintoisia, mutta suurimman osan aikaa lähinnä tylsistyn kuoliaaksi. 

Tuntuu, että kaikki sisäsyntyinen uteliaisuuteni on viety pois, sillä mikään ei kiinnosta enää. Töitä on joskus ollut jopa 0h viikossa, jolloin olen vain lähinnä maannut sängyssä ja odottanut, että joku soittaisi tai laittaisi sähköpostia. Aiemmin minua kiinnosti suuresti esimerkiksi luonnontieteet, kauppatieteet, rikosoikeus, you name it, mutta nykyään en jaksa selata edes Hesaria. Tilanne heijastuu parisuhteeseenikin, kun olen vain hyvin passiivinen. 

Valintoinani ovat työpaikan vaihto tai jonkun mielekkään tekemisen keksiminen vapaalle ajalle. Työpaikat ovat hieman kiven alla, joten haluaisin keksiä jotain sopivan haastavaa tekemistä. Mistä te arvon palstalaiset lähtisitte liikkeelle etsimään kadotettua uteliaisuutta maailmaa kohtaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi mun unelma. Helppo, säännöllinen ja hyvä palkkainen työ. Voisi oikeasti keskittyä elämään! Mulla olisi vaikka mitä mielenkiintoisia harrastuksia, kun vaan olisi aikaa. 

Vierailija
2/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin lisää esim avoimessa yliopistossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä jmalauta saakin tänä päivänä valittaa!

Nyt olen nähnyt kaiken..

Vierailija
4/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelit on elämän tarkoitus. Niihin saa menemään kaiken ajan ja vähän ylikin. Ei tarvitse enää murehtia työstä, perheestä tai ystävistä, koska ne katoaa jonnekin. Suosittelen!

Vierailija
5/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
6/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on jännää. Kirjoitan monta hakemusta päivässä. Ruokakaupassa jännitän, ylittyykö päivittäinen budjettini 10€, jännitys tiivistyy kuukauden loppua kohden. 

Vierailija
7/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videopelit on elämän tarkoitus. Niihin saa menemään kaiken ajan ja vähän ylikin. Ei tarvitse enää murehtia työstä, perheestä tai ystävistä, koska ne katoaa jonnekin. Suosittelen!

Tuohan on sama asia kuin vetäisi jotain heroiinia...

Vierailija
8/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä jmalauta saakin tänä päivänä valittaa!

Nyt olen nähnyt kaiken..

Et ole vielä nähnyt kaikkea kun ulkopuolisia on yllätyksiä näkemättä

Vierailija
9/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele soittamaan kitaraa. Mukavan harrastuksen lisäksi musiikki tuo iloa koko loppuelämäksi. Et enää koskaan tunne tylsyyttä, sillä aina voit soitella ja karkottaa sillä hetkellisen tylsyyden. Alkuun vaaditaan päättäväisyyttä ja tahtoa mutta suhteellisen nopeasti pääsee kuitenkin kärryille. Youtubesta löytyy ilmaisia ohjeistuksia ensi alkuun. Mukavia hetkiä musiikin parissa!

Vierailija
10/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittaa kirjaa aina kun ei ole töitä. Muutamassa vuodessa saa kuka vaan aikaan mestariteoksen. Kun ongelmahan on liika aika.

Vierailija
11/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin saa kuvan että olet onnistunut pelaamaan itsesi tarpeettomaksi. voi että jo pian saattaakin osua kohallesi yt neuvottelut kun pomosi pomo tajuaa että asiat pelaa hyvin ilman väliporrastakin.

ja sitten voitkin miettiä miten työttömän arki sujuisi.

Vierailija
12/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäopiskelut työn ohella? Jos työt ei haasta ja nuppia selvästi on, niin etsi se haaste muualta. Vedä duunit vasurilla niin kuin tähänkin asti ja uppoudu sinne luonnontieteisiin tai lakiopintoihin. Avoimessa pystyy tekemään opintoja hyvin laajasti ja kun on tarpeeksi kasassa niin on reitit auki tutkintoihin asti.

Tsemppiä!

Vierailija
13/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi mun unelma. Helppo, säännöllinen ja hyvä palkkainen työ. Voisi oikeasti keskittyä elämään! Mulla olisi vaikka mitä mielenkiintoisia harrastuksia, kun vaan olisi aikaa. 

Niin se oli minullekin alussa, mutta jotenkin passivoiduin, kun odotin töitä tulevaksi ja niitä ei vaan koskaan tullut. Aikaisemmin elämässä keskityin hyvin paljon lähinnä opiskeluun, joten elämältä tavallaan katosi pohja, kun ei ollut mitään ohjattua tai määrättyä asiaa, johon keskittyä.

Vierailija
14/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että ei tuohon auta kuin työpaikan vaihtaminen. Vaikka kuinka keksisit jotain jännää vapaa-ajalle, se 40 tunnin tylsistymisklöntti vetää mielen maahan ja ilon elämästä. 

Ennen irtisanoutumista toki voi kokeilla kysyä, saisko uusia hommia tai vaikka opiskella jotain työajalla, sulla kuitenkin vainuttaa olevan ihan aikuisten työpaikka jossa voisi vaikka onnistuakin? 

Mutta joo, tylsyys tappaa ja uuvuttaa. Ihan samalla tavalla kuin stressi, joten kannattaa ottaa tilanne vakavasti ja jos meinaat jäädä niin työterveyskin mukaan. 

Tästä lisää:

https://www.ttl.fi/ajankohtaista/tiedote/tyon-turhakkeet-saavat-tyontek…

Vierailija
15/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäopiskelut työn ohella? Jos työt ei haasta ja nuppia selvästi on, niin etsi se haaste muualta. Vedä duunit vasurilla niin kuin tähänkin asti ja uppoudu sinne luonnontieteisiin tai lakiopintoihin. Avoimessa pystyy tekemään opintoja hyvin laajasti ja kun on tarpeeksi kasassa niin on reitit auki tutkintoihin asti.

Tsemppiä!

Kiitos! Kyllä, lisäopinnot ovat olleet mielessäni paljon. Ehkä jotenkin olen karsastanut jotain suoraan työhöni liittymätöntä, mutta toisaalta täällä eletäänkin vain itseä varten. Olen välillä selannut avoimen valikoimaa ja se on kyllä hyvinkin kattava. Täytyy jo tänään alkaa etsimään mielenkiintoisia opintoja. :) 

Toki haluan painottaa, että en töitä tee vasurilla ja tunnollisesti olen ollut koneen äärellä aina tavoitettavissa. Työmäärä on vain hyvin paljon pienempi, mitä työaikani. Nyt toisaalta olen oppinut jo, että maailma ei kaadu, jos en minuutissa ole vastaamassa viestiin, joten voinkin irroittaa itseni opiskelemaan.

Vierailija
16/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotenkin saa kuvan että olet onnistunut pelaamaan itsesi tarpeettomaksi. voi että jo pian saattaakin osua kohallesi yt neuvottelut kun pomosi pomo tajuaa että asiat pelaa hyvin ilman väliporrastakin.

ja sitten voitkin miettiä miten työttömän arki sujuisi.

En koe tilannettani tällaiseksi. Työnkuvan muutos aiheutti sen, että työmäärä pieneni huomattavasti. Olen lähipiirissäni nähnyt samanlaista ja yllättävän moni on tilanteessa, jossa ollaan tyhjänpanttina.

Vierailija
17/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele soittamaan kitaraa. Mukavan harrastuksen lisäksi musiikki tuo iloa koko loppuelämäksi. Et enää koskaan tunne tylsyyttä, sillä aina voit soitella ja karkottaa sillä hetkellisen tylsyyden. Alkuun vaaditaan päättäväisyyttä ja tahtoa mutta suhteellisen nopeasti pääsee kuitenkin kärryille. Youtubesta löytyy ilmaisia ohjeistuksia ensi alkuun. Mukavia hetkiä musiikin parissa!

Hyvä idea tämä! Sisaruksella onkin oikeastaan tyhjänpanttina oleva instrumentti, jonka soittaminen voisi olla mukavaa. Ja onneksi Youtube auttaa alkuun. :)

Vierailija
18/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ei ole työtä ollenkaan. Jos sun elämä on niin vaikeaa, niin voit kokeilla hypätä vaikka sillalta alas.

Vierailija
19/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain ei ole työtä ollenkaan. Jos sun elämä on niin vaikeaa, niin voit kokeilla hypätä vaikka sillalta alas.

Joo. Esim mä olen tällä hetkellä työtön ja paljon parempi nyt kuin tuollaisessa aivot homehduttavassa ja elämän ilon tappavassa tylsässä työssä. 

Ei toinna hyppiä sillalta.

Vierailija
20/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Esim mä olen tällä hetkellä työtön ja paljon parempi nyt kuin tuollaisessa aivot homehduttavassa ja elämän ilon tappavassa tylsässä työssä. 

Ei toinna hyppiä sillalta.

Silti itse on valinnut työnsä ja palkka juoksee. Suurin osa maapallon ihmisistä valitsisi tuon köyhyyden sijaan.