Harkitsen joskus uimahallin menoa, mutta sitten
Muistan, mitä kaikkea olen täältä uimahalleista lukenut, ja luovin ajatuksesta.
Muilla samaa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mulla se kariutuu siihen kun sovitan uikkareita ja katson peiliin.
Kyllähän sinä näyt myös vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ei kehtaa
Oot oikeassa. 80-luvulla lillui vedessä myös ihmisten laastareita ja roskaa. Sitten vettä osa ihmisistä kuitenkin epähuomiossa hörppäsi. Menee nenään, suuhun, korviin vettä. Varsinkin lapsilla! Mutta lasten taas on pakko opetella uinti ja sukellus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö siis ihmisten vaatteiden alle?? Miten?
Sitten kuitenkin ulkomailla kekkelehditte uikkareissa rannalla tai altaalla. Miten eroaa uimahallista?
Uimahalleissa liikkumisesta nauttii hyvin eri näköisiä, kokoisia ja ikäisiä ihmisiä siinä kehossaan, mikä heillä on. Lohduttavaa on, että jokainen liikkuu myös omalla tavallaan ja kyvyllään.
Ihmisen ulkoinen poikkeama esim. kehitysvamma, ihosairaus on siellä kaikkien muiden kanssa. Minusta se on lohduttavaa, että vaikka eroan joukossa ominaisuusellani, siellä on paljon muitakin omassa ominaisuudessaan.
Lapsille ja nuorille tekisi ihan hyvää käydä julkisissa uimahalleissa toteamassa, että ihmisiä on erilaisia vrt. some kuvaan, ja he nauttivat omalla tavallaan vedessä olemisesta sekä liikkumisen jälkeisestä hyvästä olosta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkin ulkomailla kekkelehditte uikkareissa rannalla tai altaalla. Miten eroaa uimahallista?
En minä ainakaan ole uikkareissa ulkomaillakaan. Mistä tällaisen päätelmän nyt teit?
Ei siellä hallilla kukaan ole sun vartalosta kiinnostunut. Rohkeesti vaan, uiminen on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Uimahalleissa liikkumisesta nauttii hyvin eri näköisiä, kokoisia ja ikäisiä ihmisiä siinä kehossaan, mikä heillä on. Lohduttavaa on, että jokainen liikkuu myös omalla tavallaan ja kyvyllään.
Ihmisen ulkoinen poikkeama esim. kehitysvamma, ihosairaus on siellä kaikkien muiden kanssa. Minusta se on lohduttavaa, että vaikka eroan joukossa ominaisuusellani, siellä on paljon muitakin omassa ominaisuudessaan.
Lapsille ja nuorille tekisi ihan hyvää käydä julkisissa uimahalleissa toteamassa, että ihmisiä on erilaisia vrt. some kuvaan, ja he nauttivat omalla tavallaan vedessä olemisesta sekä liikkumisen jälkeisestä hyvästä olosta.
Kerropa vielä minkälaisen ulkoisen poikkeaman kehitysvamma aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö siis ihmisten vaatteiden alle?? Miten?
Hän on supermies
Juu ei, ei minua saa sinne ihmiseritteiden sekaan lillumaan, karvojen ja revittyjen nahkojen sekaan suihkuttelemaan ja jalkasienisten lattioiden päälle paljain jaloin astelemaan, en myöskään käyttäisi mitään yleistä saunaa 🤮🤮.
Auttaa esimerkiksi alapään ronkkimispelkoon.
Mua kans ällöttää kaikki mahdolliset mällit ja silsat mitä siellä voi olla, siksi en mene.
Kroppaani en enää häpeä. Muistan kun joskus ajattelin että yhyy olen liian sitä ja tätä, kunnes rohkeasti menin kylpylään ja siellä suihkuosastolla alastomana kun vilkuilin ympärilleni, tajusin että ei mulla olekaan mitään hävettävää.
Jokaiselle nuorelle tekis muuten hyvää somekuvien sijaan vilkaista tavallisen uimahallin "tarjontaa", sieltä löytyy ne normaalit ihmiset eikä kenenkään tarvitse häpeän takia jättää menemättä!
Käyn uimahallilla 3-4 krt vko ennen iltatyötäni, tykkään paljon. Jos uimahalli olisi jokin törkyläävä ja tautien levittäjä, miten on mahdollista, että esim. koululaisilla on uimavuoroja, samoin vanhusten ryhmiä. Jopa vammaisille on omat ryhmänsä.
Sama juttu. Pitäis uikkareihin banaani laittaa kun mummot (+65v) tuijottavat jalkoväliä.
Verkkokalvoilleni on palanut näky naisesta joka uimahallin suihkussa peseytyessään kirjaimellisesti kauhoi kaksin käsin alapäätään jalat levällään seisoen, kun pesi toosaansa. Hirveä määrä saippuavaahtoa ja kauhoi menemään, teki niin mieli huikata hälle, että säälisi tuheroaan, mutta olin niin äimistynyt ja järkyttynyt näystä, että olin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vielä minkälaisen ulkoisen poikkeaman kehitysvamma aiheuttaa.
Kiitos kysymästä.
Itselläni on motorisista häiriöistä johtuvia fyysisiä toimintarajoitteita.
Puherajoitteeni ei ole näkyvää ennen kuin puhun.
Toivottavasti vastasin kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei, ei minua saa sinne ihmiseritteiden sekaan lillumaan, karvojen ja revittyjen nahkojen sekaan suihkuttelemaan ja jalkasienisten lattioiden päälle paljain jaloin astelemaan, en myöskään käyttäisi mitään yleistä saunaa 🤮🤮.
Sauna nyt vielä menettelee koska niissä lämpötiloissa ei oikein pärjää bakteerit/sienet/virukset. Ja laudeliina tietysti mukaan. Mutta se ällö, silsainen suihkutila on kyllä saunankin ohessa valitettavasti :D
Vierailija kirjoitti:
Verkkokalvoilleni on palanut näky naisesta joka uimahallin suihkussa peseytyessään kirjaimellisesti kauhoi kaksin käsin alapäätään jalat levällään seisoen, kun pesi toosaansa. Hirveä määrä saippuavaahtoa ja kauhoi menemään, teki niin mieli huikata hälle, että säälisi tuheroaan, mutta olin niin äimistynyt ja järkyttynyt näystä, että olin hiljaa.
🤣 Ei helevetti, repesin ihan täysin mielikuvalle.