Työnantajat uhoavat työntekijöiden irtisanomisella mikäli lakot jatkuu
Sellasta vain Suomessa! Diktatuuriksiko tämä maa on menossa?
Kommentit (833)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Yleislakko ja Orpolle potkut.
Kannatan. Ja Orpo ja Purra oikeisiin töihin. Molemmat osanneet luistaa kuin rotat kaikesta ja eläneet valtion loisina.
Onko noista kumpikaan ollut koskaan oikeissa töissä, siis sellaisissa jossa palkka ei tule verovaroista? Puolueessa toimiminen ja politiikka ei ole mitään työtä, sitä ei siis lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin lisääntyykö pimeä työ esim. siivous.
Sukulaiset maksavat varmaan mielummin tutulleen siivouksesta kuin yrityksille esim. eläkkeellä oleva aikuiselle lapselleen tai lapsenlapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään yritys ei tarvitse työntekijöitä, jotka viettävät aikansa lakkoillessa. Sama irtisanoa.
Kovasta huudosta päätellen tarvitsee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset maksavat varmaan mielummin tutulleen siivouksesta kuin yrityksille esim. eläkkeellä oleva aikuiselle lapselleen tai lapsenlapselleen.
Lapsenlapsi esim. teini leikkaa ruohikot ja siivoaa. Saa sitten shoppailu rahaa.
Kun työttömyys lisääntyy niin kyllä nuo siivouskeikat omille sukulaisille menee.
Hallitus leikkaa 400 miljoonaa ja nuo lähtevät yrityksiltä.
Rikkaat ei voi käydä köyhien puolesta parturissa.
Voisitte kyllä juoda kahvilassa 22 kuppia kahvia kerralla ja syödä 22 viineriä, kun viette ne muut asiakkaat.
No, eikö rikas nainen voi ottaa 22 permanenttia parturissa kuukaudessa, myös niiden puolesta keneltä hallitus leikkaa ansiosidonnaisen tai sovitellut päivärahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapsi esim. teini leikkaa ruohikot ja siivoaa. Saa sitten shoppailu rahaa.
Kun työttömyys lisääntyy niin kyllä nuo siivouskeikat omille sukulaisille menee.
Mummun kullanmurut saa shoppailu rahaa.
Siivousyritykset jää ilman keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovimmissa lakkoliitoissa asioista päättää vanhat äijät, joiden kulta-aika oli 80-luvulla. Maailma oli silloin toinen. Nyt nämä lakot vain ajaa teollisuustyöpaikat pois Suomesta. Antaisivat jo nuorempien päättää, miten työelämää uudistetaan. Moni meistä on ollut ulkomailla töissäkin, eikä se ollut yhtään kamalaa. Miksei voitais muka tehdä samoin kuin esim. Ruotsissa? Miksi nää vanhat äijät päättää meidän puolesta?
Jos työssä olon kulta-aika oli 80-luvulla eli noin 35v, laskepa minkä ikäinen on?
Mäkin olen ollut töissä jo 70-luvulla, ja olen 55-vuotias. Perheyrityksessä piti lastenkin tehdä töitä.
Isin yrityksessä töissä, mikä rääpäle. Ei olisi muualle töihin huolittukaan.
Vierailija kirjoitti:
Isin yrityksessä töissä, mikä rääpäle. Ei olisi muualle töihin huolittukaan.
Tai sitten golf kaveri järjesti työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen latvakakkonen pitää olla, jos ei ole duunareiden puolella tässä asiassa vaan hallituksen..
Jopa mun lapsen esimies lakkoili. Respect.
No mutta hyvä. Mä voin sitten mennä töihin sinne mistä lakkoilijat heitetään ulos. Olenkin työtä vaille.
Vierailija kirjoitti:
Antaa Aasien itse hoitaa työt
Eihän ne alennu työläisten hommia tekemään, siinä joutuu olemaan huonoissa olosuhteissa ja usein työkin on vaarallista. Viime viikolla työssäni silmääni lensi sulaa terästä, oli kyllä suojavehkeet naaman edessä, mutta eivät riittäneet. Aion vaihtaa työpaikkaa, otin jo yhteyttä muualle ja kuulosti lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämäkin sitten Venäjältä johdettu kun sopii myös heidän vaaleihinsa kun Suomi sitten ahdingossa?
Tuskin Venäjältä johdettu, mutta varmasti sieltä lyödään lisää löylyä.
Mitä? Johdetaanko nykyhallitusta Venäjältä? Hallitushan tämän sekoilun aloitti.
Vierailija kirjoitti:
No mutta hyvä. Mä voin sitten mennä töihin sinne mistä lakkoilijat heitetään ulos. Olenkin työtä vaille.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä esim. kun olet raskaana. Ei kannata isoa asuntovelkaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään, että hallitus politiikallaan tyhjentää Suomen työpaikoista. Ehkä se sitten myydään halvalla kansainväliselle ostajalle. Elon musk voisi tykätä Lapista.
Tämä on jo neljäs hallitus joka tätä tekee ja seuraava jatkaa. Kohta ei ole enää mitään muuta kuin yksi Tokmanni joka kaupungissa ja maaseudulla ollaan taas 50-luvun omavaraisttaloudessa. ;)
Mistä johtuu että tästä maasta ei löydy ammattitaitoista porukkaa johtamaan tätä maata? Tämähän on ollut pelkkää pelleilyä jo vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä esim. kun olet raskaana. Ei kannata isoa asuntovelkaa ottaa.
Saa julkiselta pois kaikki saikuttajat ja kaffee tauolla pitkään istuskelevat ja ne joille on kertynyt 38 lomapäivää.
Jos on 38 lomapäivää niin joutuu ottamaan sijaisen pidemmäksi aikaa.
Valtiolla leikataan palkkarahoja sadoilla miljoonilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi irtisanoa äidit jotka ottaa muksuista sairaslomaa.
Muka joku norovirus, niin kai
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lisääntyy huomattavasti, että poliitikot eivät saisi niin paljon verovaroja omaan käyttöönsä.