Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaille töiden perässä muuttaminen! Kaipaisin kokemuksia, esim miten työhaastattelu suoritettiin?

Vierailija
04.02.2024 |

Miten löysit asunnon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet aika yleisellä tasolla. Tarkennapa vähän. Ulkomaat...on aika laaja käsite.

Vierailija
2/7 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa? Minne duuniin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa?

Työ?

Mikä koulutus, työkokemus ja kielitaito?

Vierailija
4/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin työpaikan Jobbsafarin kautta. Matkustin Tukholmaan työhaastatteluun ja firma auttoi asunnon vuokraamisessa. Puhuimme ruotsia, koska työ on ruotsiksi ja suomeksi. Suomen kielen osaamisestani minulla olivat mukanani yliopiston opettajalta pyytämäni suosittelukirje, jossa hän yksilöi osaamistani sekä tietenkin yo-todistus ja muutama kirjoittamani teksti.

Vierailija
5/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelu on yleensä kohdemaan kielellä tai jollain niistä kielistä mitä työssäsi tarvitaan. Asunto voi järjestyä työn puolesta tai sitten sen joutuu itse hankkimaan. Kannattaa kysyä sieltä, minne haet töihin.

6/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmesti käynyt työhaastattelussa Ruotsissa. TE-toimisto maksoi ne kaikki matkat ja majoitukset kokonaan, sillä olin silloin työtön.

Vierailija
7/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelut on nykyään kaikki online joka tapauksessa. Ja asunnon saa hommattua ihan  vastaavalla tavalla kuin suomessa.