Reservistä eroamisen edut vrt reserviin kuuluminen
Maanpuolustusvelvollisuus pysyy jokaisella niin miehillä kuin kaikilla naisilla. Ero on siinä että eivät ole asevelvollisia ja ovat siviilitöissä (valtio, kunta, poliisi, palokunta, yhtiöt, seurat jne.), josta maksetaan tessin mukainen palkka. Kaikki muu on puolustusvoimien määräysvallan alla (reserviläiset ja varareserviläiset eli mm. vapautetut) eivätkä saa palkkaa. Helppo ratkaisu, kuka ilmaiseksi töitä tekee?
Ps. Hallitus jos ei aloita neuvotteluita niin tietää suurta eropiikkiä.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa jos tulisi liikekannallepano ja joutuisi armeijan harmaisiin, niin siitä maksettaisiin noin 60 € / pvä. Eihän se hurja summa ole, mutta AP väitti että puolustusvoimien alaisuudessa joutuisi tekemään "ilmaiseksi" töitä.
Toinen mietittävä asia on kyllä se, että sotilaan kyky taistella ja hoitaa tehtäviään on hyvin nopeasti nolla, jollei ruokaa ja vettä ole saatavilla. Jos paska osuu kunnolla tuulettimeen, niin olen sitten mieluummin PV:n ruokittavana ja juotettavana kuin jonottamassa vettä jostain säiliöautosta tuhannen muun ihmisen kanssa. Omaan sodanajan sijoitukseen (sellainen minulla siis on, vähän epätyypillisempi tehtävä) kuuluu myös kunnollinen varustus (ml. erinomainen suojavarustus). Tietysti perusreserviläisellä, joka joutuu jonkun sillan tai muuntaja-aseman kupeseeen sitä vartioimaan ei välttämättä edes kovin kummoista kaasunaamaria tarjolla ole.
Kannattaa mennä omalle mökille, niin riittää vettä omasta kaivosta eikä tarvitse hirveästi murehtia maailman menoa.
Tiedän yhden reservistä eronneen "suomalaisen". Työskentelee vasemmistovetoisessa pikkukaupungissa suojatöissä ja kun politiikasta tulee puhetta Ukrainan sodasta, niin pitää aina Venäjän puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on siviili, ei tarvitse mennä rintamalle kuolemaan tai haavoittumaan pankkiirien puolesta.
T: Armeijasta eronnut
Jokaisella on jo perustuslakiin kirjoitettu velvollisuus puolustaan isänmaataan, eikä sitä reservistä eroaminen poista.
Näistä tulee mainioita miinanpolkijoita.
Ja russakan malliin jos kääntyvät takaisin niin kuula päähän moisille pelkureille.
Ulkomaille muutto auttaa, olen asunut pois Suomesta 15 vuotta. Ainakin silloin oli ohjeistus, että olisi hyvää soittaa tai käydä (mikä lie aluetoimiston nimi silloin oli) ja kertoa jos muuttaa pysyvästi ulkomaille. Sieltä sanottiin, että sillä hetkellä kun saavat tiedon, että asun pysyvästi ulkomailla, niin sodanajan sijoituksesta tipun välittömästi pois.
Sanoivat, että kuulun toki yleiseen reserviin, mutta PV ei laske mitään sen varaan, että ulkomailla asuvat pystyisivät kriisin koittaessa tulemaan Suomeen. Eivät edes lähettäneet sitä kuuluisaa reserviläiskirjettä kenellekään ulkomailla pysyvästi asuvalle reserviläiselle.
"Suomen puolustusvoimilla ei ole käyttöä ulkosuomalaisille reserviläisille
...
Mutta aivan kaikille tietoa sodan ajan palvelupaikasta ei kuitenkaan tule. Yhtään kirjettä ei lähetetä ulkosuomalaisille.
Jos on ilmoittanut muuttaneensa ulkomaille pysyvästi ja osoite on ulkomailla, me emme välttämättä enää vaivaa, Karhuvaara kertoo.
Puolustusvoimien mielestä ulkosuomalaisilla ei myöskään ole roolia Suomessa kriisin sattuessa.
Jos heille ei ole tullut kirjettä, heillä ei myöskään erittäin todennäköisesti ole täällä tehtävää, Karhuvaara sanoo.
Karhuvaaran mukaan syynä on muun muassa ulkomailla asuvien reserviläisten pieni määrä.
Heitä on sen verran, etteivät he vaikuta Suomen puolustukseen ratkaisevasti."
https://www.sverigesradio.se/artikel/6170762
Maanpuolustus ja maanpuolustustahto on nykyisessä länsimaita riivaavassa viherideologiassa kauhistus. Sitä yritetään painaa maahan kaikilla mahdollisilla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääköhän nuo eroilijat että kohta käypi kutsu Lapinjärvelle siviilipalveluskoulutukseen. Eli vaikka olet arneijan käynyt ja päätät alkaa sivariksi, niin uudelleen koulutukseen on PAKKO OSALLISTUA. Monella hajoo pää 2 viikon uudelleenkoulutuksessa todellisten vakaumuksellusten viherhippihöperöiden kanssa.
Työkaveri päätti siirtyä sicariksi, kun ei saanut peruttua kertausharjoituksiaan aiemmin varatun lomamatkan ajalta. Jertoi että olisi sitoutunut olemaan ikinä matkustamasta mihinkään, jos olisi tiennyt millaista menoa tuolla uudelleen koulutuksessa oli.
Siellä istutaan vain luennolla viikon verran. Viisi päivää täyshoitoa ja päivärahat parempia kuin intissä. Yllättävän paljon siellä oli naisiakin reservistä eroamassa.
Eikö hävetä moinen yhy yhy muutan ulkomaille yhy yhy en puolusta koska mulla ei ole maata, yhy yhy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustus ja maanpuolustustahto on nykyisessä länsimaita riivaavassa viherideologiassa kauhistus. Sitä yritetään painaa maahan kaikilla mahdollisilla keinoilla.
Omistatko paljonkin maata jota voit sitten puolustaa?
Itse tyypillisen punikin ajatusmallin mukaan ajattelet vain materiaa.
Vapaus on se jota puolustetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni niistä sotaveteraaneista omisti aikoinaan maata, väitän että pieni osa ja tosiaanki se vapaus on ihmiselle numero yksi sen pitäisi jokainen käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natossa ei mitään vapautta ole. Toisesta maailmansodasta lähtien miehitetyt maat maksavat Trumpille 5% bruttokansantuotteesta.
Trumpille, jätkä on montussa viimeistään vuoden päästä joten lopeta se turhanpäiväinen jankutus natosta.
Pitäisi alkaa jo etsimään sopivaa teloituspaikkaa näille puniikeille eivät kerralla uskoneet vaan taas alkavat uhoamaan ja russakoimaan.
Miksi alkaa ilmaiseksi sotimaan kapitalistien sotia? Palkkapyyntöni on vähintään viisi tonnia ja se on rauhan ajalta. Tuplat lisää, jos on kähinät päällä. Muidenkin Nato-maiden sotilaille maksetaan tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkaa ilmaiseksi sotimaan kapitalistien sotia? Palkkapyyntöni on vähintään viisi tonnia ja se on rauhan ajalta. Tuplat lisää, jos on kähinät päällä. Muidenkin Nato-maiden sotilaille maksetaan tehdystä työstä.
Jos meillä ei täällä omaa yhteiskuntajärjestystä, niin sitten täällä on itänaapurin yhteiskuntajärjestys. Sehän se kohtelee valloitettujen alueiden asukkeja oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä ei täällä omaa yhteiskuntajärjestystä, niin sitten täällä on itänaapurin yhteiskuntajärjestys. Sehän se kohtelee valloitettujen alueiden asukkeja oikein hyvin.
Mikäli Venäläiset päästetään maahan, niin he raiskaavat jokaisen viimeiseen mieheen ja naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hävetä moinen yhy yhy muutan ulkomaille yhy yhy en puolusta koska mulla ei ole maata, yhy yhy.
Ei.
Kela Gold ja naisia niin paljon ku haluaa. + viinaetu Alkosta.
Miten reservistä erotaan käytännössä? En uskalla mennä googlen kautta johonkin sivustolla antamaan tietojani.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina olen lukenut perusporvarien halveksuvia mielipiteitä työläisistä ja köyhistä... palkat liian isot eikä mitään turvaverkkoja saisi olla. Kerropa miksi 39v mies menisi rintamalle? Puolustamaan tuota sakkia? Ei kiitos. Espanja kuulostaa mukavammalta vaihtoehdolta.
Tervetuloa 2020-luvulle.