Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä lapsen kaltoinkohtelua?

Vierailija
03.02.2024 |

Jos vanhemmat antavat käskyjä, eikä lapsi saa koskaan kyseenalaistaa niitä. Jos lapsi ei tottele, rangaistaan. Rangaistus voi olla esimerkiksi nipistys tai kovakourainen ote, jolla viedään huoneeseen. Itkeminen kiellettiin aina. 

Tällaista oli lapsuuteni.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -95.

Ap

Jos tämä pitää paikkansa niin eikö edes kavereiden kanssa tullut puhuttua minkälaista kotona on? Etenkin tuohon maailmanaikaan on ollut lastensuojelut ja kaikki olemassa

En osannut kyseenalaistaa vanhempiani ja kasvatusta lapsena, enkä kokenut varsinaisesti olevani kaltoinkohdeltu, vaikka tietenkin kärsin paljon. Ajattelin aina, että minä olen väärässä ja he ovat oikeassa. Olin myös rankasti koulukiusattu. Vanhempani ovat molemmat opettajia ja korostavat sitä usein, että tietävät kyllä mitä tekevät. 

Ap

Vierailija
22/23 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodanjälkeinen sukupolvi uskoi vankasti kuritukseen noudattaen Raamatun opetusta.Hebr. 12;

Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

Mutta jos te olette ilman kuritusta,silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia, meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina,

Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan.

Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi.

Tämä siirtyi vielä seuraavaan sukupolveen, koska heidät oli kasvatettu tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viis sisarusta, kaikki paitsi kaksi nuorinta, ovat saaneet kokea ruummillista väkivaltaa. Myös henkistä.

Mieheni uskoo että kärsin epävakaasta mielestä. Siskollani on todettu kaksisuuntainen.

Äiti, minä ja tämä sisko, ollaan yritetty itsemurhaa. 

Olen vasta tajunnut, että eihän tämä ole normaalia. 

Isäni oli väkivaltainen ja alkoholisoitui kun erosivat. Hän on lopettanut juomisen jo kymnenen vuotta sitten. Mutta väkivalta, jota jouduin näkemään, erityisesti koiran pahoinpitely,  aiheutti vuosiksi traumat, joista olen kyllä päässyt yli. En viitsi enää alkaa syyttelemään vanhempiani, koska se tuhoaisi välimme, kun nyt olemme ihan hyvissä väleissä tänä päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän