Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko leikki-ikäinen lapsi mielestänne olla julkisella paikalla paidassa ja sukkahousuissa?

Vierailija
04.09.2008 |

Tarkoitan, että onko se riittävää tai soveliasta pukeutumista siihen tilanteeseen. Sisätiloissa ollaan eikä missään juhlissa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä enää leikki-ikäinen, vauva kyllä. Miksei voi laittaa esim paita ja ohuet housut? tai tytöllä siihen sukkisten päälle hame?

Vierailija
2/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi pitäis olla?

miksi ei sitten vois laittaa jotain ohkasia housuja/legginsit yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiukan sopimattomalta se näyttää. Laita sukkisten tilalle edes legginsit, jos kevyttä alaosaa kaipaat.

Vierailija
4/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ällöän tarhamme tapaa pitää muksuja sisällä paidalla ja sukkiksilla.

Vierailija
5/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sukkahousut ovat alusvaate.

Vierailija
6/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta kyllä mitkään trikoot ym. käy myöskään jos lapsi 2v tai yli

Kotivaatteita ja alusvaatteita nuo ovat.

Vierailija
7/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset pannaan juoksemaan alusvaatteissa, eihän aikuisetkaan kotioloissa saati kylässä/puistossa/töissä ole sukkiksissa!

Vierailija
8/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siihen tilanteeseen" on kyllä aika epämääräinen käsite kun tiedossa ei ole muuta kuin että ollaan sisällä eikä kyseessä ole juhlat

Vierailija
9/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle paikalle sukkiksissa lapsen antaisi olla. Kotiolot, mummolat ja kaverikyläilyt on asia erikseen!

Siis periaatteessa ei se nyt niin kamalaa olisi, vaikka joku alle parivuotias sukkahuosuissa juoksentelisikin, mutta kai se olisi "soveliaampaa" olla housuissa/hameessa (eihän tässä käynyt ilmi, onko tyttö- vai poikalapsesta kyse)

Vierailija
10/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotona perheen kesken ihan ok, muttei missään muualla.

Mun mielestä edes VAUVA ei voi olla julkisilla paikoilla (tässä tapauksessa myös kyläilypaikat kuuluu tään ryhmään) pelkillä sukkiksilla+paidalla/bodylla.

Vierailija
11/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miesten kulkeminen paidatta... Eli kotona perheen kesken ihan ok, muttei missään muualla.

Vierailija
12/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miesten kulkeminen paidatta... Eli kotona perheen kesken ihan ok, muttei missään muualla.

Vierailija
13/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli pari niin jyrkkää kommenttia. Lapsemme ja heidän ystävänsä ovat kyläilleet alle 3 vuotiaina sukkiksissa. Kyse on pojista. Talvella leikitään pihalla ja vaatetus on pakkasten mukaan. Sitten mennään kaverille sisälle jatkamaan leikkiä, niin on ihan pakko vähentää vaatetusta, niin eikö lapset todella saisi leikkiä sukkahousuissa?

Luulen että päiväkodissa hoitajillakin on helpompaa, kun lapsia ei tarvitse ulkoilun jälkeen riisua sukkiksista ja pukea "esiintymiskelpoisiin" vaatteisiin. Ja mikä sen mukavampaa, kuin leikkiä huolettomissa joustavissa vaatteissa, eikä kiristävissä farkuissa.

Ja vielä: kävin vaateostoksilla ja missään hm:llä tai lindexillä ei ollut tavallisia potkuhousuja, vauvoille! Löysin vain farkkuja hm:ltä, siis vauvoille! En käsitä.

Siinä olen yhtä mieltä, että lapsille pitää opettaa pukeutumista ja jos esim. olemme menossa sovitusti kylään tai yleensä juhliin, ovat lapsemme pukeutuneet siisteihin housuihin ja kauluspaitoihin tms. Ei siis joka paikassa esiinnytä sukkahousuissa :)

Vierailija
14/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok.

Vierailija
15/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sukkahousut on alusvaate. Laittaisin siihen päälle housut tai mekon. Eihän se nyt törkeää ole, jos leikki-ikäiset ovat sukkahoususillaan, mutta ei se minusta näytä mukavaltakaan. Ihan kuin lapset olisivat puolipukeisina. Toisia se ei haittaa, mutta itseäni hiukan haittaisi.

Vierailija
16/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms syyn vuoksi. Kyläillä voisi lapseni sukkiksissa muutaman tutun luona, mutta paikkaan, missä on täysin vieraita ihmisiä tai vaikka kysessä olisi perhekerho, laittaisin kyllä muutakin alaosaan.

Vierailija
17/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tziisus.

Vierailija
18/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en näe syytä ruveta naputtamaan, jos ja kun lapset riisuvat päällimmäiset kerrokset koska on kuuma.

Vierailija
19/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä yleensä aina housut tai hame siinä sukkisten päällä. Kotona nyt kukin kulkee miten lystää, mutta ei meillä juuri ole tapana olla alusvaatteissa. Lapset nyt riisuvat välillä leikeissä, mutta se on eri asia.

Mua hiukan ihmetyttää muutenkin jotenkin hyvin arkinen pukeutuminen. Monet lapset kulkevat ihan verkkareissa tai college-housuissa koulussa. Vanha täti täälläihmettelee, että omaan kouluaikaan 1980-luvulla pidettiin yleensä farkkuja tai muita housuja. Tosin kyllähän monet aikuisetkin käyttävät yksinomaan tuollaisia (urheilu) vaatteita julkisilla paikoilla. Siis minun mielestä college-housut on tarkoitettu kotipäivän lököhousuiksi eikä niillä mennä kouluun tai kauppaan. Verryttelyhousut on mielestäni urheiluvaate eikä niitä käytetä muulloin kuin urheillessa. Mikä vika on ihan tavallisissa farkuissa?

Vähän outoa mun mielestä.

Vierailija
20/34 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan puhtaasti ja hyvin arkinen työasu. Muoti muuttuu, tavat muuttuu.