Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mietteitä jos AY-liike lakkautettaisiin , minkälainen työelämä meillä olisi?

Vierailija
04.02.2024 |

Olisko lyhyemmät työviikot?

Lyhyemmät päivät?

Tuplasti parempi palkka?

Pidemmät lomat?

Enemmän pekkaspäiviä?

Vai mitä ....

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltalainen, eli Kokoomuksen märkä päiväuni.

Vierailija
102/104 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi yrittäjät itse eivät halua kunnon tutkimuksia paikallisesta sopimisesta, vaan kannatetaan jotain fiilispohjaista kyselyä? 

Tällainen työelämä, ei varmasti myöskään sitouta työntekijää työnantajaan, vaan monet ottaa työn sieltä missä parhaiten maksetaan.

Työnantaja joutuu itse arvioimaan palkkatason ja kilpailemaan muiden työnantajien kanssa. Kuulostaa stressaavalta.  

Ja kun määräaikaisuuden ja epävarmuuden lisääntyminen estää asunnon oston ja paikallisesti ns. sovitaan, että lomia ei pidetä niin kukaan ei lomakertymän tai lainan vuoksi jää velvollisuudesta työhön. Ja ketään ei kiinnosta työn kehittäminen, kun voi olla että huomenna et ole enää töissä nykyisessä paikasssi. 

Onko tämä sitten työnantajan etu vähänkään pidemmällä tähtäimellä. Itse ainakin haluaisin tästä selvityksen ennen tämän voimaantuloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
104/104 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattiyhdistysliikettä tarvitse lakkauttaa, tekevät tärkeää työtä.

Tarvitaan vain pelisääntöjä joita noudatetaan.

Sinähän ymmärrät ettei ole ok ryhtyä tukilakkoon ja laittaa satamat kiinni sen takia että korkeasaaren eläinhoitajien palkankorotusneuvottelut polkevat paikoillaan.