Ahdistuin Tinderissä kun tajusin olevani ilmeisesti pinnallinen
Mulle ihmisessä tärkeintä on sisin. Tai näin mä olen luullut. Nyt huomaan että siellä on ehkä 1 mies sadasta/kahdesta, kenelle voin hyvillä mielin antaa tykkäyksen. Suurinta osaa en vaan millään kykene kuvittelemaan että esim. pussaisin. Vaikka oisi miten ihana ja kiinnostava teksti.
Sit on toinen ääripää. Liian komeat. Ennakkoluulot liian vahvat, en kykene uskomaan, että oikeasti todella komea mies voisi olla myös ihana luonne. Jätän tykkäämättä. Ei sillä, tuskin tykkäisivät takaisin. Mä oon vaan tällainen perusnätti nainen.
Ja kivittäkää:
Siis siitä näkökulmasta mitä mä käytän, eli pystynkö kuvittelemaan itseni suutelemassa miehen kanssa, niin niitä hylkäämisen perusteita:
-outo nenä (liian isot sieraimet tms)
-liian kapeat huulet
-pitkä naama
-liian pullea naama
-ei leukaa/liikaa leukaa
-jne, tää on ihan hirveetä, en todellakaan kehtaa sanoa kaikkea
Mulla ei myöskään oo mitään makua, saatan tykätä langanlaihasta tai hyvinkin pulleasta risunaamasta, tummasta tai vaaleasta, miehessä on vaan sitte se jokin mikä saa hymyilemään ja tykkäämään.
Tiedostan ongelmani ja faktan että se hyvä mies jää itseltäni varmasti sitten löytämättä. Hyväksyn täysin senkin faktan, että mut hyvin moni samanmoisten ulkoisten syiden takia jättää tykkäämättä.
Sitte se, että moni hylätyistä jos olisi tullut vastaan normaalielämässä ja osoittautunut ihanaksi ihmiseksi, en sitten varmaan kiinnittäisi noihin hylkäämisen perusteisiin edes huomiota.
Sairasta ja surullista ja mua ahdistaa. En vaan kykene edes alottaa juttelemista kenenkään kanssa jossa jokin häiritsee. Vaikka tekstin perusteella olisi 100% mun unelmieni mies.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (22)
Ja miehet, antakaa anteeksi, en mä tee tätä tahallani 💗
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
En minäkään ilkeyttäni naisille ruksia paina. Kun en syty, niin en syty. Livenä tavatuista naisista suurin osa on sellaisia, että Tinderissä olisin antanut ruksin, vaikka hyvin ovat kelvanneet todellisuudessa. Kemiaa ei näe kuvasta tai edes tekstistä.
Nettideittailu on tosiaan armotonta siinä, että ulkonäön puutteita ei pysty hauskuudella, lempeydellä tai millään muulla ominaisuudella kompensoimaan, kuten livetilanteessa saattaa pystyä.
Lavatanssikulttuuri oli tässä mielessä parempi tapa pariutua.
Miehenä olen tottunut ja hyvin tietoinen siitä että yksi asia on se mitä naiset sanoo ja toinen asia se mitä naiset tekee. Se mitä sanoo tulee yleensä ideologiasta ja se mitä tekee tulee siitä mihin ihastuu alkukantaisten geenien vuoksi. Aika moni mies kyllä menee halpaan ja ottaa vinkkejä naisten puheista. Se on varmin tapa jäädä sinkuksi.
Se on runsaus mikä on vikana. Ei jokaisen profiiliin jaksa kunnolla keskittyä (jos edes on kunnon profiilia) kun seuraavan tyypin saa yhdellä klikkauksella. Sitä tulee sitten nopeasti naaman perusteella päätettyä haluaako edes lukea profiilia vai siirtyykö seuraavaan.
Älä huoli, teitä samanlaisia siellä on 90%
Mä tykkään yleensä tekstin perusteella. Jos pelkkää ulkonäköä katsoisin niin en tykkäis kenestäkään kun pelkkä ulkonäkö ei livenäkään ikinä riitä herättämään kiinnostusta. Tarvii jotain tuntumaa luonteesta. Ja niitä ns komeimpia ja menestyneimpiä en edes yritä kun en ole itse menestynyt enkä fitness kaunotar. Ei ois mitään yhteistä.
Ap on siitä virkistävä poikkeus, että myöntää asian minkä moni muu kieltää. Tämä ei yllätä kuin ehkä niitä komeita miehiä, jotka ovat monen naisen sydänosastossa ja eivät ole kokeneet matchien vähyyttä. Hyvin harva mies on niin komea, että ei tarvitse naamakomeuden lisäksi vielä puhujanlahjoja.
Käväsin joskus vuosia sitten tinderissä, mutta en saanut matcheja kuin vahingossa, kun erehdyin pyyhkäisemään jonkun ei niin miellyttävän näköisen oikealle. Vaihtoehdot olivat ulkonäköriman laskeminen tai tinderin poistaminen ja päädyin jälkimmäiseen. Nähdäkseni sinulla on sama valinta edessä.
Minulla päätökseen vaikutti se, että viehätän oikeassa elämässä monella tapaa sopivampia naisia, kuin mitä tinderissä. Ja toisaalta pystyn itsekin paremmin valikoimaan, kun naamatusten ei ole vaarana 10 vuotta vanhat ja sopivasti rajatut kuvat. Ja pystyn bongaamaan ne itseäni kiinnostavat introvertit, joiden kanssa uskon paremmin löytäväni yhteisen rytmin.
Kaikki me olemme jollain tasolla pinnallisia eikä siitä pidä kantaa syyllisyyttä. Totta kai on ihan ok, että kumppani miellyttää myös silmää eikä vaan ole ihana ihminen. Jotain rajausta on siis ihan ok tehdä myös ulkonäön perusteella, mutta jos tyypin profiiliteksti on houkutteleva ja naamakuva ei ole ihan hirveä monelta osin niin suosittelen antamaan mahdollisuuden. Kannattaa lisäksi huomioida, että suurin osa miehistä on tosi huonoja ottamaan itsestään kuvia ja osa inhoaa kuvattavana olemista. Kuvakulmalla ja kuvan esittämällä tilanteella on paljon merkitystä sen suhteen, onko mies hyvän näköinen vai ei ja millaisen mielikuvan miehestä saa. Se vessan peilin edessä vähän alaviistosta otettu nenäsierainkuva ei tee kenestäkään hyvännäköistä ja joskus kuva muutenkin saa naaman näyttämään vähän erilaiselta, koska siinähän on vain silmänräpäys ikuistettuna. Oman mieheni tapasin deittiäpin kautta vuosia sitten ja täytyy sanoa, että hänellä oli todella huonot kuvat. Livenä olikin sitten hyvinkin miellyttävän näköinen ja fiksu tyyppi.
Yllätys että vaan komeet jännämiehet valitaan..
No siis tottakai ulkonäkö on oleellinen asia. En mä itsekään haluaisi olla puolisoni mielestä ruma tai muuten jotenkin ällöttävä. Ulkonäkö on ensimmäinen rima joka pitää ylittää. Mutta ei sekään rakastumiseen ainakaan omalla kohdallani riitä vaan kyllä sen jälkeen tulee mukaan ne muut jutut. Hyvä sydän on se mihin mä miehessäni rakastuin. Se ja monta muuta ihanaa asiaa.
Silmät ja hymy on kuvissa ne jotka herättää oman kiinnostuksen. Jos ne ei miellytä niin ei pääse jatkoon minun kirjoissa...Ja en etsi mitään pepsodent-dressman-mallia vaan tavallista nelikymppistä miestä.
Olen minäkin tietyllä tapaa pinnallinen. Minuun ei ole ikinä vedonnut läskinaamamiekkoset. Tulee heti sellainen vaikutelma, että miekkonen on monivaivainen ja terveys retuperällä. En todellakaan jaksaisi mitään jatkuvasti pizzaa mussuttavaa sikaa.
"Liian komeat" eivät sytytä, koska ovat homppelimaisia ja pinnallisia kuspäitä, jotka seuraavat kieli pitkällä tyrkkynaikkosia somessa, hyi. Lisäksi ovat huijareita, koska en ole koskaan nähnyt "liian komeaa" miekkosta livenä. Kyllä ne miekkosetkin osaavat huijata kuvissa samoin kuin jotkut naikkoset. Itse en huijareihin kuulu, en ikinä edes muokkaa kuviani. Tinderissä tulee aina hetkessä 99+ tykkäystä.
Kyllä minusta oikein koematkin kiinnostuvat, mutta minua ei kiinnosta sellainen liian harkittu posetus ja kuvilla feikkaaminen. Eikä miekkoset, jotka kyttäilevät feikkinaikkosia🤢
Ehkä yksi suurimmista syistä miksi "liian komeat" miekkoset saavat epätykkäystä on se, että kontrasti on aivan liian suuri. Enkä tarkoita ulkomuotoa, vaan sitä miten itsensä esittää. Minulla on erittäin aidot kuvat ja videot, joissa en feikkaa yhtään millään tavalla. En muokkaa enkä mitään. Sitten on miekkonen, joka posettaa kuin viimeistä päivää kuvissaan ja normaalilook on sitten mitä milloinkin. Feikkiys ei sytytä eikä homppelimaisuus XDDDDDD.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hienoa että naisetkin kykenee myöntämään pinnallisuutensa, kun usein saa kuulla vaan tätä sisimmän tärkeyden liibalaabaa ikäänkuin ulkonäöllä ei olisi eikä saisikaan olla mitään merkitystä. Mikä on ihan naurettavaa teletappifantasiaa.
Tuo on kaikkien naisten kokemus, yksi sadasta tai kahdesta sadasta miehestä on viehättävä. Miehet taas usein swaippaavat oikealle melkein kenen tahansa kohdalla. Kyllä miehetkin olisivat nirsompia, jos heillä olisi siihen varaa (ja muutamalla onkin), mutta biologia ei toimi niin.
Hei, mun olo huojentui nyt vähän! Kiitos!
Ap
Valokuva on siitä ongelmallinen, sillä harva edes onnistuu kuvissa. Se on pysäytetty hetki ja kaksiulotteinen.
Ihan eri nähdä ihminen livenä, jolloin näet toisen eleet, liikkeet, puhetavan, kasvot kunnolla jne.
Moni on livenä paljon parempi ja miellyttävämpi kuin joku epämääräinen littana kuva yhdestä sadasosan sekunnista.
Livenä myös näet hetkessä, että voisiko kiinnostaa vai onko heti ei.
Vierailija kirjoitti:
Valokuva on siitä ongelmallinen, sillä harva edes onnistuu kuvissa. Se on pysäytetty hetki ja kaksiulotteinen.
Ihan eri nähdä ihminen livenä, jolloin näet toisen eleet, liikkeet, puhetavan, kasvot kunnolla jne.
Moni on livenä paljon parempi ja miellyttävämpi kuin joku epämääräinen littana kuva yhdestä sadasosan sekunnista.
Livenä myös näet hetkessä, että voisiko kiinnostaa vai onko heti ei.
No tätä mä juuri meinaan! On tää tosi surullista. Ja kun varmasti on paljon samanlaisia kuin mä, että ei oikeesti ole paljon muita mahiksia kohdata ketään kuin noi sovellukset. Ellei sitten kaupan kassalla tapahdu jokin utopistinen Klik.
Ap
Pitäähän sen ulkonäönkin vähän viehättää