Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeen, miten sairaalassa toimitaan?

Vierailija
06.02.2024 |

Kohta edessä sektio. Miten tuon jälkeen toimitaan sairaalassa? En voi nostella vauvaa hetkeen. Missä vauva on ja kuka sitä hoitaa jos ei saa perhehuonetta? Saako puoliso olla luona kokoajan perusosastolla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on pakko hoitaa täysin yksin vauvasi, jos mies ei sitä tee. Itse kysyin tosta nostelukiellosta, koska oli raskausaikana tehty toinenkin iso vatsaleikkaus.

Synnärillä kun selitin ja pyysin nostoapua reilu 5 kg vauvan siirtelyyn, niin "et saa nostaa maitopurkkia painavampaa"-kielto korjattiin sujuvasti, "et saa nostaa vauvaasi painavampaa" muotoon. Eli nostele vaikka tikit ratkeilisi ja varaa omat särkylääkkeet varuiksi mukaan. Jälkeenpäin voi tulla ongelmia, mutta sen näkee sitten.

Vierailija
2/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun on pakko hoitaa täysin yksin vauvasi, jos mies ei sitä tee. Itse kysyin tosta nostelukiellosta, koska oli raskausaikana tehty toinenkin iso vatsaleikkaus.

Synnärillä kun selitin ja pyysin nostoapua reilu 5 kg vauvan siirtelyyn, niin "et saa nostaa maitopurkkia painavampaa"-kielto korjattiin sujuvasti, "et saa nostaa vauvaasi painavampaa" muotoon. Eli nostele vaikka tikit ratkeilisi ja varaa omat särkylääkkeet varuiksi mukaan. Jälkeenpäin voi tulla ongelmia, mutta sen näkee sitten.

Melko epäempaattista. 🥴

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä sektioon, ellei ole jokin fyysinen pakko.

Vierailija
4/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on keksitty tuo, että ei voi itse hoitaa vauvaansa? Älä laske sitä lattialle, jolloin joudut käyttämään nostoon niitä lihaksia, jotka ovat lähellä sektiohaavaa. Ei ne tikit kovin helposti ratkea. Lisäksi kannattaa opetella nostamaan käsivarsilla, ei koko kropalla.

Vierailija
5/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönhöpön taas kerran!

Vierailija
6/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme suunniteltua sektiolla takana, ei estä vauvan hoitoa. Sektiosta toipuminen on huomattavasti helpompaa kuin joskus annetaan ymmärtää, jokaisesta olen palautunut hyvin!

Vierailija
7/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaanjohtava otsikko joka selviääkin heti tekstisi alussa, et ole menossa synnytykseen vaan sektioon eli leikkaukseen.

Synnytyksen jälkeen toimitaan eri tavalla kuin sektion jälkeen, normisynnytyksen jälkeen ei ole tarvetta vauvan nostamisen tai asioiden kantamisen rajoituksille, sektion eli leikkauksen jälkeen on.

Vierailija
8/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sektion jälkeen ole mitään vauvanhoitokieltoja, mistä ihmeestä tämäkin taas on keksitty.

Vierailija
9/9 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kiireellinen sektio ja olin hieman enemmän "sekaisin" kuin mitä ystäväni, joille on tehty suunniteltu sektio. Olin reilu tunnin verran heräämössä ennen kuin vauva tuotiin minulle ja rinnalle. Siitä mentiin porukalla perhehuoneeseen. En muista koska pääsin jaloilleni (samana iltana tai seuraavana aamuna?), mutta siihen asti lapsen isä tai hoitaja nosti vauvan rinnalle. Jaloilleni päästyäni hoidin vauvaa normaalisti. Suunnitellun sektion jälkeen toipuminen on kuulemma ollut paljon nopeampaa.