Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänikirjan lukijoista? Mielipiteitä ja suosituksia kiitos!

Vierailija
06.02.2024 |

Minulla on aina ollut kirja luettavanani.

Nyt kokeilin ensimmäistä kertaa "tositarkoituksella" äänikirjojen kuuntelemista, kun influenssa iski ja sitä seuranneet komplikaatiot ovat pitäneet sängyssä pidempään, silmät ovat tulehtuneet eikä käsissä pysy ainakaan paksumpi teos.

Ongelmana äänikirjojen kuuntelussa on ainakin minulla se, että näin vuodepotilaana nukahdan kesken kaiken ja sitten mietin, mihin se juttu jäikään.

Mutta pahinta on, jos törmää lukijaan, jonka ääntä vaan ei pysty kuuntelemaan.

Onko kellään muulla herännyt vastenmielisyys lukijaa kohti ja miksi?

Minulle punainen vaate on yliesiintyminen, selvä "hymyssä-suin-herttaisesti" lukeminen, oudot "yli-ääntämiset".

Huomaan toivovani, että lukijat lukisivat kirjat rauhallisella äänellä yrittämättä siirtää niihin jotain omaa persoonaansa.

Kertokaa nyt tietävämmät ja viisaammat, ketkä lukijoista olisivat näitä hyviä, niin etsin heidän nimillään teoksia!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuunnellu fakta vai fiktio kirjoja? 

Ite en pysty kuunteleen yhtään romaaneja (eli fiktiota) keskittyneesti, kun taas erilaisia faktakirjoja (Aihe kirjat, elämäkerrat) voin kuunnella helposti pitkänkin aikaa keskittyneesti.

Vierailija
2/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riippuu kirjasta, joihinkin suurempikin eläytyminen sopii, joihinkin ei sitten yhtään. Pidän toisista lukjoista enemmän kuin toisista ja ehkä yksi, kaksi inhokkia on , mutta en silti jätä kirjaa kesken lukijan takia.

Vierailija
4/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja Jukka Pitkänen, Krista Putkonen-Örn, Erja Manto (eläytyy paljon) sopii joihinkin oikein hyvin.

Inhokki, Mervi Takatalo

Vierailija
5/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys Toni Kamula on myös hyvä.

Vierailija
6/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuunnellu fakta vai fiktio kirjoja? 

Ite en pysty kuunteleen yhtään romaaneja (eli fiktiota) keskittyneesti, kun taas erilaisia faktakirjoja (Aihe kirjat, elämäkerrat) voin kuunnella helposti pitkänkin aikaa keskittyneesti.

Hyvä kysymys! Olen kuunnellut esim youtubesta miljoonia ja miljoonia (no, ehkä satoja vaan) faktadokkareita, enkä muista kohdanneeni samanlaista ärsytystä.

Ja vastauksena kysymykseesi: aloin kuunnella romaaneja äänikirjastosta. Onneksi ensimmäinen lukija oli kelpo, ei supersupersuper, mutta ei mitenkään ärsyttävä. Mutta toinen olikin sitten täysi pohjanoteeraus (huom: minun korvilleni) ja muutamat seuraavatkin. Ja kun se toinen sitten luki kaikki sen sarjan kirjat, jotka olin halunut kuunnella, niin sapetti vietävästi.

Vierailija
7/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4022364/kysymys-aanikirjojen-kuuntelijo…

Sieltä löytyy olemassa olevasta ketjusta.

Kiitos paljon! Menen lukemaan tuonne.

Vierailija
8/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla riippuu kirjasta, joihinkin suurempikin eläytyminen sopii, joihinkin ei sitten yhtään. Pidän toisista lukjoista enemmän kuin toisista ja ehkä yksi, kaksi inhokkia on , mutta en silti jätä kirjaa kesken lukijan takia.

Arvostan sinua. Pitäisi varmaan osata siirtää taka-alalle tunteensa, mutta ei vaan onnistunut.

Vierailija
9/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Ketonen on ihan huippu lukijana.

Itselle lukija vaikuttaa paljon ja huonoa lukijaa en yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan. Esim Karoliina Kudjoi on sellainen, että ei vain pysty, ääni on aivan liian ärsyttävä.

Siksi nuo äänikirjat ei oikein oo saanut mun suosiota, kun sillä lukijalla on niin suuri merkitys ja hyviä lukijoita on vähän.

Tuo Kirsi Putkonen-Örn on ihan ok, mutta kahta hänen lukemaansa kirjaa ei voi kuunnella peräkkäin, kun ääni alkaa ärsyttää liikaa.

Vierailija
10/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Ketonen on ihan huippu lukijana.

Itselle lukija vaikuttaa paljon ja huonoa lukijaa en yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan. Esim Karoliina Kudjoi on sellainen, että ei vain pysty, ääni on aivan liian ärsyttävä.

Siksi nuo äänikirjat ei oikein oo saanut mun suosiota, kun sillä lukijalla on niin suuri merkitys ja hyviä lukijoita on vähän.

Tuo Kirsi Putkonen-Örn on ihan ok, mutta kahta hänen lukemaansa kirjaa ei voi kuunnella peräkkäin, kun ääni alkaa ärsyttää liikaa.

ääni Ketoselle. Miellyttävä, selkeä ja hyvällä tavalla persoonallinen.

Vierailija
11/11 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Pitkänen on suosikki, myös Erja Manto on hyvä ja sopiva moniin kirjoihin, joita lukee. Nuo on kaksi suosikkia, muita en tarkemmin muista, mutta

- olen antanut viisi tähteä seuraaville lukijoille: Ville Tiihonen, Kirsti Valve

- ja neljä tähteä: Karoliina Kudjoi, Selma Saarela, Anna Saksman, Katja Aakkula, Krista Putkonen-Örn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi