Oon kiitollinen lukiolle ruuasta mitä siellä sain 90-luvulla. Oli aina hyvää. Paikkakunta Nousiainen.
Kommentit (3)
Meillä oli vain yksi aivan kamala ruoka. Se myös hävisi ruokalistalta aika nopeasti. Se näytti jo siltä, että se on syöty jo kertaalleen ja maistui aivan hirveä lle. Kai se oli joku yritys tarjota jotain intialaista ruokaa, joka epäonnistui täysin. Toisella kerralla jo kävi selväksi, että sitä ei kannata tehdä enää. Meillä oli pienessä lukiossa oma keittiö, jossa ruoka tehtiin ja kokki harrasti välillä kokeilevaa keittiötä.
Minä sain aterian kansakoulussa vuosina 1961 ja 1965 välillä neljän vuoden ajan. Ruoka oli puuroa, velliä tai jotain keittoa. Ruokajuomana oli sellainen parin desin ruskea pullo maitoa, joka oli useimmiten huoneenlämmintä. Näin siis Helsingissä. Muistan vieläkin sen lämpimän maidon hajun, joka nousi nenään kun sen hopeanvärisen korkin irrotti siitä pullon suulta.
Oppikouluun mennessä ateria muuttui maksulliseksi. Lisäksi maksettiin lukukausimaksu ja kaikki oppikirjat ja muut tarvikkeet.
Kiitollinen olen silti saamastani opetuksesta ja koulutuksesta.
Olen kiitollinen ammattikorkeakoululle Helsingissä, jossa ruoka oli aina hyvää 90-00 lukujen vaihteessa.