Jos teet Torissa reilusti tingityn tarjouksen, niin kestä myös palaute
Myin Torissa erästä tuotetta hintaan 120 euroa ja sain siitä tarjouksen joka oli 50 euroa. Totesin, että: sopii, maksatko tilipäivänä loput vai käytkö ylipäätään töissä? Tämä meni tarjouksen tehneen tunteisiin ja vettuili suu vaahdossa. Mitä hittoa joku edes tekee tuollaisia riman alta tarjouksia jos ei kestä palautetta :D
Kommentit (21)
Nuo perseaukiset tarjoajat sais polkea suohon.
Mä vastaan vaan että hinta on sen 120€ ota tai jätä
Aika monesti tavara irtoaa huomattavasti pyyntiä halvemmalla, joten aika ikävää tollanen kettuilu. Jätä vastaamatta tai kerro hinnan olevan pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Just noin. Itse en välttämättä edes vastaa tuommoisille vaan laitan suoraan eston päälle ko. torikäyttäjälle ja poistan viestin.
Sama. Niin monasti käynyt näiden wt-ihmisten kanssa sama kuvio: ensin tarjoavat naurettavan pientä summaa, sitten vastaan ei kiitos, ei tule kauppoja, minkä jälkeen alkavat vääntää ja haukkua myymääni tavaraa.
:) Toimiiko tuollainen kaupankäynti jossain? Vittuilua ja jankkausta niin myyjä päättääkin että oletkin niin hyvä tyyppi että sulle halutaan myydä reiluun alehintaan?
Suoraan estoon vaan.
Yksi nainen laittoi mun kohteisiin juuri tuollaisia älyttömiä tarjouksia ja jouduin lopulta blokkaamaan hänet, kun en enää jaksanut vastailla. Hänen viestinsä olivat vielä tosi tympeitä, ei mitään tervehdystä ja kun vastasin etten myy halvemmalla, hän laittoi uuden, vain vähän edellistä korkeamman tarjouksen.
Jos ilmoituksessa lukee hinta, se on se mitä siinä lukee. Eriasia jos lukee tarjoa.
Kenenkäs ihon alle se ihan ensin meni.
Tuliko mieleen, että olisit voinut aloittaa sivistyneesti hintaneuvottelut ja perustellut, miksi tuotteesi on 120 euron arvoinen.
Ehkä ostaja sai uuden kaupasta 80 eurolla?
Itse kyllä skippaan liian överit hintapyynnöt, enkä tee tarjouksia.
Jos myyjä alkaisi vittuilemaan, niin estoon menisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mieleen, että olisit voinut aloittaa sivistyneesti hintaneuvottelut ja perustellut, miksi tuotteesi on 120 euron arvoinen.
Ainakaan minulla ei ole aikaa eikä intoa leikkiä mitään turkkilainen basaari -leikkejä torissa.
Hinta ja toimitusehdot ovat ilmoituksessa. En tingi, säädä, varaa, enkä tee mitään extratemppuja ostajan puolesta.
Tähän mennessä on tavara mennyt ihan OK kaupaksi näin.
Joo parhaita nämä, hintana 100 eur, joku laittaa viestin mallia 20 eur tuun hakee. Joo - ei?
Myin hetki sitten kahta uutta tuotetta, yhden ovh noin 100 euroa, minulla oli hintana kahdelle 55 euroa yhteensä, mitä pidin varsin edullisena. Niistä tulikin paljon kyselyitä, mutta myös niitä, jotka tarjosivat jotain naurettavaa 15 euroa. Joo, vaikka halusinkin karsia kaappien sisältöä ja eroon turhasta tavarasta, en näe kauheaa vaivaa ja postittele jonkun parin euron vuoksi 😅 Ja kyllä, meni ihan pyytämälläni hinnalla.
Torissa oli kerran isokokoinen tavara myynnissä 10 eurolla ja lähetyskustannukset 8,90 euroa. Joku kysyi lopullista hintaa ja kun vastasin että 18,90 euroa niin eipä tullut vastausta enää. Noutomahdollisuus oli myös mutta ei ole mitään järkeä pakata ja lähettää tavaraa jos siitä jää käteen euro tai kaksi. Toinen kysyjä halusi 5 euron tavaran lähetettäväksi kirjeellä ja lähetys minun piikkiini.Valitettavasti kirjeen lähetys maksaa myös. En viitsi enää laittaa 10 euron tai alle tavaroita myyntiin muuten kuin noutomahdollisuudella kun lähetyskulut tuntuvat olevan se myynnin este. Tinkaajille vastaan kyllä ja joskus hintaa laskee vähän mutta ei silloin jos on useampi kyselijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan minulla ei ole aikaa eikä intoa leikkiä mitään turkkilainen basaari -leikkejä torissa.
Hinta ja toimitusehdot ovat ilmoituksessa. En tingi, säädä, varaa, enkä tee mitään extratemppuja ostajan puolesta.
Tähän mennessä on tavara mennyt ihan OK kaupaksi näin.
Ilkeä ei silti tarvitse olla. Sinä paljastaa vain oman sivistymättömyytensä. Sulla on kuitenkin aikaa myydä torissa. Mulla ei ole.
No siis jos ilmoituksessa on hinta x, niin hinta on se, jos hintapyyntö x, niin siitä voi vähän neuvotella. Kuitenkin kohtuus kaikessa. Ei tori ole mikään basaari tai huutokauppa. Yleensä kippaan tavarat roskikseen, jos ei joku kaveri tarvitse, en jaksa alkaa säätämään muutaman euron vuoksi. Toki on asiallisiakin ostajia, mutta pieni joukko.
Jos asia menee noin ihon alle, kannattaa lisätä hintaan tinkivara.
Minä tingin aina ja kaikesta. Olen elämäni aikana yhden omakotitalon verran säästänyt rahaa tinkimällä. Itseasiassa viimeksi oman taloni 30% alle hintapyynnön.
Ap on nyt sekoittanut keskustelupalstaminänsä myyjäminään.
Vierailija kirjoitti:
Torissa oli kerran isokokoinen tavara myynnissä 10 eurolla ja lähetyskustannukset 8,90 euroa. Joku kysyi lopullista hintaa ja kun vastasin että 18,90 euroa niin eipä tullut vastausta enää. Noutomahdollisuus oli myös mutta ei ole mitään järkeä pakata ja lähettää tavaraa jos siitä jää käteen euro tai kaksi. Toinen kysyjä halusi 5 euron tavaran lähetettäväksi kirjeellä ja lähetys minun piikkiini.Valitettavasti kirjeen lähetys maksaa myös. En viitsi enää laittaa 10 euron tai alle tavaroita myyntiin muuten kuin noutomahdollisuudella kun lähetyskulut tuntuvat olevan se myynnin este. Tinkaajille vastaan kyllä ja joskus hintaa laskee vähän mutta ei silloin jos on useampi kyselijä.
Itse myin joskus jotain Torissa ja ostaja oli kauempaa. Olin kuitenkin menossa siitä ohi parin päästä eli samoihin aikoihin kuin postin/matkahuollon paketti olisi perillä. Postius/matkahuolto ois maksanut saman kuin tuote, eli olis tuplannut hinnan ja kirjoitin tästä ostajalle. No hänelle ei käynyt, että tiputan tuotteen ajaessani ohi. Soitin sitten sinne matkahuoltoasiamiehelle, että voiko jättää paketin noudettavaksi samaan toimipisteeseen ja mitä se maksaisi. Kyllä onnistuu, ei maksa mitään...
Vierailija kirjoitti:
Minä tingin aina ja kaikesta. Olen elämäni aikana yhden omakotitalon verran säästänyt rahaa tinkimällä. Itseasiassa viimeksi oman taloni 30% alle hintapyynnön.
Miksi laittaisi mitään tinkivaraa jos ei pidä eikä harrasta tinkaamista? Silloinhan se on epäreilua muita ostajia kohtaan. Minä laitan kiinteän hinnan enkä muuttele sitä sen mukaan hoksaako joku tinkiä vai ei. Tähän mennessä 90 % tavaroista menee pyytämälläni hinnalla ja ne loput 10 % vien Konttiin.
Vierailija kirjoitti:
Lue ilmoitus. Hinta x€ tarkoittaa, että hinta on kiinteä. Hintapyyntö tarkoittaa, että voi tehdä tarjouksen. Ethän sä kaupassakaan voi tinkiä...
Just noin. Itse en välttämättä edes vastaa tuommoisille vaan laitan suoraan eston päälle ko. torikäyttäjälle ja poistan viestin.