***Viikonloppuun HEINÄHELISTIMET***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9281050&p=1&mpage=5&tmode…
linkki edelliseen keskusteluun...
Ajattelin taas aloitella uuden pinon.
Niin, niistä liikkeistä, kyllä miustakin välillätuntuu että pikkuinen siellä myllertää. Tänäkin aamuna kun makasin puolimahallani, niin alamasussa tuntui semmoinen muljahdus. Ajattelin ettei miksei lapsen liikkeet voisi tuntua, kyllähän meidän pienoiset alkavat olla jo " isoja" ...Ja kasvu vaan kiihtyy...
Oi, olisipa jo rakenne ultra, se on taas yksi etappi, että näkisi että kaikki on ok!
Mistäshän meillä oli tulla edellisessä ketjussa puhe? No en nyt enää muista...
Mutta Oikein hyvää VIIKONLOPPUA kaikille ja voikaahan paksusti ja syökää hyvin!!!
t.sadetar eppu13+1 ja tyttö03
Kommentit (27)
Pitkästä aikaa pinoon... Kovasti olen ollut kipeänä, ja vaikka lekuri käski saikulle, niin eipä ole mitään mahiksia jäädä :(... Töissä niin hirveästi tekemistä, että sanoin lekurillekin, etten voi mitenkään jäädä pois töistä.
Totesi rajun tulehduksen nielussa, ja siltä tämä äänikin kuulostaa.
Onpa hyvä, ettei näissä radiohommissa paljon tartte ääntä ;0)!! Kuulostaa muuten tosi järkyltä, kun juontaa...
Vauvamahasta on ollunna paljon puhetta. Mullahan ei minkäänlaista mahaa ilmestynyt, kun vasta rv30 jälkeen viime raskaudessa, joten nyt, kun tämä maha on pullahtanut jo rv12, niin nautin kyllä täysin siemauksin!! Oli se sitten hormoonien tai minkä vain tulosta :0).
Tyttö muutti viime yönä isompaan huoneeseen, kun vihdoin saatiin se valmiiksi. Nyt keskimmäinen huone on varattu vauvalle, ja pitäisi alkaa sitä kunnostamaan... lähinnä siis sisustamaan. Tytön huoneeseen olisi kiva saada kaikenlaista vaaleanpunaista prinsessakamaa, mutta rahaahan se vaatisi, eikä sitä tunnu tällä hetkellä kamalasti olevan. No, enköhän jotain keksi.
Hienosti nukkui uudessa huoneessa yön, ei pihaustakaan kuulunut. Kiva, kun tyttö näin viikonloppuisin nukkuu ilta 7-8 aina tuonne 10.30-11 asti. saadaan koko perhe nukkua pitkään.
Mitäpäs muitten viikonloppuun?
heather, neiti-nessukka 1v4kk ja mötkö 15+2
terve kaikki!
mä oon ollu tän viikkoo vähä sairaana en oo käynny ees netissä.. vatsatauti mokoma tuli ja vei petiin.. tiistaista torstaihin olin saitsulla ja pönttö tuli tutuksi.. ei ees vesi pysyny sisällä.. oksennus oli pahin aamupäivisin ja onneksi illalla pysy ees jotain sisällä.. vähä epäilin et onko tää sittenki mahanasukin tekosia mut.. eihän sen pitäis enää rv.12:lla temppuilla.. keskiviikkona oli viel neuvola/lääkäri, kiva antaa pisunäyte ku ei kertakaikkiaan tullu pissiä, sentin verran pohjalle lopulta sain.. terkkariki sano et sähän kuivut.. painoki putos pari kiloo.. (alle 45kg) onneksi perjantaina jo alko ruoka pysymään.. vaikka töissä vielä meinasin pyörtyä.. syömättömyys ja alhainen verenpaine (90/60) tais tehä kepposet.
kurkku on karhea edelleen, mut eiköhän elämä voita :) toivotaan ettei ukko tartuta sitä muhun uudestaan (sil on nyt hirvee räkätauti) .. on muute hirveetä olla kipeä raskaana, ku mitään " normaaleja" lääkkeitä ei saa käyttää.. nenäsumute, yskänlääke ja jopa kurkkutabletit on kielletty.. tosi epäreilua.. miten flunssasta voi selvitä ilman niitä? kamalaa kidutusta..
pysykäähän tytöt terveinä..vatsatautia on liikkeellä..
millaste 12+5
( . )
Väsymys painaa ja koko päivänen päänsärky... ukko ja lapset ottaa niin paljon ohimoon :(
Sais edes joku aamu nukkua pitkään... vaikka turhaa moista toivon.
Meillä nuorin laitteli jo yöunille vajaa ½ tuntia sitten, jotenka aamulla tiedossa aikainen ylösnousu (voi hitto!!!)
Pian huutelen isommat muksut sisään.. tai ne kuuluki tulevan omin avuin...
Jospa painelis laittamaan iltapalaa ja rauhottuis ittekki piahkoin makkarin puolelle.
Waimo72 & mahhuli 12+3
Ihanan aktiivista porukkaa täällä ollut koko loppuviikon! Mahtavaa saada ihan oikeaa keskustelua aikaan. Itse en valitettavasti ole ehtinyt osallistua, sillä kotiuduin eilen illalla työmatkalta. Mutta nyt on taas aikaa :)
vuokko79, vauva77, duracel ja magdaleen@: Tervetuloa helistimiin! Voisitteko tehdä itsestänne pienen esittelyn tuonne heinäkuisten listaan, niin päivitän teidät mukaan. Nostan listan ylös tuolta muutaman sivun takaa.
Leppäkerttu ja crobin: Tervetuloa teillekin kirjoittelemaan, olettekin jo tuolla helistimien listassa :)
weatherby: Itse asiassa tarkemmin asiaa selviteltyäni ei meidänkään kaupunki tarjoa kuin np-ultran viikoilla 11-12 ja loput seurannat tapahtuvat sitten neuvolan ja neuvolalääkärin kanssa. Käsittääkseni neuvolalääkärillä on ultra, jolla asukkia tiiraillaan. Eli ette te nyt niiin sivistymättömässä osassa Suomea asu, me täällä isossa naapurikaupungissa Lahdessa ollaan näköjään yhtä sivistymättömiä. Heh, käytin muuten tuota " sulle yksi, mulle yksi ja vauvalle yksi" -juttua työmatkalla viikonloppuna, kun oli niin suussa sukavia dallaspullia kahvipöydässä. Sanoin, että vauvallekin omansa kun toista pullaa kurottelin :D Kiitti vinkistä! Minulla on myös nännit tosi kipeät ulkona ollessa, johtuu varmaan siitä että ovat kylmästä koko ajan nöpöllään ja hankaavat liiveihin. Tuntuu välillä tosi inhottavalta ja ihme ettei vereslihalle ole vielä menneet. Täytyy yrittää suojata kylmältä rintoja todellakin.
vauva77: Kurjaa jos sinusta ultraus tuntui lyhyeltä. Minulla on joka kerta (olen käynyt vuotojen takia jo neljä kertaa) ultrattu 10-15 minuuttia, nyt viimeisimmässä taisi mennä 20 minuuttia.
heather: Ikävää kun olet sairastellut. Toivottavasti alkaa kohta helpottamaan. Lepohan tekisi hyvää, mutta jos et sitä pysty järjestämään, niin eihän sille mitään voi. Kurjaa silti :(
millaste: Sinäkin olet ollut vuoteenomana ja vielä vatsataudissa :( Se on vasta inhottava tauti, onneksi ei yleensä montaa päivää kestä. Kiitos varoituksista, yritetään vältellä pöpöjä!
Neeri: Kyllä minäkin sinut muistan, kiva kun palailit kirjoittelemaan. Minäkin olen kateellisena lueskellut muiden pinoja ja tuntuu että siellä on paljon keskustelua. Mutta hyvään suuntaan tämä meidänkin pino on menossa, kunhan nyt ensin tutustutaan ja saadaan kuvaa siitä keitä meitä täällä on. Tosi mahtavaa ettei sinulla ollut paino joulun pyhinä tuon enempää noussut. Itse kauhulla odotan ensi viikon neuvolalääkäriä, että minkälasisia lukemia tulee. No, vauva on kuitenkin tärkein! :)
oasis: Ihanaa että kaikki on vauvalla hyvin! Sinulla on se sama vaiva kuin minullakin, eli hematooma joka vuotelee. Niin kauan kun ei ole kipuja, kaikki on hyvin, siihen luotamme eikös niin?! Ja kivaa kun jäät tänne meidän ryhmään.
tuiskuneiti: Voiko niillä teidän heppavauvoilla ratsastaa? Oletko uskaltanut vielä ridailla? Itse harrastan issikoita enkä ole uskaltanut plussauksen jälkeen kavuta selkään. Varsinkin kun on tätä vuotoa, en uskalla ottaa mitään riskiä. Ja neuvolan th:kin kielsi ratsastuksen. Tuosta on vähän eri ohjeistusta, toiset sanoo että voi puoleen väliin raskautta ratsastaa ja toiset taas että pitää lopettaa heti alusta asti.
maieli: Ikävää kun olet ollut sairaana. Raskaana sairastaminen on varmasti rankkaa kun ei voi rohtoja ottaa ja vielä kun huolehtii tietenkin vauvasta että kaikki on hyvin.
sadetar: Onnea ultranäkymistä!
Omaa napaa: Olo on sama kuin ennenkin, vuotoa tulee koko ajan jonkin verran, mutta siihen on jo tottunut. Masu kasvaa ja muuttaa muotoaan päivä päivältä, ihanaa. Keskiviikkona on lääkärineuvola. Huomenna taas töihin ja uutta viikkoa kehiin!
DreamOne ja " nappula" rv 12+4
Jos sitten ensimmäisellä kerralla vaikka vähän esittelisin itseäni...
Minä olen 28 v ja avokkini 30v. Meillä on 3 vuotias esikoinen, poika. Vauhtia siis riittää.
Asutaan Lounais-Suomessa. Silloin esikoisen raskausaikana palstailin paljonkin, ja siitä seurasi msn-yhteisö, mikä on edelleen toiminnassa ja erittäin aktiivinen. Sieltä olen saanut toivottavasti elinikäisiä ystäviä, ainakin nettiystäviä.
Laskettu aika mulla on 1.7. Ja synnytyssairaala on TYKS.
Olen neuvolassa esittänyt hartaan toiveen että tätä kakkosta ei odotettaisi yhtä pitkään kuin esikoista, joka syntyi rv 41+6 ja oli 4300g ja 53 cm.
Esikoisesta liikkeitä tunsin viikolla 14+3 mutta tästä kakkosesta en vielä ole, ainakaan luullakseni, tuntenut. Jos ne tuntemani töytäisyt ovat olleet liikkeitä niin voi herranjee taitaa tästä vauvasta tulla aika tempperamenttinen kaveri.
Mutta nyt tämä saa riittää tältä erää... Yritän ehtiä tännekin kirjottelemaan työn, lapsen ja kodinhoidon ohella.
Hemppu
Kiva kun meidän joukkoon on liittynyt paljon uusia odottajia! Mä olen tosi huono näin alkuun muistamaan mitään/kenenkään nimeä etc. Mutta onhan tässä vielä kuukausia, niin päästään kaikki tutuiksi.
Ihan kamala toi tän päivän lumisade. Ei oo kiva tehdä lumitöitä. Huomasin siinä kolatessa että pukkasin kolaa mahallani. Ei varmaan ihan paras vaihtoehto. Kävin aika usein lykkimässä lunta, ettei kerääntyisi isoa pinoa pihalle. Yksin kun on, niin on pakko tehdä noi kaikki kurjatkin hommat. Toivottavasti aamulla ei ole lisää lunta pihalla. Ei oo kiva ensimmäisenä aamulla alkaa kolaamaan, et pääsee autolla pois pihasta.
Poika nukahti juuri. Ei nukkunut päikkäreitä, niin nukahti yöunille ajoissa. Hoidossa nukkuu aina sellaiset tunnin päikkärit. Sit illalla kukkuu, enkä saa yhtään omaa aikaa. Ihan kiva et tänään saa muutaman tunnin vaan olla :)
Mulla on iho edelleen tosi huonossa kunnossa. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä?
Onko kellään mitään tuntemuksia, et kumpi vaavi tulee, tyttö vai poika?
Mulla on tyttö tunne ihan näiden näppylöiden takia.
oasis 11+4
Heti ekaksi...
Neeri: Kälyn pojalla todettiin munuaisissa takaisinvirtaus vuoden ikäisenä. Siihen asti pojalla oli jatkuvasti pikku lämpöä, lievää pissatulehdusta, itki tosi paljon, suostui nukkumaan vaan äitinsä vatsan päällä ym. Kun poika lähi kävelemään, hän käveli vähän vinosti, eli astui vähemmän toisella jalalla. En tiedä oliko tää sattumaa, vai johtuiko kivusta selässä/munuaisissa. Kun estolääkitys aloitettiin pikkasen yli vuoden ikäisenä, yöitku loppui. Lääkitys purettiin muistaakseni vajaa kolme vuotiaana.
Kaverillani oli sama vaiva. Ala-asteella oli herkästi pissatulehduksia ja yläasteella lopulta tehtiin jokin leikkaus. En muista leikkauksesta muuta, kuin että leikkauksen jälkeen hänellä oli dreeni kyljessä joitakin päiviä kotonakin. Tekivät muuten mokan leikkauksessa, puhkaisivat keuhkopussin! Kai munuaiset on aika lähellä keuhkoja. Onneksi siitä selvittiin hyvin.
Oma napa:Mulla ei erityistä. Flunssa on helpottanut, kannattipa levätä! Olen tänäänkin vielä ottanu rennosti, koitan levähtää, kun rankka viikko taas edessä. Mulla on vimppa näyttö keskiviikosta perjantaihin, ma ja ti normaalit työvuorot. Seuraavalla viikolla on vielä 2 päivää näyttöä ja sit pitäsi saada paperit. Elikkä kaksi viikkoa pitää vileä jaksaa pinnistää!
Edellisessä pinossa: Joku kyseli, et meneekö odotusaika nopeempaa, kun on muita lapsia hoidettavana. Nyt minusta on tuntunut, ettei mene, kun koululaisilla on omat juttunsa, pikkupojat on hoidossa, ja iltasin touhuavat niin paljon itsekseen ja jotenkin odotan ajan kulumista koko ajan, johtuu tuosta koulustakin. Lisäksi kaipaan hulluna kevättä ja vapaata koulusta ja töistä, et saisin keskittyä normaaliin elämään. Ihana päästä pihaa kaivelemaan, jos kunto vaan antaa myöten. Meillähän on hiekka tuossa pihassa, kun just on rakennettu tää talo. Mut katotaanpa vaan parin kolmen viikon päästä, kun pääsen IRTI pakollisesta, miltä sitten tuntuu.
Kovasti odotan jo pikku potkuja, mut ainakin kaksi viikkoa menee vielä. Olen muistaakseni aikaisintaan tuntenut rv14 tai 15, vaikka olen hoikka ja istukka takaseinämässä.
Kotioloista: Alkaa taas tuntua, et nousen barrikadeille! Mies ei tee kotona mitään käskemättä, se vaan käy töissä (tosin pitkää päivää), tulee valmiiseen pöytään ja makaa illan telkkarin ääressä. Jos se kuvittelee, et mä käyn töissä ja hoidan yksin kaikki kotihommat, erehtyypi kyllä. Jotenkin mä en vaan jaksa alkaa tässä vaiheessa riehumaan, kun kohta jään kotiin, mut jos toinen paikka ennen äippäloman alkua löytyy, en ala tämmöstä. Elättäköön mut sitte kotia, ohan se ittekki ollu haluumassa näin ison talon ja monta ipanaa, niin tehköön osansa. Tai sit mä teen ja se tuo rahat kotiin, eikä vaadi, et mun pitää lähtee tienaamaan.No joo, tää oli tämmönen purkaus...punastuu...
" Maieli ja 4 ipanaa sekä miutsu 12+3"