Jos olet työtön niin sinun pitää varmaan tehdä asialle jotain.
Opiskele, vaihda alaa, muuta paikkakunnalle missä olisi työtä, muuta ulkomaille, ala yrittäjäksi..
Onhan noita vaihtoehtoja.
Kommentit (73)
Olen jo 58 v niin nuo vaihtoehdot on aikalailla poissuljettuja. Opiskelisin suoraan eläkkeelle, ulkomaille voisin toki muuttaa, sitten eläkkeellä, jos on tarpeeksi pätäkkää. En rupea vaihtamaan paikkakuntaa koska viihdyn kotonani.
En aio tehdä mitään. Työnantaja kyllä soittaa jos tarvii työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta. Olen tyytyväinen tilanteeseen.
Luuseri.
Yhteiskunnan syöpäläinen.
Onhan noita nimityksiä kaltaisellesi.
Eläkeloinen, taskuvaras, elätti. Miksi et loinen ole töissä? Japanissakin eläkeläiset työskentelee 100-vuotiaaksi.
Nyt ei osunut kommentointi oikealle, minä olen kyllä töissä.
Jo n. 25 vuotta töitä, heti armeijan jälkeen. Vielä se 20 vuotta jäljellä.
Armeijan jälkeen en ole tukia saanut, enkä kyllä hakenutkaan.
Täällä on vain niitä palkattomia paikkoja ettei työtä tai osaamista vailla olevan hyödytä pyöriä näissä porukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan tuota opiskella uuden ammatin, ottaa kunnon opintolainat ja häipyä ulkomaille pysyvästi. Velkoja ei tarvi maksaa takaisin.
T. Vajaakuntoinen, kohta kuusikymppinen ukko.
Ps. Suosittele jotain alaa
Japanissa jopa 100v. tekee duunia, joten sinullakin on viellä työvuosia jäljellä. Voit vaikka opiskella uuden ammatin.
Japanissa eläkeläiset tekee rikoksia, jotta pääsee linnaan, kun ei pysty maksamaan vuokraansa ja ruokaansa.
Opiskele - jos tietäisin mille alalle menisin, niin opiskelisin heti.
vaihda alaa - sama vastaus kuin opiskelussa.
muuta paikkakunnalle missä olisi työtä - ei automaattisesti takaa työn saatavuutta. Milloin näkisin perhettä, kun asuu toisella puolella? Yksin jäisin ja masentuisin. Ei tukiverkkoa.
muuta ulkomaille - en muuta. Pysyn Suomessa.
ala yrittäjäksi - jos ei ole yritysideaa, niin ei voi olla yrittäjä. Suomi ei muutenkaan ole yritysystävällinen maa. Verottaja vie rahaa heti välistä.
Tykkään nukkua pitkään aamulla, joten työ ei sovellu minulle
Miksi menisin töihin, kun pärjään tarpeeksi hyvin tuilla?
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelisin uuden ammatin, pääsisin juuri valmistuttuani eläkkeelle. Joten ei ehkä kannata. Parempi jättää sekin opiskelupaikka nuoremmille. Hyvin tämä aika kuluu näinkin.
Sama täällä.Turha olisi opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään nukkua pitkään aamulla, joten työ ei sovellu minulle
Sama minulla. Pitkään nukkuminen aamulla tuottaa minulle enemmän mielihyvää, kuin mikään muu. Jätän suosiolla työt niille, jotka niitä haluaa/tarvitsee.
Älä huolehdi muiden asioista.Kohta se on sinullakin edessä kun hallitus sekoilee lisää.
Sanotaan,että harrastuksesta voi tehdä työn. Ajattelin siis harrastaa työtäni ja odottaa, että se kantaa hedelmää. Onko kenelläkään kokemusta tästä?
Vastavalmistunut
Juu, minä en kertonut enkä aiokaan kertoa mitään ylimääräistä tälle valmentajalle. En aio vihjaistakaan mistään opiskeluista tai yrittämisestä sanallakaan etteivät tulkitse sitä niin että olen ruvennut nyt sitten täysipäiväiseksi opiskelijaksi tai yrittäjäksi ja työnhaun ja tuet voi katkaista.
Kuten lääkäritkin joskus kuulevat omiaan ja kirjaavat asioita joita potilas ei ole sanonut, samaa käy työkkärissäkin. Siksi jotkut sanat ovat kokonaan kiellettyjä.