Juna- ja linja-autovuorot
Juna- ja linja-autovuorojen tarjonta on nykyisin tosi huonoa ainakin pienempien kaupunkien osalta. Olisi kiva vierailla toisessa kaupungissa siten, että pääsee sinne aikaisin aamulla ja voi palata (myöhään) illasta. Nykyisin aikaisin vuoro kohteeseen lähtee myöhään aamupäivästä ja myöhäisin paluuvuoro iltapäivällä/aikaisin illasta. Paikkakunnalla ehtii vain pyrähtää pikaisesti jos ei jää yöksi.
Onko mitään toivoa, että vuoroja lisättäisiin? Me, jotka koemme asian ongelmana, voitaisiinko jättää joukolla palautetta VR:lle ja Matkahuollolle? :)
Kommentit (10)
On se huono isompienkin. Esm. Turusta Helsinkiiin tai toisin päin on tapahtunut juuri kuvailemaasi huononnusta. Ja hinnat nousseet... no syynä on varmaan edelleen se että korona aika muutti paljon asioita.
Ja ymmärrän, että matkustajamäärät ovat nykyisin pienempiä, ja kaikille vuoroille ei välttämättä riitä "matkustajia", mutta miksi kalustojen pitää olla niin isoja? Minibussitkin on keksitty.
Eikö siis paikkakunnallasi kulje yhtään työmatkalaisia tai koululaisia julkisilla? Mut jos siellä ei bussit kulje ollenkaan, oletan et sulla on auto.
Vierailija kirjoitti:
Ja ymmärrän, että matkustajamäärät ovat nykyisin pienempiä, ja kaikille vuoroille ei välttämättä riitä "matkustajia", mutta miksi kalustojen pitää olla niin isoja? Minibussitkin on keksitty.
...ja nyt kun innostuin ideoimaan, niin busseja voisi samalla hyödyntää tehokkaammin esim. pakettien kuljetuksessa? Linja-autoasemille pakettien noutopisteitä/lokeroita?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siis paikkakunnallasi kulje yhtään työmatkalaisia tai koululaisia julkisilla? Mut jos siellä ei bussit kulje ollenkaan, oletan et sulla on auto.
Paikkakunnalla kulkee lähiliikenne jotenkuten, mutta itse asun eri maakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole autoa. Pärjään asuinpaikkakunnallani hyvin ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
On se huono isompienkin. Esm. Turusta Helsinkiiin tai toisin päin on tapahtunut juuri kuvailemaasi huononnusta. Ja hinnat nousseet... no syynä on varmaan edelleen se että korona aika muutti paljon asioita.
Jep. Ennen koronaa tilanne oli mielestäni hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkalaiset kulkevat tietenkin omilla kulkuneuvoilla. Koululaisia varten on muutama vuoro kyliltä keskustaan aamuisin ja takaisin iltapäivällä, mutta nämä vuorot kulkevat vain koulupäivisin.
Vierailija kirjoitti:
Hei, luin tämän ketjun uudestaan, ja huomasin että vastasin hassusti. Asun itse isommalla paikkakunnalla, jossa julkinen paikallisliikenne pelaa hyvin. Minulla ei ole autoa.
Minun pitäisi käydä pienemmässä kaupungissa toisessa maakunnassa. Täältä sinne kulki ennen koronaa hyvin bussi- ja junavuoroja, mutta ei enää nykyisin.
Eikö asia kiinnosta ketään?