Voinko vaatia vuokran antajalta hyvitystä kun olen koko viikon matkalla eli asunnosta poissa?
Eli en juuri pääse hyötymään asunnosta tuolloin ja muutenkin siihen tulee vähemmän kulumaa jne.
Kommentit (23)
Kyllä voit, mikä estäisi sinua vaatimasta?
Ei se vuokranantaja saa sitä vuokrattua kenellekään muullekaan tuoksi ajaksi, joten et voi.
Kyllä, sanoisin että skippaan kuukauden vuokran. Jos vuokranantaja ei suostu, alkaisin hajottaa kaikkea.
Kyllä, jos vuokranantaja on siksi aikaa vuokrannut asunnon jollekin muulle.
Porvoon vuokralaisella on tänään villit ajatukset :D
Kaikkea voi vaatia ihan sydämensä kyllyydestä. Voit vaatia naapuria värjäämään tukkansa, koska et tykkää ruskeista hiuksista. Ja vaadi bussikuskia tulemaan pysäkille juuri silloin, kun sinä osut kohdalle, eikä silloin kun aikataulu tai fysiikan lait sen mahdollistavat.
Ajattelin ihan vain muutamia kymppejä. Ehkä 50 eur.
ap
Saattapi kokea asian veetuiluna ja mätkäistäkin pikku vuokrankorotuksen. Ehkä tehdä ylimääräisen kuntotarkastuksenkin. 🤨
Ei se tyhmä ole joka pyytää... Paitsi tässä kohdin ihan vähän
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ihan vain muutamia kymppejä. Ehkä 50 eur.
ap
Voihan sitä yrittää ja vuokranantaja voi vuokrata sen eteenpäin. Kait tarkoituksesi on tyhjentää asunto ja tehdä loppusiivous.
Vuokraa itse eteenpäin viikoksi vaikka Airbnb:ssä. Saat tuplasti sen mitä itse maksat viikosta.
Vierailija kirjoitti:
Saattapi kokea asian veetuiluna ja mätkäistäkin pikku vuokrankorotuksen. Ehkä tehdä ylimääräisen kuntotarkastuksenkin. 🤨
No ehe ehe. Pitää ainakin ilmoittaa ennakkoon tarkastukset. Ja mitä vuokranantajalle kuuluu sun lomamatkat? Älä siis ilmoita niistä ja mistä saisi tietää jos et ilmoita.
Ihmiset kyl juoruaa paljon. Munkin matkoistanon tiennyt aina koko kylä. Pieni paikkakunta Uusimaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tyhmä ole joka pyytää... Paitsi tässä kohdin ihan vähän
Ai vähän :D
No mutta tottakai sinä voit vaatia mitä tahansa. Kyllä se todellisuus sitten tulee vastaan ja ehkä opit jotain uutta elämästä 😀
Tän on pakko olla sama kaveri joka marisee sähkölaskustaan
Mun kaveri meinas tosissaan kysyä vuokranantajalta että voisiko jättää vuokran maksamatta kun on 2kk reissussa.
Voit vaatia vaikka kuuta taivaalta
Sinähän irtisanot vuokrasopimuksen tuoksi ajaksi! Eikun... :D