Mies rikkoi tavaroitani ja olo on järkyttynyt
Perinnöksi saamaani irtaimistoa, taulujen lasia, peilejä jne. En ehtinyt estämään tuhoa. Poliisi ehti paikalle kun pahin oli jo tehty.
Olo on lohduton.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että itse säilyit hengissä.
Kyllä. Saamani vammat eivät ole edes sillä tavalla näkyviä.
Minulta rikotut tavarat olivat minulle erittäin tärkeitä ja arvokkaita ja niiden tuhoaminen tuntuu kyllä väkivallalta. Oma koti on oma koti ja oman näköinen.
Itselle tunnearvoa olevan tavaran hajoaminen on varmasti konkreettinen ja ymmärrettymmärrettävä tunne, mistä olla tyrmistynyt, vihainen ja kokea fyysisen väkivallan kokemuksen.
Jäin vaan miettimään, että oletko vielä ehtinyt käsittelemään henkisen kokemuksen puolia tapahtuneesta. Se, että toinen hajottaa tavaroita kotona niin vaikuttaa myös turvallisuuden tunteen menetykseen. Koti on meille kuitenkin kaikkein tärkein turvallisuuden kokemukseen liittyvä paikka ja ellei se syystä tai toisesta ole sitä, se voi pysyvästi vaikuttaa turvallisuuden kokemukseemme. Samoin läheisen ihmisen, kuten miesystävän väkivalta vaikuttaa luottamuksen tunteeseemme ja siihen, että epäilemme omia valintojamme: "miten en nähnyt sitä tulevaksi"? Ei sitä tietenkään voi etukäteen nähdä ja tietää muutoin hyvin käyttäytyvästä ihmisessä, mutta tuli mieleen, että käsittelet ajan kanssa tämänkin henkisen puolen tuosta kokemuksesta, kun olet siihen valmis.
Vaikutat hullulta, kertoilet tapahtumista palstalla. Päivänselvä trolli.
Miksi sinulla on mies joka on väkivaltainen ja rikkoo tavaroita. Tuskin oli eka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että jos tuollaisen jälkeen jää suhteseen, niin silloin on tehnyt tietoisen valinnan siitä, että haluat olla väkivaltaisessa suhteessa etkä sinä sen jälkeen enää ole uhri.
Niin paljon kuin nautitkin uhrin syyllistämisestä, niin fakta on se, että jos tuollaisen jälkeen jää suhteeseen on ollut jo niin kauan väkivallan uhri, ettei löydä itse ulospääsyä pois.
Kannattaa tutustua lähisuhdeväkiltaan niin ymmärrät mistä on kyse. Empatia on ilmaista, joten sinullakin pitäisi olla siihen varaa.
Toksisen positiivinen empatia yllyttää uhreja jäämään suhteeseen, koska se maalaa heidät heikkoina uhreina, joilla ei ole minkäänlaista kykyä hallita elämäänsä sen sijaan, että he ottavat omasta elämästään vastuun ja ryhtyvät ajamaan tilannettaansa uu
Et nyt oikein ymmärrä. Yhtälailla kuin sinä jankutat ja jankutat tuota omaa totuuttasi, että näin on: kuka vaan voi lähteä veks kun sitä haluaa.
- yhtä vankassa kuin sinun jankutuksesi -ja oletettavasti vielä vankemmassa on niillä uhreiksi jäävillä se olo, etteivät he pääse irti, eivätkä he pärjää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on kyllä ihan totaalisia hirviöitä. Hyvä ap, kun pääsit miehestä eroon. Älä vaan suostu missään nimessä ottamaan takaisin vaikka kuinka maan matosena anelee.
Itseasiassa nyt kun muistelen niin kyseinen mies kertoa pitkän aikaa sitten että on ollut vain kerran putkassa hajotettuaan paikkoja pahasti kaverinsa mökillä vuosia sitten.
Nyt tajuan että olisi pitänyt varoa vaikka luulin että hän kertoi tapauksesta koska häpesi sitä ja oli ottanut opikseen.
Ja tätä kun muistelen niin tulee mieleen onko jollakin ihmisellä tapana purkaa huonoa oloaan juuri hajottamalla paikkoja.
Tekeekö hän sitä omassa lapsuudenkodissaan vai ainoastaan muiden asunnoissa tai mökeillä? Ja mistä se kertoo?
Voi olla, että on kilahtanut siinä hetkessä. Ei ole normaalia.
Mä tunnen naisen joka on vuosikymmenet ollut yhdessä miehen kanssa, joka tekee tota samaa. Syyksi riittää se että nainen lähtee esim. tapaamaan iäkkäitä vanhempiaan. Mies on ujo ruma jurottaja, äärimmäisen epäsosiaalinen introvertti. Nainen ylikiltti, säälistä varmaan alkoi seurustella sen miehen kanssa aikoinaan. Mies pistää kämppää paskaksi, koska ei kestä yksin jäämistä.
Miten luulet, että me täällä voimme sua auttaa. Rikottu mikä rikottu, ehjäksi ei enää saa. Kai sitä ihmisellä on joku vastuu itsestään ilman uhrin viittaa. Kuten kirjoitin jo aiemmin taidat olla päästäsi sairas, epäilen vahvasti. Ja liioitteleva, ylitunteellinen lohduttomine oloinesi, verta nenästä hakeva, joten sait ansiosi mukaan. Tarkistaisin lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on kyllä ihan totaalisia hirviöitä. Hyvä ap, kun pääsit miehestä eroon. Älä vaan suostu missään nimessä ottamaan takaisin vaikka kuinka maan matosena anelee.
Itseasiassa nyt kun muistelen niin kyseinen mies kertoa pitkän aikaa sitten että on ollut vain kerran putkassa hajotettuaan paikkoja pahasti kaverinsa mökillä vuosia sitten.
Nyt tajuan että olisi pitänyt varoa vaikka luulin että hän kertoi tapauksesta koska häpesi sitä ja oli ottanut opikseen.
Ja tätä kun muistelen niin tulee mieleen onko jollakin ihmisellä tapana purkaa huonoa oloaan juuri hajottamalla paikkoja.
Tekeekö hän sitä omassa lapsuudenkodissaan vai ainoastaan muiden asunnoissa tai mökeillä? Ja mistä se kertoo?
<
Ainakaan minun exäni ei todellakaan hajottanut omia tavaroitaan raivokohtauksen saadessaan. Hajottaminen kohdustui minun tavaroihini ihan jokainen kerta, vaikka yhteisessä olisi ollut hänenkin tavaroita runsaasti saatavilla. Ihan tietoista henkistä väkivaltaa, vaikka hallitsemattomalta näyttikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on mies joka on väkivaltainen ja rikkoo tavaroita. Tuskin oli eka kerta.
Ja kun mies itse kertoi olevansa väkivaltainen. Ei järki paljon päätä pakota. Tietoa tuollaisesta on saatavilla vaikka kuinka. Joku vastuu niin kutsutulla uhrillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies itse kertoi olevansa väkivaltainen. Ei järki paljon päätä pakota. Tietoa tuollaisesta on saatavilla vaikka kuinka. Joku vastuu niin kutsutulla uhrillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vastuu ei ole koskaan uhrilla. Vastuu on aina tekijällä, tämä on kristallinselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö hän sitä omassa lapsuudenkodissaan vai ainoastaan muiden asunnoissa tai mök
Sama. Joko se oli kodin käyttötavara tai minun henkilökohtainen tavarani, mutta ei koskaan miehen oma. Lisäksi impulssi ei iskenyt koskaan, kun muita ihmisiä oli paikalla. Kuulemma tunteiden ilmaisu oli välttämätöntä, mutta ihmeen paljon kontrollia sillä oli omaan käytökseensä. Hajottaminen loppui kokonaan, kun sanoin, etten aio enää teeskennellä vieraiden aikana, etten tiedä, mitä kadonneille tavaroille on käynyt. Joo, eksä on. Ja ainoa tätä laatua, nyt on tervepäinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä mies kertoi saaneensa parikymppisenä kännissä jonkun kohtauksen kaverinsa mökillä mitä katuu vieläkin ja on korvannut vahingon ja on nykyisin väleissä kaverinsa kanssa.
Joo. Olin tyhmä. En tämän perusteella uskonut että kilahtaa joskus minunkin asunnossa.
Eli mikä tilanne teidän välillä sai hänet riehumaan? Mitä sinä teit, että raivo puhkesi?
Vierailija kirjoitti:
Miten luulet, että me täällä voimme sua auttaa. Rikottu mikä rikottu, ehjäksi ei enää saa. Kai sitä ihmisellä on joku vastuu itsestään ilman uhrin viittaa. Kuten kirjoitin jo aiemmin taidat olla päästäsi sairas, epäilen vahvasti. Ja liioitteleva, ylitunteellinen lohduttomine oloinesi, verta nenästä hakeva, joten sait ansiosi mukaan. Tarkistaisin lääkityksen.
Oletpa harvinaisen typerä ja ilkeä ihminen, hyi olkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies kertoi tapailumme alkuaikoina että katuu yhtä tekoa nuoruudessaan. Että oli kilahtunut kännissä kaverinsa mökillä ja hajottanut paikkoja. Ja että on korvannut vahingot ja että on väleissä kaverinsa kanssa.
En tosiaankaan uskonut tämän perusteella että tekisi mitä teki minun asunnossani. Tällä hetkellä kadun sitä että jatkoin tapailua vaikka joitakin piirteitä tunteiden vaihteluista oli niin en olisi uskonut mitä tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä tilanne teidän välillä sai hänet riehumaan? Mitä sinä teit, että raivo puhkesi?
En ole ap, mutta meillä ainakaan ei ollut edes mikään tilanne, kun noita kohtauksia tuli, oli siis aivan rauhallista. Mies oli kiinnittänyt huomionsa johonkin todella pieneen yksityiskohtaan, hillonnut sitä päässään ja sepitellyt sen ympärille jonkin mielikuvituksellisen tarinan. Ja sitten suuttui omista ajatuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juurikin narsistille tyypillistä! Uhria syyllistetään viimeiseen asti ja hakemalla haetaam oikeutusta väkivaltaiselle käytökselle.