Kotona kuntoon -treenit, kokemuksia?
Facebook pukkaa alemainosta noista kotona kuntoon -treeniohjelmista. Onko jollain kokemusta? Riittääkö tosiaan joku 15 min treeni pari kertaa viikossa? Näkyykö tuloksia jos suorittaa ohjelman pilkulleen oikein? Onko mukana tulevat treenivälineet kestäviä?
Kommentit (24)
Treeniohjelmia on ilmaiseksi netti pullollaan. Ei mitään syytä maksaa kenellekään näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vedätykseltä kuulostaa. Pitäisi myös määritellä tarkemmin mitä "kuntoon" sinulle tarkoittaa: lihasvoimaa, kestävyyttä, painon pudotusta, jotain muuta?
Kotona aerobiseen kuntoon: osta lenkkarit ja lenkkeile joka toinen päivä.Kotona aerobiseen kuntoon 2: osta _laadukas_ kuntopyörä ja polje sitä tunti joka ilta kun katselet Netflixiä.
Kotona lihaskuntoon: osta pari settiä reippaan kokoisia käsipainoja ja muutama vastuskuminauha. Tee kolmijakoista viikko-ohjelmaa joka viikko loppuelämäsi ajan.
Niin, yhtä lailla nämä vaativat välineiden ostamista ja sitten motivaatiota käyttää niitä. Pitäisi olla joku kunto-ohjelmakin että tietää mitä niillä kuminauhoilla tekee ja kuinka paljon. Kysyinkin nyt kokemuksia noista valmiista treeniohjelmista jotka on suunniteltu jonkin tietyn tavoitteen tai alueen treenaamiseksi.
Itsellä on tuolta muutamakin ohjelma ja olen tykännyt, ovat simppeleitä ohjelmia ja kynnys tehdä kotona on matala.
Joo, netti on pullollaan ilmaisia videoita ja ohjeita, mutta niitä pitää etsiä, tossa ohjelma tulee valmiina ja senkin tekee. Ja noissa vielä plussaa siitä, että ohjelma jää pysyvästi käyttöön.
Mut joo, itsellä se coreburner ohjelma nyt menossa ja liikkeet on tosi rankkoja ja osaa en oikeasti pysty tekemään. Vatsalihakset sillä on kipeäksi saanut ja varmasti vahvistaa corea, mutta näkyvää muutosta ei ole tapahtunut.
Punnerruksia, vatsa- ja selkälihasliikkeitä ja kyykkyjä voi tehdä kotona ihan ilman ohjelmaakin.
Youtubesta vaan ohjattuja kuntotreenejä sekä lenkkejä ulkona kävellen tai juosten. Ilmaista hupia.
Monet ehdottavat täällä, että pitäisi ilmaisia ohjelmia käyttää, mutta niissä jos missä on todella kirjavaa laatua. Olen seurannut Instassa joitain fitness-influenssereita ja selvästi milloin mikäkin liike on muodissa ja seuraavassa hetkessä se ei olekaan enää hyvä. Välillä myös ohjeet ovat oikeasti aivan vääriä. Tavan kuntoilijan on vaikea arvioida noiden ilmaisohjelmien tehokkuutta ja turvallisuutta. Lisäksi ne pari kuminauhaa ja pari punttia eivät pitkään riitä.
Olen itse käynyt salilla enemmän ja vähemmän parikymmentä vuotta ja ainoastaan perinteiset moninivelliikkeet (mave, kyykky, penkki yms) toimivat aina, joihin on yhdistetty milloin mitäkin muodissa olevia tukiliikkeitä. Toki jokaisella on omat tavoitteensa, mutta jos tavoitteena on parantaa lihasvoimaa niin siihen tarvitaan punttia.
Oma kokemukseni kotona kuntoon-ohjelmista liittyy CoreBurner-ohjelmaan. Ohjelma on todella tehokas ja 15 minuuttia per kerta todellakin riittää. Ohjelma ei ollut kallis ja siihen sisältyi liikkeissä tarvittavat liukulevyt. Käyn säännöllisesti salilla, mutta teen kotona vatsat erikseen. Ohjelman tehon huomasi jo parin viikon jälkeen, vaikka en jaksanutkaan tehdä riittävästi toistoja. Aloitin ohjelman siis pitkän treenitauon jälkeen, joten siksi ohjelma tuntui raskaalta. Aloitin ohjelman alusta ja edelleen liikkeet saavat varsin mukavan poltteen vatsalihaksissa.
Kotona kuntoon pilateksesta kellään kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kotona kuntoon pilateksesta kellään kokemuksia?
Tänään tein viimeksi pilates/weights 40 min youtubesta löytyy pt Heather Robertson häneltä löytyy treeniä joka lähtöön
Vanha keskustelu, mutta jos joku vielä eksyy lukemaan, niin itse ainakin oon tykännyt kotona kuntoon pilateksesta. Todellakin ainakin omalla kohdalla lievittää stressiä ja myös herättelee lihaksia, jotka sairastelusta johtuen olleet suhteellisen lepotilassa pidempään. Tykkään itse kun on kevyt aloitus / paluu liikkumiseen ja helposti ohjeita seuraten. (Ei tarvii etsiä netistä ohjelmia vaan voi seurata valmista ohjelmaa).
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on tuolta muutamakin ohjelma ja olen tykännyt, ovat simppeleitä ohjelmia ja kynnys tehdä kotona on matala.
Joo, netti on pullollaan ilmaisia videoita ja ohjeita, mutta niitä pitää etsiä, tossa ohjelma tulee valmiina ja senkin tekee. Ja noissa vielä plussaa siitä, että ohjelma jää pysyvästi käyttöön.
Mut joo, itsellä se coreburner ohjelma nyt menossa ja liikkeet on tosi rankkoja ja osaa en oikeasti pysty tekemään. Vatsalihakset sillä on kipeäksi saanut ja varmasti vahvistaa corea, mutta näkyvää muutosta ei ole tapahtunut.
Jos tarkoitat näkyvällä muutoksella vatsalihasten näkymistä, niin ne tulevat näkyviin vasta kun rasvat on melko alhaalla. Coren vahvistus on aina hyväksi, vaikka sitä ei näkisikään.
Onko kukaan kokeillut sitä liukumattotreeniä?
Maksoin e -passilla. Eilen eka treeni. Ohjeet oli selkeät, kirjallisena ja videona. Tykkään lyhyistä treeneistä, niin tulee tehtyä. Lisänä 2 lenkkiä päivässä. Pakko saada pari kiloa pois ja vähän lihaskuntoo.
Kirjastosta saa kuntoilukirjoja, joissa on ohjelmia myös kotiharjoitteluun. Luultavasti ovat laadukkaampia kuin keskiverto someinfluensserin videot.
Itse kokeillut tuota Pilatesta. Helpot liikkeet ja muutenkin simppeli aloitus. Otin tämän siksi että kunto päässyt rapistumaan ja leikkaus takana. Tällä ohjelmalla olen saanut enemmän liikkuvuutta kroppaan ja leikkausalueelle. Eron huomasi jos parissa viikossa. Nyt käsikin on taas toimintakuntoinen.
Olen harrastanut vuosien varrella pilatesta enemmänkin ja ihmettelin suuresti kun joka kerta on eri liikkeet. Olenkin itse tehnyt näihin ohjelmiin omia variaatoita, että tulisi samanlaisia toistoja useammalla kerralla.
Kilothan tällä ohjelmalla ei kerkeä tippua, mutta vahvistaa syviä lihaksia kun tunnollisesti tekee. Niitä ei vain näe, mutta sen tuntee itse kun ryhti paranee :) Mielestäni näitä asioita pitäisi enemmän tuoda tämän ohjelman markkinoinnissa, nyt aloittelijat luulevat saavansa kauniin ja jäntevän kropan 6 viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vedätykseltä kuulostaa. Pitäisi myös määritellä tarkemmin mitä "kuntoon" sinulle tarkoittaa: lihasvoimaa, kestävyyttä, painon pudotusta, jotain muuta?
Kotona aerobiseen kuntoon: osta lenkkarit ja lenkkeile joka toinen päivä.Kotona aerobiseen kuntoon 2: osta _laadukas_ kuntopyörä ja polje sitä tunti joka ilta kun katselet Netflixiä.
Kotona lihaskuntoon: osta pari settiä reippaan kokoisia käsipainoja ja muutama vastuskuminauha. Tee kolmijakoista viikko-ohjelmaa joka viikko loppuelämäsi ajan.
Ja ihan oman kehon painolla voi tehdä vaikka mitä. Ja leuanvetotangolla.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on laadukas kuntopyörä?
Vierailija kirjoitti:
Punnerruksia, vatsa- ja selkälihasliikkeitä ja kyykkyjä voi tehdä kotona ihan ilman ohjelmaakin.
Em. liikkeet ovat vaikeita rapakuntoiselle ylipainoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastosta saa kuntoilukirjoja, joissa on ohjelmia myös kotiharjoitteluun. Luultavasti ovat laadukkaampia kuin keskiverto someinfluensserin videot.
Kirjoista on todella vaikea nähdä liikkeiden oikeaoppinen suoritustapa, videot ovat paljon parempia
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut sitä liukumattotreeniä?
Tämä kiinnostaa myös minua.
Kotona aerobiseen kuntoon: osta lenkkarit ja lenkkeile joka toinen päivä.
Kotona aerobiseen kuntoon 2: osta _laadukas_ kuntopyörä ja polje sitä tunti joka ilta kun katselet Netflixiä.