Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JUURI NYT: Äärimmäisen vaarallinen ja vauhdilla tarttuva tauti tekee paluuta Euroopassa Kiireellisiä toimia tarvitaan

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yleinen hygienia on se syy miksi taudit ovat vähenneet"

70-luvulla tuhkarokko oli vielä yleinen eikä silloin enää mikään yleinen hygienia huono ollut. 

Se tarttuu äärimmäisen helposti rokottamattomiin eikä siinä mikään käsien pesu auta. Tarttuu ihan ilmateitse. 

Niin tarttuu moni muukin ilmateitse. Ihan jo pelkkä flunssa.

Tuhkarokko on aivan omaa luokkaansa tartuttavuudessaan. Et saa flunssaa, jos kuljet käytävällä, jossa on aikaisemmin kulkenu flunssapotilas, mutta jos siitä onkin mennyt tuhkarokkoa tartuttavassa vaiheessa kantava, saat tuhkarokon.

Kaikkien katastro

Vesikaudusta voi selviytyä ilman hoidon hoitoa! Elimistö tuhoaa viruksen. 

Vierailija
62/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla tuhkarokko oli vielä yleinen eikä silloin enää mikään yleinen hygienia huono ollut. 

Se tarttuu äärimmäisen helposti rokottamattomiin eikä siinä mikään käsien pesu auta. Tarttuu ihan ilmateitse. 

Flunssa on pisaratartunta. Ilmatartunta on astetta pahempi juttu, tuhkarokon kohdalla 1 tartuttaa 15.

Mikä siinä tuhkarokossa nyt on niin karmeeta, minä olen sen sairastanut kuten moni mun kaverikin 70-80 luvulla. Normitautihan toi on.

Erittäin suuret määrät sairastuneita tarkoittaa suuria määriä sairaalahoitoa vaativia (myös jälkitaudit). Ei ole rahaa, tekijöitä eikä paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ihanuus tulee Suomeen tuliaisena kaikkien muiden tuontivaivojen kanssa. Tervetuloa tuberkuloosi, rabies. Miksikä tulijoita ei "turvatarkasteta" vaarallisten tautien levittäjinä samalla kun astuvat Suomen kamaralle, häh?

Just näin. Lääkäri lähtee hakemaan bussilasteittain tubilabratautilaisia turvaan. En ymmärrä tätä järjettömyyden määrää. 

Vierailija
64/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla paikallaan lakimuutos, jolla määttäisiin rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet pakollisiksi. Ei näin vakavaa asiaa voi jättää puoskarivanhempien päätettäväksi, etenkään kun on kyse pienistä lapsista. Sakon tai huostaanoton uhalla rokotus kaikille lapsille, se on lapsen oikeus.

Vierailija
65/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssa on pisaratartunta. Ilmatartunta on astetta pahempi juttu, tuhkarokon kohdalla 1 tartuttaa 15.

Mikä siinä tuhkarokossa nyt on niin karmeeta, minä olen sen sairastanut kuten moni mun kaverikin 70-80 luvulla. Normitautihan toi on.

Et vaan ymmärrä, että sait neurologisia komplikaatioita?

Vierailija
66/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla paikallaan lakimuutos, jolla määttäisiin rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet pakollisiksi. Ei näin vakavaa asiaa voi jättää puoskarivanhempien päätettäväksi, etenkään kun on kyse pienistä lapsista. Sakon tai huostaanoton uhalla rokotus kaikille lapsille, se on lapsen oikeus.

Onnea yritykselle. Kansa on jo nyt kahtiajakautut, voi olla se liike joka johtaa sisällissotaan. 

Vierailija
67/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena sen sairastaa hyvin vakavana, lapsena sairastava pääsee helpommalla.

Vierailija
68/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä täällä rokotetaan kun tänne voi tulla rokottamaton . Ollaan pieni maa ja pieni kansa , ei me pystytä maailmaa pelastamaan.

Vierailija
69/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai taas joku tauti josta pelotellaan pari kertaa ja sitten unohdetaan kun ei ollutkaan leviävä ja tappava.

Tästähän ollut paikallisia epidemioita, kun joku on tuonut sen ulkomaanmatkaltaan. Kävin itse hakemassa aikuisena rokotteen 2, kun sitä ei ollut lapsuudessa saatavilla. 

Vierailija
70/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa P1ikk1-ihmiset, että rokotteet ovat juoni teidän päänmenoksenne! Ei enää yhtään piikkiä teidän lapsillenne! 

Vierailija
71/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkitaudit.

Vierailija
72/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut tai saanut yhtäkään rokotetta en myöskään ole käytännössä koskaan sairaana. Työpaikalla olen niitä harvoja jotka eivät saikuttele, 7 vuotta takana, 0 saikkupäivää. 

Jokainen tehkööt mitä tekee. Itse en rokotetta ota, en vaikka tulisi pakollista.

Vierailija
73/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kersana tuhkarokko, ei se niin kauhea ollut.

Vierailija
74/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena sen sairastaa hyvin vakavana, lapsena sairastava pä

No eikös siihen ole rokotteet annettu jo 80-luvulta asti kaikille lapsille? Alkaako tästäkin taas uusi hysteria? Ihmiset on kyllä niin tyhmiä voi voi.

Vierailija
75/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan sen sairasti "kaikki" eikä kukaan kauhistellut asiaa, lastentauti siinä missä muutkin. Kuolleisuus tuskin oli nykyistä korkeampaa. Vasta rokotemahdollisuus teki tuhkarokosta tappavan.

Perus boomer-asenne. Ennen oltiin kovia jätkiä. Kukaan ei käyttänyt kypärää/turvaistuinta/turvavyötä, lapset vahti toisiaan, kiipeiltiin keskenään kallioilla ja puissa. Ja silti MINÄ olen hengissä, eli siinä ei ollut mitään ongelmallista ja se oli täysin normaalia.

Kuvittele veteraania kertomassa, miten 39-44 ei ollut mitään, täysin normaaliahan se, siellä oli kaikki nuoret miehet. Ja suurin osa tuli takaisin hengissä ja fyysisesti terveinä.

Vierailija
76/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillehän käy kuin inkkareille. 

Vierailija
77/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas... 

JUURI NYT - hullu pääsi taas tekemään aloituksensa. Juuri nyt. Idiootti

Vierailija
78/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli ellet ollut porvari. Harvassa asunnossa oli suihkuja yms. niitä toki ruvettiin -80 luvulla useammin rakentamaan.

Eikä edes tiedetty perushygienista miten taudit tarttuu yms.

Tarkoitat ilmeisesti 1870-lukua?

Vierailija
79/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni kuoli 2-vuotiaana tuhkarokkoon tai siis sen jälkitautiin.  Ennenkuin rokotuksia oli olemassa.   

Rokottamattomat ottavat riskin että mukavaa lastentautia poteva kuolee aivokalvontulehdukseen tms.

Eikös jossain steiner-koulussa ollut epidemia joku vuosi sitten.

Vierailija
80/98 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavat taudit Kantautuu muualta tulijoiden mukana. Kuten syyhyt yms. johtuu ihan rokotuksista ja hygieniasta. Tietyissä uskonnoissa wc jälkeen pyyhitään kädellä. Paperi kielletty jne. 

Mutta turha valittaa, enemmistä valinnut tämän linjan Euhun ja suomeen.