Työnantajat uhoavat työntekijöiden irtisanomisella mikäli lakot jatkuu
Sellasta vain Suomessa! Diktatuuriksiko tämä maa on menossa?
Kommentit (833)
Vierailija kirjoitti:
Voin mennä näiden lakkoilijoiden puolesta töihin, oikein mielelläni. Haluan vakituisen työn, koska näitä aletaan irtisanoa, niin me työttömät pääsemme töihin heidän tilalleen. Minua ei kiinnosta tämä lakkoilu, minä haluan töihin ja rahaa. Jos olisin nyt töissä, en menisi lakkoon. Nämä lakkoilijat ovat kermaperseitä vakituisine töineen. Itsekästä porukkaa.
Terveisin vuoden työttömänä ollut
Ai sulle sopii, että kohta ei saa enää sairasloma palkkaa, vuorolisiä eikä lomarahoja
Ja paikallinen sopiminen tarkoittaa, että sulle saa kohta maksaa palkkaa 595 netto kuukaudessa.
Mutta sinä halusitkin töitä, et palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin mennä näiden lakkoilijoiden puolesta töihin, oikein mielelläni. Haluan vakituisen työn, koska näitä aletaan irtisanoa, niin me työttömät pääsemme töihin heidän tilalleen. Minua ei kiinnosta tämä lakkoilu, minä haluan töihin ja rahaa. Jos olisin nyt töissä, en menisi lakkoon. Nämä lakkoilijat ovat kermaperseitä vakituisine töineen. Itsekästä porukkaa.
Ai sulle sopii, että kohta ei saa enää sairasloma palkkaa, vuorolisiä eikä lomarahoja
Ja paikallinen sopiminen tarkoittaa, että sulle saa kohta maksaa palkkaa 595 netto kuukaudessa.
Vakituiset työntekijät ovat kermaperseitä, olen itsekin ollut tällainen kermaperse hyvine etuineen. Todella hyvine etuineen. Suomessa on paljon työttömiä, annetaan työt näille työttömille, nämä valittajat voivat sitten jäädä työttömäksi minun puolestani. Tuo sinun mainitsemasi naurettava palkka ei tule koskaan toteutumaan, aika provosoiva luku mielestäni. Naurettava suorastaan.
Minä oikeastaan voisin jo vaihtaa vuokra-asuntoa, jos hallitus leikkaa naapureilta ansiosidonnaista, soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
Ja kerrostalo menee konkurssiin.
Saisi eri huonejärjestyksen, keittiökaapit, kylpyhuoneen ja eri maiseman ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituiset työntekijät ovat kermaperseitä, olen itsekin ollut tällainen ker
Tulee toteutumaan.
Moni saa esim. kaupan alalla 1300 netto tällä hetkellä, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä ja tuossa on vuorolisät mukana. Ja moni saa vain 20 h eli vielä vähemmän. Joten jos tosta lasketaan. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Onhan se hyvä ek:n johtaman hallituksen autoritääriseen toimintaa sopiva pelote ja saattaa työpaikkoja mennäkin. Toisaalta viikolla metsäyhtiö ilmoitti muutenkin 1000 ihmisen YTneuvotteluista jne eli noita tulee muutenkin ja usein kun ahneutta vain maksimoidaan toisinaan ihan kannattavassakin yrityksessä.
Ehkäpä yritysten johtajat ovat jo niin hyviä että pystyvät tekemään kaikkien duunareiden työt yrityksissään ja täytyyhän sen niin olla jos palkkakin vastaa vaikka tuhannen duunarin palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikki EK;n johdosta pitäisi hakata hengiltä.
Saitko väkivaltainen boksevikki taas Moskovasta ohjeita?
Ai työnantajat vai?
Lehden mukaan joku yksittäinen jonkin tahon edustaja kyllä tällaisesta riskistä varoitti.
No, kun nämä helmikuun lakot ovat suuriin yrityksiin kohdistumassa, ja mukana on metsäteollisuutta esim. jolla menee ilman näitä lakkojakin huonosti ja ilman näitä lakkojakin se joutuu supistamaan toimintojaan - ei palkkatason vuoksi tai työehtoja koskevien lakien vuoksi - vaan ihan siis tuotteiden kysynnän heikon tilanteen vuoksi. Niin tota, antaa varoitella vaan!
ITTEHÄN SE YRITTÄJÄPUOLI ON OLLUT HALLITUKSELLE KORVAAN NIITÄ VAATIMUKSIAAN SUPUTTELEMASSA! TUO HALLITUS TOIMII IHAN SIIS YRITYSMAAILMAN TAHDON MUKAAN!
No, mites se yks kokoomuksen edustaja, joka on esittänyt ettei reservistäkään saa itseään irtisanoa... No, meillä on kyllä todella autoritääriseksi muuttuva yhteiskunta. Ihmiisiltä viedään kaikenlaisia oikeuksia....
Mitä ihmisille jää? Ei niin mitään, paitsi orjuutettu asema!
Nyt jo itkettiin kovasti kun päiväkodit oli kiinni pari päivää. Mitäs sitten huudetaan kun kaupunki irtisanoo kaikki nykyiset vaka-opet ja lastenhoitajat? Kuka niitä lapsia sitten hoitaa kun sijaisia saadaan kuuden ryhmän päiväkotiin ehkä yhteen tai kahteen ryhmään yksi ja muissa ryhmissä ei ole lainkaan aikuisia paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo itkettiin kovasti kun päiväkodit oli kiinni pari päivää. Mitäs sitten huudetaan kun kaupunki irtisanoo kaikki nykyiset vaka-opet ja lastenhoitajat? Kuka niitä lapsia sitten hoitaa kun sijaisia saadaan kuuden ryhmän päiväkotiin ehkä yhteen tai kahteen ryhmään yksi ja muissa ryhmissä ei ole lainkaan aikuisia paikalla?
Helsingissä leikataan asumistukea ja soviteltua päivärahaa. Helsingistä lähtee tuki leikkauksien takia lastenhoitajia, myyjiä ja tarjoilijoita muihin kaupunkeihin asumaan.
Eli hallituksen leikkausten takia tarhoja voidaan joutua laittamaan kiinni.
Ja kun virkamiehenä menet lounaalle niin voit joutua odottamaan lounasta 2 h. Onko kiire kokoukseen, ota sitten omat eväät töihin.
Osa-aikatyöllä ei enää Helsingissä pysty asumaan, mutta on muita kaupunkeja kuten Kotka ja Mikkeli.
No, miksi olet asianajaja Helsingissä ja teit lapsen sinne, kun kohta lähtee tarhoista hoitajat. Et kai ostanut asuntoa Helsingistä. Sulle voi tulla kaupungin vaihto lapsen takia.
Maailma ja Suomi on niin väkivaltainen nykyään, hallituksen päätöksetkin ovat omalla tavallaan väkivaltaisia. Pieni söpöliini naisoletettu voi ajatuksissaan haaveilla matkustamista rynkyn kanssa pelätessään vieraita ihmisiä, silti saatetaan tehdä päätöksiä jotka johtavat siihen ettei pelkäävää ihmistä haluta puolustaa. Ukrainassa sotaa käyvät miehet ovat alkaneet kelaamaan miksi vain köyhät, duunarit ym puolustavat maata ja eliitti elää normaalia elämää.
Niin, no hyvätuloinen mies joutuu jäämään puolustamaan Suomea, jos tulee sota ja työkokeilussa oleva nainen saa vaihtaa maata.
Niin se vain tosi tilanteessa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne työt sitten tekee? Ja firmalle tuloksen?
Tänään tulosta teki ne, jotka ei olleet lakossa. Heille on jatkossakin töitä.
Ovat siinä onnellisessa asemassa, että saavat jatkossa repiä selkänahastaan niiden mahdollisesti poispotkittavienkin hommat. Entisellä palkallaan tietysti, tai riippuu, jos tes raukeaa, vähän halvemmalla. Jos kirsikkana kakussa pompsa erehtyy vielä aukomaan pataansa, se nyrkkipaja kierretään kaukaa, eikä sinne kukaan tule. Kannattaa miettiä niitä irtisanomispuheitaan.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi olet asianajaja Helsingissä ja teit lapsen sinne, kun kohta lähtee tarhoista hoitajat. Et kai ostanut asuntoa Helsingistä. Sulle voi tulla kaupungin vaihto lapsen takia.
Kauhea itku, kun on ura ja asunto Helsingissä eikä lasta saa enää tarhaan hoitoon.
Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea itku, kun on ura ja asunto Helsingissä eikä lasta saa enää tarhaan hoitoon.
Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne.
Tulee itku, kun hoitajat ei suostu maksamaan iso vuokraa ja olemaan ilman ruokaa sen takia, että asianajaja saisi taaperonsa hoitoon.
Tottakai, ainoa seuraus, mikä näillä lakoilla on. Tilalle kannattaa palkata mahdollisimman paljon ulkomaalaisia, sillä he eivät lakkoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun ole pakko noilla ehdoilla mennä töihin. Elä mene.
Turha tuollaiseen pelotteluun mennä. Kolme päivää ja jos siihen firma kaatuu niin kaatuu sitten ilman lakkoakin.
Hallituksen päätökset ovat kovia ja julmia, mutta ei nämä lakotkaan kyllä mitään hyvää näytä saavan aikaan, jos niiden takia lähtee työpaikkoja, tulee tuotteista pulaa ym., mutta sitä ei tule, mitä piti, eli muutosta hallituksen linjaan.
Vuokralla voi asua huoletta.
Ei haittaa, vaikka hallitus leikkaisi naapureilta kaikki rahat ja kerrostalo menisi konkurssiin.
Sitten vaihdetaan vain toiseen kerrostaloon, tulee erilaiset keittiökaapit ja asumistukea saa entiseen malliin.