Hautajaisiin mustavalkoinen mekko?
Mekko on malliltaan aika perinteinen, peittävä ja helma polveen.
Kokomustaa mekkoa ei ole eikä mitään halua hankkia sellaista vain hautajaisten vuoksi. Musta hame olisi kyllä, mutta ei siihen sopivaa yläosaa.
Kommentit (44)
Ei. Hautajaisiin mustaa tai tummansinistä. Osta vaikka kirpparilta musta tai tummansininen paita sen hameen kanssa.
Nykyään käy kyllä. Itselläni oli musta tunika, farkkuleggingsit ja mustat kengät. Ihan lähisukulaisen hautajaisista oli kyse. Asu oli kaikilla osallistujilla siisti eikä monella ollut täysmustaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään käy kyllä. Itselläni oli musta tunika, farkkuleggingsit ja mustat kengät. Ihan lähisukulaisen hautajaisista oli kyse. Asu oli kaikilla osallistujilla siisti eikä monella ollut täysmustaa.
Leggarit hautajaisiin. Olen sanaton😧
Mulla oli hautajaisissa musta alle polven ulottuva mekko, jossa oli kuitenkin lyhyet hihat. Laitoin alle valkoisen pitkähihaisen silkkipaidan, ei katsonut kukaan pahasti. Onhan niillä papeillakin musta-valkoinen asu, jos kirkollinen toimitus on kyseessä. Mitään kuviollista musta-valkoista en laittaisi, esim. kukkamekkoa tai jotain pallokuosia. Mut sä tunnet hautajaisporukan ja vainajan parhaiten.
Omiin hautajaisiini toivoisin porukan pukeutuvan just kuten haluavat, oli se sitten musta housupuku tai kultainen glitter-mekko.
Ei missään sanota että hautajaisiin pitäisi pukea vain mustaa. Minulla on ollut mm. sinistä, violettia ja harmaata. Asun tyyli ja kokonaisuus merkitsee myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hautajaisiin mustaa tai tummansinistä. Osta vaikka kirpparilta musta tai tummansininen paita sen hameen kanssa.
Mikä järki haalia kertakäyttökamaa edes kirpparilta?
Ei ole mitään estettä laittaa musta-valkoista mekkoa. Toki sen hameenkin kanssa käy joku muu kuin musta yläosa. Onko esimerkiksi sinistä tai valkoista paitaa?
Jos musta on pääväri ja valkoinen on hillittyä, eikä esim. jotain isoja kukkia, niin sopii kyllä. Voithan hankkia siihen kaveriksi vaikka mustan neuleen, jos sellaiselle olisi käyttöä myöhemminkin.
Minulla oli tänään tummanviininpunainen pitsimekko. Ja olen pappi. Hyvin sopii muukin kuin pelkkä musta laittaa, kun ovat vaan siistit vaatteet hautajaisiin.
Olen niin kyllästynyt jakkupukuun, että puen mieluummin mekkoja ylleni.
Olen ollut hsutajaisissa, jossa lähisukulausilla oli räikeät tuulipuvut päällä ja joku virttynyt villamyssy päässä.
Mustavalkoinen sopii hyvin. Onhan miehilläkin valkoinen paita tumman puvun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tänään tummanviininpunainen pitsimekko. Ja olen pappi. Hyvin sopii muukin kuin pelkkä musta laittaa, kun ovat vaan siistit vaatteet hautajaisiin.
Olen niin kyllästynyt jakkupukuun, että puen mieluummin mekkoja ylleni.
Ei tainnut olla hautajaisissa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hautajaisissa musta alle polven ulottuva mekko, jossa oli kuitenkin lyhyet hihat. Laitoin alle valkoisen pitkähihaisen silkkipaidan, ei katsonut kukaan pahasti. Onhan niillä papeillakin musta-valkoinen asu, jos kirkollinen toimitus on kyseessä. Mitään kuviollista musta-valkoista en laittaisi, esim. kukkamekkoa tai jotain pallokuosia. Mut sä tunnet hautajaisporukan ja vainajan parhaiten.
Omiin hautajaisiini toivoisin porukan pukeutuvan just kuten haluavat, oli se sitten musta housupuku tai kultainen glitter-mekko.
Valkoinen paita mustan mekon alle sopii mutta ei mustavalkokuviollinen
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoinen sopii hyvin. Onhan miehilläkin valkoinen paita tumman puvun kanssa.
Eikä edes läheskään kaikilla ole sitä pukuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen paita mustan mekon alle sopii mutta ei mustavalkokuviollinen
Miksei sopisi?
Minulla oli kesällä hautajaisissa tämäntyyppinen ja suunnilleen tämänvärinen paita sekä tummanharmaa hame.
https://www.esprit.fi/p/oxford-paitapusero-014EE1F307_440.html#cgid=1587
Mieti olisiko kelvanut vainajalle. Jos olisi, niin laita. Jos ei, niin hanki joku musta kolttu jostain alelaarista
Jos olet lähiomainen sinulla on vapaus pukeutua miten haluat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kesällä hautajaisissa tämäntyyppinen ja suunnilleen tämänvärinen paita sekä tummanharmaa hame.
https://www.esprit.fi/p/oxford-paitapusero-014EE1F307_440.html#cgid=1587
Siisti
Aivan sama mulle. En ole samoihin juhliin tulossa.