Poika nyhtää rahat, mitä tehdä?
Auttaako rakasta lasta vai katkaista rahan tulo? Pojan vaimo on osa-aikainen kaupassa. Joten ei heidän rahansa riitä. Joo, poika ei käy töissä. Hoitaa lasta. En ole mitenkään erityisen varakas. Eläkkeellä jo.
Kommentit (35)
Nauti itse omasta eläkkeestäsi äläkä jaa sitä pojalle. Aikuinen ihminen, pitäisi pärjätä omillaan. Mäkin pärjään vaikka tulot 800 e kuussa. Tosin nää nykyajan nuoret ei oo tottunu pihistään mutta nyt olisi jo korkea aika oppia että ei vaan voi ostaa kaikkea mitä haluu.
Sanot vaan ettei sullakaan oo yhtäänylimääräistä. Kannusta heitä etsimään töitä tai kääntymän sossun puoleen. Siellähän ne kaikki muutkin yhteiskunnan elätettävät laukkaa nyhtämässä meidän veronmaksajien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Anna pojalle mitä poika tarvii,pojat on poikia
"pojat on poikia" On muuten maailman paskin lause, sen varjolla tehdään mitä vaan ilkeyttä!
Tommonen kuppaaminen on väkivallan muoto, henkistä sellaista!
https://naistenlinja.fi/taloudellinen-vakivalta/
https://taloudellinenvakivalta.fi/taloudellisesta-vakivallasta/
Lukekaa hyvät ihmiset ja hankkikaa apua!
Mun vanhemmilla (suuri ikäluokka) on todella hyvät eläkkeet. Minä olen yksinhuoltaja ja vanhempani on antaneet lasteni tarpeisiin rahaa: haarastuksiin, pyörän ostoon jne. Olen päässyt työttömyysjaksojenkin yli niin, että harrastuksia ei ole katkaistu. En ottaisi rahaa vastaan, jos he olisivat itse tiukoilla. Ja irvileuoille tiedoiksi: lasten isä ei osallistu, eikä sille voi mitään.
Jos raha ei mene minkään riippuuvuuden rahoitukseen ja sinulla on rahaa ilman, että olet tiukoilla itse niin en näe ongelmaa. Jos haluat antaa tiettyyn tarkoituksiin niin sano vaikka, että tämä raha on nyt lapsen talvihaalaariin tms.
Nyhtää? Eli tässä on nyt kumminkin joku ongelma etkä anna vapaaehtoisesti?
Kirjoitin äsken viestin siitä näkökulmast, että annat omasta halusta. Mutta sitten huomasin sanan "nyhtää". Mistä siinä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä on vaimo, ei kyse ole pojasta, vaan miehestä. Miehen tulee elättää vähintäänkin itsensä. Lopeta rahan jakaminen heti.
Ohis, mutta kyllä minä kutsun poikaani pojakseni, vaikka hän on 40 v., ei hän ole minun mieheni.
Onko lapsi sen ikäinen, että voisi mennä hoitoon? Jos on, niin kannattaa kannustaa hakemaan töitä tai esimerkiksi oppisopimuskoulutusta, jos ammattia ei ole. Ymmärsin aloituksesta, että ap on eläkkeellä, mutta pojan statuksesta ei ollut mainintaa.
Vai hoitaako poika lasta heidän yhteydestä sopimuksesta. Jos ap:n pitää rahoittaa tämä, niin ei ole ok, jos lapsi on jo hoitoikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla (suuri ikäluokka) on todella hyvät eläkkeet. Minä olen yksinhuoltaja ja vanhempani on antaneet lasteni tarpeisiin rahaa: haarastuksiin, pyörän ostoon jne. Olen päässyt työttömyysjaksojenkin yli niin, että harrastuksia ei ole katkaistu. En ottaisi rahaa vastaan, jos he olisivat itse tiukoilla. Ja irvileuoille tiedoiksi: lasten isä ei osallistu, eikä sille voi mitään.
Jos raha ei mene minkään riippuuvuuden rahoitukseen ja sinulla on rahaa ilman, että olet tiukoilla itse niin en näe ongelmaa. Jos haluat antaa tiettyyn tarkoituksiin niin sano vaikka, että tämä raha on nyt lapsen talvihaalaariin tms.
Kyvytön mies osallistumaan lastensa kuluihin, mutta kyvyllinen mies levittämään sinun haarat. Mielenkiintoista...
Rikosilmoitus ja poika linnaan! Eihän tuossa muuta enää ole tehtävissä. Syyte: kiskonta.
Vierailija kirjoitti:
Teet pojalle karhunpalveluksen jos et opeta häntä tulemaan toimeen omillaan. Ennemmin tai myöhemmin hänen pitää pärjätä sillä mitä hänellä on. Voit joko auttaa työnhaussa, hätätapauksessa tarjota hänelle jotain piha/remonttihommia tjms jolla voi ansaita vähän lisää rahaa, mutta vasteettoman rahan jättäisin antamatta. Ehkä voisit välillä viedä ruokaa mukana kassillisen kun käyt kylässä. Aikuinen ihminen ei Suomessa kuole nälkään kun voi saada työttömyystukea, asumistukea ja toimeentuloa, kunhan käyttää rahat järkevästi. Jos annat suoraan rahaa, hän jatkossakin laskee sen varaan ja olettaa sinun tukevan häntä taloudellisesti.
Tt-tukea saa vain jos ei omista mitään.
Miten hyväksikäyttäjä voi olla rakas? Elämänarvot vinksallaan perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Nyhtää? Eli tässä on nyt kumminkin joku ongelma etkä anna vapaaehtoisesti?
Kirjoitin äsken viestin siitä näkökulmast, että annat omasta halusta. Mutta sitten huomasin sanan "nyhtää". Mistä siinä on kyse?
Minä ymmärrän tuo nyhtämisen.
kyllä se on mahdollista, lapsi vetoaa vanhempiin ja vanhemman on vaikea kieltäytyä vaikka itse joutuisi syömään kuukauden puuroa tai omat lääkkeet jää hankkimatta.
tiedän 40 vuotiaan ihmisen joka vuoroin tahtoo isältään tai äidiltään 150 puhelinlaskuun tai vuokraan.
mikä on aika erikoista tuon ikäiseltä ihmiseltä.
Samaa tekee oma 40v veljeni ja uhkailee itsemurhalla jos eläkkeellä olevat pienituloiset vanhemmat eivät anna rahaa. Vihaan koko ihmistä ja välit menny jo vuosia sitten, säälittävä vätys. :/ muistan että toi rahan kiristäminen alkoi jo silloin kun olin itse lapsi ja vanhemmat antoi rahaa, vaikka ei ollut rahaa maksaa edes bussilippuja kouluun nuoremmille lapsille. Omat vanhemmat mahdollistaa ton käytöksen sillä että suostuu ja koko ihminen tulee olemaan niin pahassa pulassa, sitten kun vanhemmistani aika jättää, koska ei ole mitään vastuuntuntoa ja oppinut siihen että äiti auttaa. Kavereillensa nauraa, että taas sai kaljarahat koko porukalle tyhmiltä vanhemmiltaan.
Tiedän erään jo ns yli keski-ikäisen yksin asuvan työssäkäyvän miesoletetun, joka tuhlaa omat rahansa kaikenmaailman krääsää, ostaa vähän väliä uusia huonekaluja, pistää sisustusta uusiksi, käy paljon ulkona syömässä mutta siitä huolimatta pummailee äidiltään rahaa (muka lainaa) joskus sitten maksaa takaisin osan, mutta on kuitenkin velkaa tonneja. Muutenkin tämä kiltti äiti passaa työssäkäyvää poikaansa mennen tullen, käy joskus siivoamassa ja pesee ikkunat vaikka miehellä olisi kyllä varaa ottaa vaikka 2 tai 3 kk välein muutaman tunnin ammattisiivooja tai pesetyttää 2x vuodessa ikkunat. Ei hänen vanha äiti joutuu tekemään kaiken. Törkeetä.