Paljonko ylipainoa pitää olla että olisi oikeasti tarvetta laihduttaa?
Siis ei kai pienellä ylipainolla ole väliä jos on muuten hyvä olo? Ja siihen vaikuttaa muutkin tekijät kuten ikä ja onko terve ja liikkuuko paljon jne. Mulla on ollut ylipainoa yleensä 5-10 kiloa mutta nyt sain kuulla että sitä on 15-20. Aiemmin en ole kokenut tarvetta laihtua, mutta nyt olen alkanut miettimään sitä terveydellisistä syistä. Olen perusterve N37 ja liikun jonkin verran.
Kommentit (28)
Jos deittimarkkinoista puhutaan, niin heti kun lähestyt normaalipainoa, on jo kiire laihduttaa.
No mulla oli ylipainoa 10 kg. Niistä viisi on nyt pois. Vielä viisi saa pudota.
Tässä ei nyt ollut puhe deittimarkkinoista.
Nyt on pikkusen ylipainoa, vuoden päästä pikkasen enemmän, seuraavana pikkasen enemmän jne, herää ajoissa.
Joku 10kg ylipainoa ei ole mitään osalla se lihasta. Itse voin hyvin vaikka 20kg ylipaino vasta kun 30kg alkaa vaikuttamaan jaksamiseen jne
Sanoisinpa että jos ei minkäänlaista liikuntaa harrasta ja lukemat on 170cm/110kg niin siinä alkaisi jo ainakin punainen valo vilkkumaan summeriäänen kera. Eikä mitään iltapäivälehtien satakiloisia lihaskissoja tähän.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pikkusen ylipainoa, vuoden päästä pikkasen enemmän, seuraavana pikkasen enemmän jne, herää ajoissa.
Ei se noin kaikilla mene itse ollut samassa ylipainossa 20v ei liiku suuntaan eikä toiseen.
Heti kun on ylipainon rajalla tietysti.
Sitä rajaa ei ole tarkoitus ylittää. Tähän on järkevä syy: ei tarvitse ikinä laihduttaa.
Paitsi heti tarvii laihduttaa kun ylipainon raja lähenee.
BMI yli 25 pitäisi reagoida, muuten lihapulla lähtee vyörymään ja sitä ei helpolla pysäytetä
Vierailija kirjoitti:
BMI yli 25 pitäisi reagoida, muuten lihapulla lähtee vyörymään ja sitä ei helpolla pysäytetä
Entä jos on koko ikänsä ollut bmi yli 25? Kaikilla vartalonmalleilla toi bmi ei toimi samoin.
Vierailija kirjoitti:
Joku 10kg ylipainoa ei ole mitään osalla se lihasta. Itse voin hyvin vaikka 20kg ylipaino vasta kun 30kg alkaa vaikuttamaan jaksamiseen jne
Kuinka suurella osalla väestöstä on ylipainoa lihasten takia? 60% on ylipainoisia ja oikeasti lihaksikkaita ihmisiä ei saleilla näy hirveästi.
Mä voin hyvin sinä n. 5kg ylipainossa. Sen yli mennes alkaa juostessa polvissa tuntumaan pidemmillä lenkeillä. Eli haittaa arkea, koska rakastan liikuntaa. Pyrin pysymään norm painon ylärajoilla mieluiten. Paino vaan hiipii helposti ylöspäin jos ei ehdi liikkumaan normaalisti. Ruokahalu on minulla suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on koko ikänsä ollut bmi yli 25? Kaikilla vartalonmalleilla toi bmi ei toimi samoin.
Keskivartalolihavuus ei ole kovin terve vartalomalli. Bmi antaa jo valmiiksi aika suuren alueen, jossa voi olla.
Normaalipainon ylärajalla olisi hyvä tarkistaa omat ruokailutottumuset ja liikunnat. Silloin pienet muutokset riittävät eikä tarvitse alkaa edes varsinaiselle dieetille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskivartalolihavuus ei ole kovin terve vartalomalli. Bmi antaa jo valmiiksi aika suuren alueen, jossa voi olla.
Mulla koko ikäni ollut BMI 25. Vyötärö 70cm. Tuhdit reidet ja perse.
Mulla hälyyttää jo pahasti toi 5kg, sen yli on todella huono olo.
Mutta jos tykkää tursuta ja ähistä niin mitä suotta laihduttaa